Vertaa vuoden takaiseen, mikä on muuttunut, vai onko mikään?

äitee*2
Kuluneen vuoden aikana on muuttunut moni asia. Isovanhempani menehtyivät molemmat yllättäen ja siskoni on pois elämästämme muusta syystä. Saimme ihanan kummipojan. Äiti yritti lääkkeillä itsemurhaa ja melkein onnistui. Kaiken vastoinkäymisten ohella olen hoitanut kahta uhmaikäistä lastamme ja siinä sivussa päättänyt lähteä jatkamaan opintoja. Rankka vuosi, mutta toivotaan että ensi vuosi olisi hiukan helpompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Loppujen lopuksi melko harva asia on muuttunut. Vuosi sitten pidin välivuotta töitä tehden ja nyt opiskelen Turun yliopistossa kasvatustiedettä. Olen myös saanut vuoden aikana monta uutta kaveria/ystävää. :) Muuten asiat ovat aika samalla tavalla kuin viime vuonna.
Miten opinnot ovat lähteneet käyntiin? :)
Oikein hyvin, ensimmäinen tentti on maanantaina. :) Luettavana 4 kirjaa. Jo tässä vaiheessa tuntuu, että on juuri oikea paikka minulle. =)

ilonaäippä
Uusi työpaikka, uusi koti (vihdoin saatiin vanha myytyä), aloitin taas piiiitkästä aikaa vanhan rakkaan harrastukseni, krooninen rahapula pahempi kuin vuosi sitten, nyt meillä on kissa lemmikkinä... muuten aika samaa rataa rullaa elämä...

Kaks lähipiiristä vienyt itteltänsä hengen, olen muuttanut kimppakämppä kerrostalosta kahdetsaan tyttären kanssa rivarinpätkään ja seurustelen sen miehen kanssa jonka tapasin justiinsa aika lailla vuos sitten. Tulin tädiksi kolmatta kertaa. Tapahtuikohan muuta merkittävää... Niin juu, jatkan opiskeluja jotka jäi raskauden aikana.

varmaankin ainoa, tai ainakin isoin muutos, on se, et Sälli on taas palannut kouluun ja näyttää siltä et se peruskoulu tulee käytyä loppuun..muutenkin sen elämä (ja sen mukana tietysti ainakin mun ) on paljon helpompaa, onnellisempaa ja parempaa..

Noh ex muutti aika lailla tasan vuosi sitten pois ja samalla hetkellä aloin hengittää kunnolla :) Erittäin onnellinen tällä hetkellä, itsevarma ja pärjäävä, oman elämänsä herra :) En voi muuta ku olla exälle kiitollinen löydettyään uuden naisen. Ois jäänyt niin paljon kokematta ja tekemättä asoita mistä oisin vaan voinut haaveilla yhdessä ollessamme...Noh mie oon ko uudestisyntynyt :) Elämä edessä :heart:

Oikein hyvin, ensimmäinen tentti on maanantaina. :) Luettavana 4 kirjaa. Jo tässä vaiheessa tuntuu, että on juuri oikea paikka minulle. =)
Kiva kuulla :) Oletko saanut uusia ystäviä paljon? Oletko mukana osakuntatoiminnassa? (minä en ole yliopistossa opiskellut, joten en osaa termejä välttämättä) :)

Viime vuosi oli rankka, todella rankka. Samalla se oli myöskin onnea täynnä ja kasvua henkisesti.
Nyt elämässä on seesteinen vaihe, sellainen sopivan onnellinen kaikin puolin. =) No, lottovoitto saisi tulla,mutta muuten. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kiva kuulla :) Oletko saanut uusia ystäviä paljon? Oletko mukana osakuntatoiminnassa? (minä en ole yliopistossa opiskellut, joten en osaa termejä välttämättä) :)
Olen, sain heti tutustumisviikolla monta uutta ystävää. :) Meillä on tuolla todella hyvä ilmapiiri. :)

Likka on siirtynyt päiväkotiin hoitoon ja on siellä samalla eskarissa.

Viime vuonna tähän aikaan en vielä saanut olla baarissa yksin töissä, mutta hyvin näihin aikoohin sain vastaavan paperit.

Vuosi sitten opiskelin viimeestä vuotta suurtalouskokiksi ja nyt opiskelen ekaa vuotta lähihoitajaksi. Uusi ala, uusi luokka ja uusia opettajia, mutta sama koulu

Vuosi sitten koulussa oli asiat aika sekaasin, opiskelusta ei tullut aluksi oikeen mitään. Pää oli sekaasin monella. Olo oli silloon jotenkin epätodellinen.

Vuosi sitten tähän aikaan kärvistelin valtavan vatsani kanssa, kohta siis vuoden ikäinen poika, raskaana taas.. Saatiin myös ihana kummipoika.. Siinäpä kait ne tärkeimmät ja suurimmat mullistukset vuoden aikana.. Tai no kihlautumisestakin tulee kohta vuosi kuluneeksi..

Vuosi sitten elin elämäni vaikeinta aikaa. Todella rankkaa oli. Avioliitto veteli viimesiään, henkisesti olin aivan loppu. Paljon pahoja asioita tapahtui.

Nyt olen eronnut, palannut työelämään, elämä on rauhallista ja tasaista, en olisi vuosi sitten uskonut että tulen joskus olemaan näin tyytyväinen elämään kuin nyt olen.Vuosia kestänyt avioliitto helvetti on ohi, rahatilanne on paljon parempi, lasten kanssa sujuu paremmin. Kaikki on nyt hyvin.

Suurin muutos on varmaan työnkuvan totaalinen vaihtuminen. Seniori aloitti tänä syksynä yläasteen, jonkinmoinen muutos - tai ainakin iso askel hänelle itselleen - se on sekin. Yksi iso muutos/askel tapahtunee tulevana maanantaina, mutta ei siitä vielä sen enempää.. Maanantaihin on vielä pitkä matka, ja moni asia ehtii muuttua ennen sitä. Toivottavasti se kuitenkin tapahtuu.

Opiskelut ovat loppuneet ja todistus on laatikossa. Puolipöpistä viidakonkasvatista on saatu koulittua tuollainen tavallinen pieni ihminen,joten arki on paljon helpompaa.

Vuosi sitten olin nääntymispisteessä, nyt elämä hymyilee. Uuden viidakonkasvatin hankkiminenkin on pääsemässä vauhtiin, joten mikäs tässä elellessä. :)

Pusse
Olin vielä äitiyslomalla jonka perään pidin pitkän loman. Mies oli jäämässä hoitovapaalle, jolla on edelleen. Taloudellinen tilanne oli suorastaan täydellinen verrattuna nykyiseen vaikka olenkin töissä tällä hetkellä.
Sillä samalla laihdutuskuurilla olen kuin olen ollut kohta pari vuosikymmentä =)

Yhteistyössä