verta seksin jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut ap

Vieras
Olen raskaana viikoilla 17+4 ja äskeisen aktin jälkeen tuli sitten pyyhkiessä vähän verta paperiin. Alkoi ahdistamaan ihan kamalasti.Toisaalta järki sanoo että voisi olla normaaliakin mutta kuitenkin pelkään että veren vuoto yltyy..Kertokaa muut kokemuksianne, onko normaalia?

Mulla oli yhdessä raskaudessa joka kerta seksin jälkeen vuotoa :( Lääkäri sanoi että normaalia, herkät limakalvot. Huonosti siinä sitten kuitenkin kävi, vauvalla oli rakennepoikkeavuus :( Mutta en tiedä johtuiko siitä tuo vuoto - lääkärin mukaan kuitenkin oli normaalia? Muissa raskauksissa ei ole ollut vastaavaa.

Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! Jos olet jo käynyt ultrassa ja kaikki on hyvin, niin tuskin mitään pahempaa teillä :hug: Varmasti pelottaa, mutta ota nyt kuitenkin rauhallisesti ja soita neuvolaan huomenna, jos siltä tuntuu!

Täysin normaalia ja sen voit todeta myös neuvolasta saamastasi kirjasesta (joko siitä vau-kirjasta tai sitten siitä meille tulee vauva'-opuksesta, en muista kummassa oli mainintaa asiasta). Mulla tulee joka kerta seksin jälkeen pyyhkiessä verta, sillä limakalvot ovat todella kuivat ja liukkarikaan ei ihan täysin auta.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Mulla oli yhdessä raskaudessa joka kerta seksin jälkeen vuotoa :( Lääkäri sanoi että normaalia, herkät limakalvot. Huonosti siinä sitten kuitenkin kävi, vauvalla oli rakennepoikkeavuus :( Mutta en tiedä johtuiko siitä tuo vuoto - lääkärin mukaan kuitenkin oli normaalia? Muissa raskauksissa ei ole ollut vastaavaa.

Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! Jos olet jo käynyt ultrassa ja kaikki on hyvin, niin tuskin mitään pahempaa teillä :hug: Varmasti pelottaa, mutta ota nyt kuitenkin rauhallisesti ja soita neuvolaan huomenna, jos siltä tuntuu!

Hui, otan osaa :( Oon käynyt niskapoimu ultrassa kyllä ja veriseulassa, siellä ei ollut mitään poikkeavaa..Ja tämä on kyllä eka kerta kun vuotaa, tosin oli aikas pitkät sessiot..Tiistaina on neuvola, toivottavasti kaikki on hyvin!

Jos sinulla ei ole kipuja ja se veren tulo loppuu alkuunsa, asia on ok.
Tuollainen n. siteellinen tunnissa olisi vakavaa.

Tietyst kauhean rajua seksiä kannattaa vlttää raskauden aikana, todellakin limakalvot ja kohdunsuu voi tiputella sen takia ja toki aiheuttaa jopa supistuksia.

Uskon, että kaikki on ihan hvin! :)

Yhteistyössä