verta ja tuskailua raskauden alkuun heti....neuvoja kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sassa

Vieras
olen tehnyt positiivisen raskaustestin kotitestillä ja piti mennä lääkäriin tekee toinen testi mutten ole vielä käynyt.lääkäri halusi varmistaa asian mutta tein niin monta testiä että lääkäri sanoi että olen kyl raskaana.siinä samassa jouduin kertomaan lääkärille jatkuvista vuodoista joita on ollut yli viikon.alkoi pienillä "tuhruvuovoilla" ja nyt tulee kun lähtee liikkeelle kunnon veriryöpyt välillä.harvoin mutta kuitenkin.äsken jouduin lattialta pesemään verta pitkin matkalla vessaan.helposti tuli läpi kun olin lähes alusvaatteilla.se on ihan verta eikä mitään ruskeahkoa tms.vuotoa.alussa oli pientä oranssinruskeahkoa turhrua vain paperissa vessassa käydessä.pelkään et on tullut keskenmeno.oon tosi heikossa kunnossa muutenki koska minulla on raskausoireet, ja sairastan anemiaa ja hempparit on pohjalukemissa vuotojen takia!mitä neuvoisitte tekemään? kuinka voisin varmistaa olenko enää raskaana? aattelin huomenna soittaa terveyskeskus päivystykseen jos ne osais auttaa.anemia ja pitkäkestoinen vuoto EI sovi ilmeisesti yhteen!toisaalta menkat minulla on aina runsaat ja pitkät, siksi käytin hormonikierukkaa vielä viimekuussa. mitkä asiat voi aiheuttaa raskauden alussa vuotoja? onko kokemuksia tällaisesta tilanteesta? onko enää toivoa jäljellä vai voinko sanoo hyvästit raskaudelleni (josta ehdin niin paljon iloita) :(

Eipä ihan aikaisilla viikoilla pysty oikein mistään näkemään onko mennyt kesken vai ei.. ultralla näkee jotain mutta sykkeen näkee vasta lähempänä rv7 aikaisintaan... oliko r.testi haalea vai vahva?

Tietysti jos vuoto jatkuu ja olosi on heikko, suosittelen lääkärille menoa ja täytyyhän esim. kohdun ulkoinen raskaus selvittää, tai siis pois lukea.

tsemppiä sinulle, toivottavasti kyseessä on hematooma tms vaaraton vuotelu!

kävin tänään lääkärissä ja katottiin verikoe josta sain heti tulokset.raskaushormonit oli sillai että lääkäri sanoi että melkein satavarmasti keskenmeno kyseessä.ei ollut muita vaihtoehtoja.huomenna katotaan toinen verikoe ja jos laskee tuo hormonitaso lisää niin sit on varmaa et kesken meni.nyt jo on lähes varmaa :(

Mulla vähän samanlaista. Raskaustestiä en tosin ole vielä tehnyt, etten innostu "turhasta". Mutta kaikki raskausoireet on: yökötys, väsymys, turvotus, ailahtelevat mielialat yms. Menkat oli myöhässä. Sitten oli pari päivää ihme tuhruvuotoa ja sitten alkoi ihan kunnon vuoto. Mut silti oksettaa. Outoa on.

suosittelen et käyt lääkärissä ihan.kannattaa tottakai testata onko raskaana jos on oireita.ja jos ootkin vaik raskaana ja on vuotoja niin ei kannata ehkä vaan odotella kotona meneekö ohi.ite en aio tehdä enää niin jos tulee.

no mutta, toisaalta vaik menee lääkäriin ei ne voi estää esim.keskenmenoa mutta sain tänään helpotusta siellä vointiini levolla,lääkkeillä ja ravinnolla.minulle kun ei ole pariin päivään juoma tai ruoka enää maistunut ollenkaan.veti tosi heikkoon kuntoon minut toi keskenmeno homma.

oon kamalan pettynyt kun tuli keskenmeno :( mut jos tästä uusiks raskaudun niin todellakin aion mennä heti lääkäriin jos tulee vuotoja.pienet tuhruvuodot kyl tuskin tarkoittaa keskenmenoja mutta myöhään alkuyöllä mulle tuli ne kivut ja ihan järkyttävät vuodot :( sit tajusin et kyl tää raskaus oli tässä.oli minullaki vuotojen aikana raskausoireita mutta ne on alkaneet kadota nyt.tänään ei mitään oireita....

Yhteistyössä