Verotuspäätös 2010 tuli...voiko sitä vielä muuttaa?

Vai onko tuo nyt sitten se lopullinen. Unohdin tehdä ne muutokset, joiden vuoksi mulle määrätyt mätkyt ois nollaantuneet.

Onko nyt liian myöhäistä enää niitä muutella, eli onko nyt sitten vaan kiltisti maksettava?

"vieras"
Verotusta voidaan oikaista määrätyillä perusteilla, mutta jos olet ilmoittanut väärät tiedot, niin usein jää omaksi tappioksi. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki verovelvolliset alkaisivat muistelemaan seuraavina vuosina joitain kuitteja olevan pöydänlaatikossa. Siksi ne rajapäivät on merkitty eri ilmoituksille.

[QUOTE="vieras";24545104]Verotusta voidaan oikaista määrätyillä perusteilla, mutta jos olet ilmoittanut väärät tiedot, niin usein jää omaksi tappioksi. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki verovelvolliset alkaisivat muistelemaan seuraavina vuosina joitain kuitteja olevan pöydänlaatikossa. Siksi ne rajapäivät on merkitty eri ilmoituksille.[/QUOTE]

Mä en ole ilmoittanut vääriä tietoja tai kaivellut kuitteja, vaan mulla on ollut vääränlaiset verokortit käytössä...tai siis mulla on ollut työverokortti, kun olis pitänyt olla joku muu verokortti. Se summa minkä sain, niin siitä ei oltu vähennetty jotain työmaksuja koska ei olis kuulunutkaan, muta kun se on sellaisella verokortilla tehty, minkä kanssa niitä maksuja pitää maksaa, niin verottajan mielestä ne pitää maksaa.

Olisi riittänyt että ilmoitan sinne tilanteen, mutta kun en muistanut.

Varmasti voi
Voihan verotukseen hakea muutosta vielä muutaman vuoden. Eri asia on, mitä asioita otetaan huomioon. Jos kyseessä tosiaan on asia, joka on tullut vasta kesäkuussa tietoon, uskoisin sen olevan asia, johon saa muutoksen. Itse hain joskus aikanaan jotain ateriakorvauksia monta vuotta jälkikäteen, koska en ollut aiemmin tiennyt olevani oikeutettu niihin.

"Maris"
Minä ainakin sain muutoksen tehtyä aika paljonkin myöhemmin. Kyseessä oli kuitenkin niin selkeä virhe, että se varmasti vaikutti. Olisiko se ollut peräti 5 vuotta mitä tuossa minunkin tapaukseesa olisi ollut aikaa..

"kokki"
Kannattaa ehdottomasti kysyä vielä. Tuo jos joku on selitys että sinulla on ollut selvitys tiedossasi kuukauden palautuspäivän jälkeen... Tosin tuskin kohdallasi on kysymys suuristakaan summista kun et jo soittanut...

[QUOTE="kokki";24545306]Kannattaa ehdottomasti kysyä vielä. Tuo jos joku on selitys että sinulla on ollut selvitys tiedossasi kuukauden palautuspäivän jälkeen... Tosin tuskin kohdallasi on kysymys suuristakaan summista kun et jo soittanut...[/QUOTE]

No on se kuitenkin 1/20 kuukausituloistani, joten sikäli se on suuri. Mutta ei tässä mikään hengenhätä ole, joten siksi en soittanut jo :D

Yhteistyössä