Verotuksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
olen ensiasunnon omistaja, ja miten nuo korot hyödynnetään verotuksessa?

saanko siis palautuksia enempi jos niitä olisi jokatapauksessa tulossa vai vain jos mätkyjä niin ne huomioidaan? oon lukenut noita ja en ymmärrä, ja verotoimistoon en nyt pääse, olisko kukaan kuka vois jelppiä :)

Jos ilmoitat korot jo etukäteen verokarhulle niin saat pienemmän ennakonpidätysprosentin. Jos ilmoitat vasta jälkikäteen niin saat veronpalautusta (tai vähemmän mätkyjä).

Kannattaa ilmoittaa jo etukäteen IMHO.

Sulle on laskettu tietty veroprosentti, jos tulot on pysyneet kutakuinkin samoina ja ostat asunnon, tulet saamaan palautuksia. Tai sitten voit tosiaan ilmoittaa verottajalle lainasta heti, jolloin pienentävät prosenttia ja voit hyötyä siitä rahasta heti.
Saat tietysti nostaakin omaa veroprosenttiasi, mutta onko siinä hirveästi järkeä jos muutenkin on palautusta tulossa, on asia erikseen.

Siis en tiedä olisiko seuraavalle vuodelle tulossa vaiko ei, nyt olen siinä tilanteessa et olisi pakko nostaa tulorajaa, eli myös prosentit nousis. kun nyt menny vain 11,5% 16000 asti, ja täyttyy seuraavasta palkasta, ni miten mun kannattais tehdä, ilmottaa ne laina jutut nyt, vai nostaa veroprosentti 21,5&(sitä ne tyrkyttää tuolla kun kokeilin sitä vaihtaa netissä, mutta en nyt vaihtanut vielä)..

Helpointa on hakea muutosverokortti loppuvuodelle vero.fi:n kautta. Sinne vain laitat kaikki tarpeelliset tiedot, niin saat oikean prosentin, joka siis tulee pienenemään.

Jos et tätä tee nyt, niin muista sitten ensi vuonna korjata veroehdotukseen kohta ENSIasunnon korkovähennys, josta saa 30 %, muuten saat vain 28 %. Tämä pitää siis korjata vain ensimmäisenä vuonna asunnon oston jälkeen.

verokortti puhelimitse -numeroon.Tulee postissa kotiin ja saat oikein lasketuks prosentit. Mä en koskaan ilmoita lainan korkoja etukäteen ja maksan joka kuukausi prosentin enemmän veroa kuin pitäis.Ihana saada joulun alla kunnon palautukset, joilla kustantaa joulu ja aina yleensä toteutetaan jokin suurempi hankinta jota koko vuos lykätty.

Alkuperäinen kirjoittaja huono säästämään;24661499:
verokortti puhelimitse -numeroon.Tulee postissa kotiin ja saat oikein lasketuks prosentit. Mä en koskaan ilmoita lainan korkoja etukäteen ja maksan joka kuukausi prosentin enemmän veroa kuin pitäis.Ihana saada joulun alla kunnon palautukset, joilla kustantaa joulu ja aina yleensä toteutetaan jokin suurempi hankinta jota koko vuos lykätty.

Tyhmät tekevät näin ja antavat valtiolle ilmaista lainaa.

Yhteistyössä