Verottaja on vuosi toisensa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
jälkeen tuplannu palautukset. Viime vuonna tuli reilu tonni, nyt tulee reilu 2000e. Tuleekohan seuraavana neljä tonnia jne. En kyllä ymmärrä millä perusteella kun prosentti on 16 ja lisä% reilu 30. Tiedän työttömän liiton korvauksilla joka saa 400e mätkyt. Ne varmaan verotoimistossa arpoo nuo lukemat...

no niin, tietty se ois sun vastuulla tarkistaa se verokortti kun se tulee ja jos se on ihan persiillään(eli vuositulot on arvioitu liian suureks tai tiedät että tulee jotain vähennyksiä mitä ei oo siinä huomioitu) niin teet sitten muutosverokortin.
aika typerää lainata valtiolle ilmaseks rahaa noin pitkäks aikaa. mieluummin ottaisit ne ajallaan palkassa ja pistäisit johonkin tuottavaan kohteeseen kasvamaan korkoa.

[QUOTE="vieras";26101545]no niin, tietty se ois sun vastuulla tarkistaa se verokortti kun se tulee ja jos se on ihan persiillään(eli vuositulot on arvioitu liian suureks tai tiedät että tulee jotain vähennyksiä mitä ei oo siinä huomioitu) niin teet sitten muutosverokortin.
aika typerää lainata valtiolle ilmaseks rahaa noin pitkäks aikaa. mieluummin ottaisit ne ajallaan palkassa ja pistäisit johonkin tuottavaan kohteeseen kasvamaan korkoa.[/QUOTE]

Olen pätkätyöläinen ja tulot muuttuu: välillä on paljon, välillä ei. Hankala arvioida etukäteen. Näköjään mitä enemmän teen töitä, sitä enemmän tulee takas. Onhan se kiva lähteä reissuun lasten kanssa.

[QUOTE="äiti";26101574]Olen pätkätyöläinen ja tulot muuttuu: välillä on paljon, välillä ei. Hankala arvioida etukäteen. Näköjään mitä enemmän teen töitä, sitä enemmän tulee takas. Onhan se kiva lähteä reissuun lasten kanssa.[/QUOTE]

no kuten sanottu, säästää voi muutenkin kun veronpalautuksilla, sitte voi lähteä reissuun sillonku haluaa eikä vasta joulukuussa. muutosverokortin voit pyytää vaikka vasta elokuussa jolloin ehkä osaat paremmin arvioida koko vuoden tulot, jolloin loppuvuoden prosentissa otetaan huomioon alkuvuodesta liikaa maksetut verot. minulla oli esim elokuusta joulukuuhun viime vuonna veroprosentti 5%. alkuvuonna oli ollut 19 mikä oli aivan liikaa kotitalousvähennyksen vuoksi.

[QUOTE="vieras";26101635]no kuten sanottu, säästää voi muutenkin kun veronpalautuksilla, sitte voi lähteä reissuun sillonku haluaa eikä vasta joulukuussa. muutosverokortin voit pyytää vaikka vasta elokuussa jolloin ehkä osaat paremmin arvioida koko vuoden tulot, jolloin loppuvuoden prosentissa otetaan huomioon alkuvuodesta liikaa maksetut verot. minulla oli esim elokuusta joulukuuhun viime vuonna veroprosentti 5%. alkuvuonna oli ollut 19 mikä oli aivan liikaa kotitalousvähennyksen vuoksi.[/QUOTE]

Kesällä SAATTAA olla vähemmän töitä. Elokuussa alkaa koulut, joten sijaisuuksia riittää. Pitää käydä sitten verotoimistossa.

Yhteistyössä