veroprossasta TAAS

Noniin taas on uusi hieno muutosveroprossa lasketettu. Upeat 18% menee kun jään hoitovapaalle. Eli armas valtiomme saa joka kuukausi minun 300 eurostani 54euroa. On se hyvä. :headwall:

Ei siinä tämä oli jo tuttua äitiyspäivärahasta meni 21% :LOL:

Enemmän tässä nyt ihmetyttää se, että miten jotku ilmoittavat sellaisiakin prosentteja kuin 8 tai 14??? :eek:

Miten te olette saaneet mokoman? Oletteko joutuneet maksamaan jälkikäteen lisää, vai onko tässä maassa joku outo vero% arpomalla meininki? Saako veroprosentin sen mukaan kuinka "mukava" käsittelijä on kohdalle sattunut? :p
 
Kyllä se kaikille sama laskuri on. Veroprosenttiin vaikuttaa moni asia, mm. kotikunta, kuuluuko kirkkoon, montako lasta, onko kuinka paljon vähennyksiä (esim. asuntolainan korot) . . .Ja Kelan etuuksista joutuu maksamaan suhteessa enemmän veroa kuin palkasta.
 
Kelan päätöksessä lukee automaattisesti, että verotetaan palkkatulo prosentilla tai jotain mutta missään ei jostain KUMMAN syystä mainita, että äitiys, vanhempain yms rahaa saavat voivat tilata vero virastosta verokortin sosiaali etuuksille. Minulla on tällainen ja prossa 13. Sanovat muut mitä sanovat näin on. ELI ei muut kun soitto vero virastoon =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miiuli 77:
Kelan päätöksessä lukee automaattisesti, että verotetaan palkkatulo prosentilla tai jotain mutta missään ei jostain KUMMAN syystä mainita, että äitiys, vanhempain yms rahaa saavat voivat tilata vero virastosta verokortin sosiaali etuuksille. Minulla on tällainen ja prossa 13. Sanovat muut mitä sanovat näin on. ELI ei muut kun soitto vero virastoon =)
Näin juuri! Mäkin tilasin ton kortin etuuksia varten ja % on nyt 13.
 

Yhteistyössä