veroprosentti kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öööö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öööö?

Vieras
"Palkasta menee perusprosentin lisäksi eläkevakuutusmaksua 5,15 % ja työttömyysvakuutusmaksua 0,6 %. Jos lasket, paljonko palkasta jää käteen verojen ja maksujen jälkeen, lisää perusprosenttiin 5,75 prosenttiyksikköä."

Eli mitä tää tarkoittaa?? jos perusprosentti on 8,5% niin meinaako se että multa meneekin veroja joku 14,2% vai???

Alkuperäinen kirjoittaja öööö?;29229367:
"Palkasta menee perusprosentin lisäksi eläkevakuutusmaksua 5,15 % ja työttömyysvakuutusmaksua 0,6 %. Jos lasket, paljonko palkasta jää käteen verojen ja maksujen jälkeen, lisää perusprosenttiin 5,75 prosenttiyksikköä."

Eli mitä tää tarkoittaa?? jos perusprosentti on 8,5% niin meinaako se että multa meneekin veroja joku 14,2% vai???

No ei todellakaan tarkoita sitä!
Veroja menee 8,5%, työeläkemaksua 5,15% ja työttömyysvakuutusmaksua 0,6%.

Saat laskettua palkkasin kun lasket yhteen veroprosentin + 5,15 ja 0,6. Ja sitten vähennät 100- noi eli summa on 85,75. Jos sun palkka on 1000 euroa niin laske 1000*0,8575 ja dadaa, saat nettopalkkasi tietää.

Ja sinuna en kauheesti itkisi jos noin pieni vero. Itse maksan n, 37 prossaa kuussa.

Eli asia menee just niinku olin ajatellut eli palkasta lähtee se 14 ja risat eikä vain 8,5%.

Ja joo osaan prosenttilaskut enhän mä sitä kysynyt vaan kumpi prosentti 8,5 vai se 14...

Mutta kiitos nille jotka auttoi. :)

Yhteistyössä