veronpalautus/toimeentulotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...............
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sosku tosiaan laskee niiden omien normiensa mukaan ne menot jotka teillä on, ja jos tulojen jälkeen jää heidän laskelmiensa jälkeen yli sitä rahaa, se siirretään tuloksi seuraavalle kuulle. Joten useamman tonnin veronpalautukset voivat vaikuttaa toimeentulotukeen useamman kuukauden ajan. Ikävä kyllä näin se vaan menee.

Mä nyt en ymmärrä mitä ikävää siinä oikein on, jos saa monta tonnia veronpalautuksia ja se jaetaan useammalle kuukaudelle, nii siihenkö päälle pitäs vielä saada ttt??? Laittakaa ne rahat jemmaan niin, et ne sitten on seuraavaa kuukautta varten.

En tiedä millaset palautekset tuloiksi lasketaan, mutta kyllä mua harmittaisi, jos mun vajaa 300e palautus lasketaan tuloiksi, kun on tiukkaa muutenkin ja nuo veronpalautukset on ainoa raha, jonka voin käyttää lasten joululahjoihin, suksiin ja luistimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä millaset palautekset tuloiksi lasketaan, mutta kyllä mua harmittaisi, jos mun vajaa 300e palautus lasketaan tuloiksi, kun on tiukkaa muutenkin ja nuo veronpalautukset on ainoa raha, jonka voin käyttää lasten joululahjoihin, suksiin ja luistimiin.

Ei ne siellä soskussa joululahjoja laske toimeentulotukeen menoiksi. Ja kyllä ne ihan oikeesti ne verohommat pyytää nähtäväksi sekä laskee veronpalautukset tuloiksi. Vaikka joku ketjussa haluaa asiaa vääristellä.

Alkuperäinen kirjoittaja mi:

Ei ne siellä soskussa joululahjoja laske toimeentulotukeen menoiksi. Ja kyllä ne ihan oikeesti ne verohommat pyytää nähtäväksi sekä laskee veronpalautukset tuloiksi. Vaikka joku ketjussa haluaa asiaa vääristellä.

Negative.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mikä teitä vaivaa? Vastaatte kyllä, vaikka tosiasiassa näin ei ole kaikkialla. Hölmöö....

Öö, koska LAIN mukaan tttukiasiakkaiden kaikki nettotulot huomioidaan. Jos ne jossain jätetään huomiotta, se perustuu aina virkailijan päätökseen eli henkilö saa tavallaan harkinnanvaraista tttukea.

no periaatteessa näin, kuntakohtaisia eroja on, mutta yleensä kyllä yli satasen palautus katsotaan tuloksi.

Yhteistyössä