Veronpalautukset - mätkyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kateus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kateus

Vieras
Sattuipa sitten niin että meillekin vihdoin posti nuo lappuset kantoi,
joita jo eräs sukulaiseni on kokoajan kytännyt että tuleeko rahaa vai joutuuko maksamaan,
ja sitä utelua joka vuosi joko teille on tullut.
Yleensä olen ollut varovainen ja osannut ennakoida tuon kysymyksen mutta nyt tuli jotenkin puskan takaa ja lipsautin, summaa en onneksi ;)
Nyt sitten tämä sukulaiseni on soittanut meille ties kuinka monta kertaa viime viikosta lähtien ja vittuillut kuinka hän joutuu maksamaan ja helppohan se meidän kun me sitten saamme hänen maksamia rahoja käytellä,
ja muistakaahan nyt kun joululahjojakin ostatte että toiset ne vähistä tuloistaan maksoi teillekin rahaa....
Siis olen koittanut hänelle selittää että se johtuu ihan siitä paljonko on tulot ja onko veroprossa oikein jne. vaan ei :(
Hän nyt vinoilee kokoajan,
en enään tänään aamun jälkeen taas viitsinyt hänelle vastata puhelimeen kun saan taas kuulla kuinka me saamme hänen maksamat verorahansa.
Huippuna sekin vielä että tämä sukulainen elää toimeentulotuella,
kaipa minun olisi alettava vinoilemaan siitä sitten vastavuoroisesti, mutta kun en vaan jaksa.
Haluan että me voisimme sukulaisen kanssa taas pitää yhtä mutta nähtävästi hänelle on maailman tärkein asia RAHA :/

Sanot sille seuraavaksi että ei ne mitään arpajaisia ole, vaan siinä katsotaan oletko maksanut liikaa vai liian vähän veroja, ja JOS MAKSAT LIIAN VÄHÄN VUODEN MITTAAN, TASAAT NE SITTEN KERRALLA (tai kahdella).

Verosuunnittelua kehiin vaan sukulaiselle, vinkkaat vielä jonkun kurssin niin loppuu asiasta jauhaminen :saint: :D

Tuo sukulaisesi ei taida ymmärtää, että te ette saa HÄNEN maksamiaan verorahoja, vaan ITSE vuoden aikana liikaa maksamanne rahat. Uskomattoman yksinkertainen ajattelutapa! Tuo verosuunnitteluvinkki oli hyvä!!!

eikö teille tullut jo kevättalvella niitä lappuja, siis ehdotuksia? niissähän oli jo osviittaa antavat summat, itsellä summa nousi vielä parilla sataa kun hain matkakorvaukset. tiedossa siis on ollut keväästä asti että takasinpäin tulee toista tonnia.

eikö teille tullut jo kevättalvella niitä lappuja, siis ehdotuksia? niissähän oli jo osviittaa antavat summat, itsellä summa nousi vielä parilla sataa kun hain matkakorvaukset. tiedossa siis on ollut keväästä asti että takasinpäin tulee toista tonnia.

Antaahan ne toki osviittaa mutta jos pitkäkin matka sinne töihin,saa hyvinkin matkakulukorvauksia. Kotitalausvähennyksiä? Onhan näitä syitä minkä vuoksi voi hyvinkin nuo summat muutta radikaalisti.

No eihän ne välttämättä mitään osviittaa antaneet.
Keväiset laput kertoivat että miehelle olisi tulossa 7000e mätkyjä. Korjausten jälkeen saa palautuksia 60e.
Että kyllä vähän sai jännittää..

Yhteistyössä