äitini aiheutti kunnon stressin/ahdistuksen loppuodotukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2vko la:han
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";22552213]nyt eletäänkin vuotta 2010[/QUOTE]

Jotain on siis tässä ajassa pahasti pielessä, jos ei uskalleta turvalliseen sairaalaan lähteä ilman miestä synnyttämään. Voihan sun miehes olla vaikka kipeänä kun sun synnytykses alkaa, ei se silloin voi mukaan kuitenkaan lähteä. Että ei se muutenkaan niin varmaa ole, että miehes synnytyksees pääsee vaikka lapselle hoitaja olis.

Tuo on inhottavaa. meillä kuopuksen kanssa oli sellainen tilanne, että isoveljeni oli lupautunut hoitamaan meidän esikoista synnytyksen ajaksi, mutta muutama viikko ennen synnytystä olikin sittten varannut juuri hiukan ennen laskettua aikaa ulkomaanmatkan perheelleen viikoksi. Tyttö syntyi ulkomaanmatkan aikana. Onneksi saatiin nopeasti toinen hoitaja, mutta voin sanoa, että kyllä otti päähän! Olisin kyllä mennyt sitten yksin synnyttämään jos olisi ollut pakko. Minulle se ei ole mikään ongelma. nyt odotan kolmatta ja veljeltäni ei edes kysytä hoitoapua. Appiukko tulee sitten 400km päästä hoitamaan noita muksuja ja jos ei ehdi ajoissa niin sitten synnytän yksin. Minulla kaksi ensimmäistä syntyneet HYVIN hitaasti, joten luulen, että appiukko ehtii hyvin ajaakin tänne :)

[QUOTE="a.p";22552185]Niin kuin jo aloituksessa kerroin. Äitini tarjoutui ihan itse lapsenvahdiksi ja hänen työpaikkalla saa ottaa esim loppupäivän vapaaksi. HUOH!!!! ITSE EN SIIS PYYTÄNYT HÄNTÄ VAAN HÄN TARJOUTUI _ITSE_! Ja nyt on tilanne tämä että ton tempun takia ollaan kusessa! Lapsi on alle 3v. mutta jos ei saada lapselle hoitajaa niin soitan ambulanssin kun ponnistusvaihe alkaa. eka synnytys meni myös ilman kivunlievitystä, miehen ansiosta. pääsen sitten vauvan kanssa sairaalaan ambulanssilla kun se on syntynyt.

Ja btw, sinäkö olisit tuollaisen petturin kanssa vielä tekemisissä? äitini hyvin tietää kuinka paha paikka minulle olisi mennä YKSIN synnyttämään ja hän tekee tämän silti!!!!!![/QUOTE]

Mun on vain vaikea uskoa, että äitisi ihan huvikseen noin on tehnyt. Jos hänellä ei ole mitään syytä siihen, niin sitten ymmärrän suuttumuksesi. Ja voihan se vauva syntyä äitisi vapaapäivänäkin tai työpäivän jälkeen, joten jos hän on ainoa mahdollinen hoitaja, niin ei kannattaisi välejä sentää rikkoa.

Harmillinen tilanne, mutta ei tuo ole minusta mikään syy laittaa välit poikki.Suoraan sanoen lapsellista käytöstä jos tuon takia katkaiset välit.
Kyllä synnyttämään voi mennä yksinkin tai sitten hommaatte lapsenhoitoapua muualta.

entä jos vauvan sydänäänet heikkenevät supistusten myötä ja saa esim aivovamman hapen puutteessa tai jopa kuolee? kaikki vain sen vuoksi, ettet mitenkään voi synnyttää ilman miestä...

jos järki puhe ei sinuun auta etkä saa tuttua niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin hommata se hoitaja jostain..kyllä niitä varmasti rahalla saa. tuttuhan se semmoinen ei ennestään ole, mutta jos ostatte hänet kerran tai kaksi hoitamaan ennen synnytystä niin ei se lapsi siitä traumoja saa.

tai sitten vaan koko perhe mukaan sinne synnärille. ei ne sieltä varmaan poieskaan voi ajaa, jos "blondina" paukkaa pienen lapsen kanssa ja kertoo ettei saanut lapselle hoitajaa ettei suostu synnyttämään ilman miestä.

No niin... annappa nyt höyryn hieman tasaantua, ota puhelin käteesi ja soita äidillesi. Kysy, tarkoittiko hän, että ei aio ottaa töistä vapaata, kuten aiemmin oli puhe. Kysy tulisiko hän sitten muuna aikana sikoisen kanssa, vaikka keskellä yötä.
Ei kannata polttaa siltoja kokonaan... Jos äitisi ei voi tulla työajalla, on todennäköisyys, että äitisi ei pääse esikoisen kanssa 23% ja se että pääsee 77%. Jos tuhoat välisi äitiisi, on todennäköisyys 100%. Miettisin tätä vakavasti ja sopisin asiat äidin kanssa!

Harmillinen tilanne, mutta ei tuo ole minusta mikään syy laittaa välit poikki.Suoraan sanoen lapsellista käytöstä jos tuon takia katkaiset välit.
Kyllä synnyttämään voi mennä yksinkin tai sitten hommaatte lapsenhoitoapua muualta.

Samaa mieltä! Minusta on törkeääkin törkeänpää, jos lapsilta viedään isoäiti vain siksi että on tullut erimielisyyttä vanhempien kanssa. Lapsi on siihen täysin syytön, ja varmasti tulee kantamaan vanhemmilleen kaunaa jos moisen takia ei saa olla isoäitiinsä yhteyksissä!!!

Mulle on paha paikka ollut joka kerta ajatus siitä, että menisin ilman miestäni. Mutta itse ollaan lapset haluttu, joten jos kukaan ei ole valmis hoitoavuksi niin eipä sitä voi synnyttämättä jättää. Vaikka äitisi on aikanaan tarjoutunut, se ei tarkoita sitä etteikö aikuisella ihmisellä olisi oikeutta muuttaa mieltään ilman että menettää lapsenlapsensa.

Jätä ennakkoluulot pois ja suhtaudu tilanteisiin avoimesti. Synnytys on sellainen tilanne, jonka tapahtumia ei voi suunnitella tarkasti etukäteen, vaan aina pitää olla valmis tulipa eteen mitä vain.

Esikoisen syntymän jälkeen minäkin olin sitä mieltä, että miehen läsnäolo on synnytyksessä ehdotonta. Toisin kävi. Mies ehti paikalle vasta, kun lapsi oli jo näkyvillä. Vertaillessani ensimmäistä ja toista synnytystä olinkin vastoin ennakko-odotuksiani sitä mieltä, että synnyttäminen ilman miestä oli parempi vaihtoehto kuin miehen kanssa. Yksin ollessani sain keskittyä kokonaan itseeni ja lapsen syntymään eikä minun tarvinnut huomioida miestäni. Etenkin kaikki miehen kysymykset ja ehdotukset ensimmäisessä synnytyksessä tuntuivat rasittavilta. Supistusten keskellä, joita tuli jatkuvava sarjana, en olisi millään jaksanut vastata kysymyksiin, ehdotuksiin ja kommentteihin. Toisella kertaa sain onneksi olla rauhassa.

Äidilläsi voi olla täysin pätevä syy. Työtilanne on voinut silloin lupauksen aikana olla toinen kuin nyt. voi olla, että töissä on nyt tilanne, joka ei salli yhtä turhaa poissaoloa. Tai työpaikan tilanne on kiristynyt sellaiseksi, ettei sieltä voi olla pois silloin kun itse haluaa. Itsellänikin on töissä nyt todella kiire enkä pysty olemaan poissa yhtään tuntia, vaikka normaalisti voisin olla pois melkein milloin vain ilman etukäteisilmoitusta. Oman lapsen sairaalakäynneillekään en lähde tällä kertaa mukaan, vaikka varmasti saisin halutessani vapaata. Työpaine on nyt vain niin kova, etten halua olla kahta päivää poissa.

Kannattaaako tuommosta asiaa kuitenkaan laskea yhden kortin varaan jos kerran on noin elämän ja kuoleman kysymys että mies pääsee mukaan? Voihan äitis sairastua/tapahtua ihan mitä vaan juuri synnytyksen aikaan ettei pääse lasta hoitamaan.

Ihan vinkkinä tulevaan että kyllä kahden pienen lapsen kanssa viimestään kannattaa olla laadittuna myös suunnitelma B jos suunnitelma A ei jostain syystä toimikaan..

En oikein ymmärrä, joko raskaushormonit saa pään sekaisin tai sitten ap on vaan lapsellinen. Ketäänhän ei voi mitenkään velvoittaa ottamaan töistään vapaata siksi, että pääsisi hoitamaan lastanne siksi aikaa kuin synnytätte. Totta on, että äitisi itse tarjosi apuaan, mutta ehkäpä hän itse huomasi, ettei se olekaan niin helppoa töistä olla pois tuosta vaan. Työnantajahan ei välttämättä tuollaisia poissaoloja hyväksy. Synnytyksen suhteen on juuri se hankaluus, että sen ajankohtaa ei tiedä. Ei monessakaan työpaikassa voida viikkojen ajan varautua siihen, että joku työntekijä yhtäkkiä häipyy useaksi päiväksi.

En edes ymmärrä, miksei mies voi tulla synnytykseen mukaan, ja sitten lähteä kotiin, pitääkö teidän tosiaankin perhehuone saada? :O Perhehuoneethan useissa sairaaloissa varataan ensisynnyttäjille, jotta vanhemmat saavat tutustua lapseen ja vanhemmaksi tuloon yhdessä ja rauhassa. Kun esikoinen on mukananne, ei rauhasta varmasti ole tietoakaan. Perhehuoneita on usein vähän ja niiden saaminen ihan tuurista kiinni. Kannattaa myös huomioida, että sinun ja vauvan sairaalassa oloaika saattaa venyä pitkäksikin, jos sattuu tulemaan komplikaatioita. Onko silloin esikoisen paikka sairaalassa, jonka ympäristö poikkeaa niin kovin paljon kotiympäristöstä?

minä olen synnyttnyt kakii kolme ihan yksin,ekassa synnytyksessä oli ystävä mukana.En ymmärrä mihin sitä miestä siinä tarvitaan?Synnyttänyt ystävä on paljon parempi tuki.

Yhteistyössä