verokortti etuutta varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uutta mulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uutta mulle

Vieras
saako sellaista netin kautta? kun sellaista vaaditaan kuntalisä hakemukseen liitteeksi.. tosin oon ihan tumpelo näissä jutuissa enkä edes tiedä mitä mun siihen verokorttiin pitää täyttää. osaakohan joku neuvoa perusteellisesti? verotoimistoon en pääse ja soittamallahan ei ikään pääse läpi sinne.

saa sen netistä. Kirjaudut sisään esim. pankkitunnuksilla ja valitset, että verokortti etuutta varten. Sinun pitää tietää, paljonko olet tienannut rahoja tänä vuonna ja paljonko olet maksellut veroja ja mitä suunnilleen tulet saamaan loppuvuoden aikana. Kyllä se kone neuvoo aika hyvin, mihin haluaa tietoja.

Soittamaan vaan! Ja valmiiksi vuoden tiedot:)Eli ne näkyy pitkälti hoitoraha/lisäpäätöksestä sekä äitiys ja vanhempainrahapäätösestä.
Jos ei ole papereita tallelle, ne saa kelan sivuilta omalla pankkitunnuksella tunnistautumalla:) Ja lomarahoista saa paparit palkalaskijalta yms...

en tiedä olenko sokea mutta en löytäny sellaista kohtaa missä lukee että olis etuutta varten?

en ole saanut muuta kuin kotihoidontukea tänä vuonna. eikö kotihoidontuesta mene veroa 20%? loppuvuodesta saan edelleenkin vain kotihoidontukea ja sen kuntalisän mitä olen nyt hakemassa.

enään en soita! olen jo 2viikkoa päivittäin soittanut ja aina laitetaan jonoon ja loppujen lopuksi sanotaan että "kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja pyydämme soittamaan myöhemmin takaisin". ei oo varaa soittaa tän enempää.

Itsellä olisi saman tilaaminen edessä. Vero.fi sivuilla on sellainen demo (siinä esimerkkinä isä joka tarvitsee uuden verokortin etuutta varten)joka opastaa miten ne tiedot tulee täyttää.
Omassa verokortissasi on palkkatulojen jälkeen kohta "etuudet" johon tulee ne maksetut/maksettavat kotihoidontuet. Eli siihen tarvitsee tiedot tämän vuoden palkoista, maksetuista veroista ja saaduista ja tulevista etuuksista.

Yhteistyössä