Veroilmoituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perkele kun lukutaito ei näköjään riitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perkele kun lukutaito ei näköjään riitä

Vieras
Mitä tarkoittaa ilmoituksen kohta 8: "alijäämähyvitys" jossa lukee kohdassa 8.1 "Alijäämähyvityksen lapsikorotus on tehtävä omassa verotuksessani _ lapsesta" ??

Juu juu, ymmärrän, että siihen pannaan lasten lukumäärä. (1.) Mutta mikä tuo koko kohta on? Luin ehdotuksen mukana tulleen ohjevihkosen ja siinä lukee, että "Lapsikorotus on 400? yhdestä alaikäisestä lapsesta..."

Tarkoittaako tämä, että aikovat pumpata minulta 400 euroa, vai saanko sen neljäsataa?

Toinen ekstratyhmä kysymys: Asumme miehen kanssa saman katon alla, ja meillä on yhteishuoltajuus tuohon lapseen. Voiko mies laittaa rastin samaan ruutuun kuin minäkin, eli "Alijäämähyvityksen lapsikorotus on tehtävä omassa verotuksessani _ lapsesta" , vai pitääkö hänen sitten laittaa tuo toinen kohta? Saako hänkin tuon saman 400 euron edun, vai maksetaanko se vain kerran yhdestä lapsesta, eli vain toiselle huoltajalle?

Puolisoista enimmäismäärän lapsikorotuksen saa se, jolla ansiotulosta määrättävän valtion tuloveron määrä on suurempi, elleivät puolisot ole toisin vaatineet.

http://portal.vero.fi/public/default.aspx?uielementsize=2&nodeid=7924#alijaama

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen saamassa mätkyjä, jäisin plussalle, jos saisin tuon 400. Mies taas jää joka tapauksessa plussalle, saa palautuksia. Eli minne se ruksi nyt pannaan?

Ei se mee suoraan nin että sä saisit tuon 400 hyvitystä, vaan se vähennetään sun verotettavasta tulosta. Tosiasiassa se vaikutus ei ole lähellekän noin suuri. Mut anyway, voitte laittaa sen niin että vähennetään sulta.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
vai koskeeko toi kohta vaan sitten jos lasta ei ole merkittynä JO tuonne tietoihin??

Mulla ainakin näkyvät merkanneen tietoihin, että taloudessa on yksi alaikäinen lapsi. Mutta ruksia tai mitään muuta tietoa asiasta ei ole missään... Täytyy katsoa onko miehellä, kun hän tulee kotiin ja avaa ehdotuksensa

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen saamassa mätkyjä, jäisin plussalle, jos saisin tuon 400. Mies taas jää joka tapauksessa plussalle, saa palautuksia. Eli minne se ruksi nyt pannaan?

Ei se mee suoraan nin että sä saisit tuon 400 hyvitystä, vaan se vähennetään sun verotettavasta tulosta. Tosiasiassa se vaikutus ei ole lähellekän noin suuri. Mut anyway, voitte laittaa sen niin että vähennetään sulta.

Kiitos tästä, alan ehkä tajuta jotakin