Verkostomarkkinointi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mua on yritetty värvätä yhteen jenkkiläiseen erittäin tyypilliseen verkostomarkkinointifirmaan.
Olen kysynyt miksi esim mua pykäliä ylempänä oleva saa mun myynneistä provikkaa? Vastaus on jotain todella kaunista, kuinka ihmiset auttavat toisiaan ja tätä työtä tehdään jotta myös muilla ois mahdollisuus menestyä niinpä niin. Onko kenelläkään mitään hyviä kokemuksia verkostomarkkinointifirmoista? Olen ollut pitkään myyntialalla niin ihan uteliasuudesta tekisi vähän mieli kokeilla vähän sama kuin puhelinmyynnin kanssa, sitä ois kans kiva joskus kokeilla
 
Säästät aikaa, vaivaa, rahaa ja pahaa mieltä kun et lähde edes kokeilemaan. Pyramidimalli eli se, että pykälää ylempänä olevat saavat alempana olevien myynnistä ylimääräistä hyvää on syy siihen, miksi uusia höynäytettäviä yritetään värvätä koko ajan mukaan.

Tunnen lukuisia ystäviä ja tuttuja jotka ovat lähteneet mukaan jos minkälaisiin verkostomarkkinointiyrityksiin, myös hyvin tunnettuihin sellaisiin viimeisen 20 vuoden aikana. Kukaan, yksikään ei ole jäänyt tekemään kyseistä duunia, eivät edes ne, jotka pääsivät ns. ylemmille tasoille, koska silloinkin pitää raataa itse, myydä ja värvätä. Kaveruuskin meni joidenkin kanssa, jotka yrittivät viimeiseen asti värvätä mukaan vaikka kieltäydyin.

Noilla huijataan hölmöjä ja köyhiä helpon rahan toivossa mukaan. Kaikki vaikuttaa alussa kiiltokuvamaisen hienolta ja taivas on rajana. No on se taivas rajana silloinkin, jos keräät käpyjä metsästä ja myyt niitä vaikka koriste-esineiksi tai taikakaluiksi kalliilla. Hyvää myyjäähän se vain vaatii. Realismi on sitten ihan jotain muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Apua, mihin mun aloituksen kaikki välimerkit oli kadonneet

Ja oon kyllä seurannut sivusta hieman muita firmoja. Esim Zinzino, sitten ne vitamiinijuomat mitä olikaan yms. Pari tuttua olleet mukana ja lopulta sitten kuitenkin lopettaneet ja palanneet päivätyöhönsä. Mut jotkut kuitenkin jää tekemään ja menestyy ;)

-ap
 
Säästät aikaa, vaivaa, rahaa ja pahaa mieltä kun et lähde edes kokeilemaan. Pyramidimalli eli se, että pykälää ylempänä olevat saavat alempana olevien myynnistä ylimääräistä hyvää on syy siihen, miksi uusia höynäytettäviä yritetään värvätä koko ajan mukaan.

Tunnen lukuisia ystäviä ja tuttuja jotka ovat lähteneet mukaan jos minkälaisiin verkostomarkkinointiyrityksiin, myös hyvin tunnettuihin sellaisiin viimeisen 20 vuoden aikana. Kukaan, yksikään ei ole jäänyt tekemään kyseistä duunia, eivät edes ne, jotka pääsivät ns. ylemmille tasoille, koska silloinkin pitää raataa itse, myydä ja värvätä. Kaveruuskin meni joidenkin kanssa, jotka yrittivät viimeiseen asti värvätä mukaan vaikka kieltäydyin.

Noilla huijataan hölmöjä ja köyhiä helpon rahan toivossa mukaan. Kaikki vaikuttaa alussa kiiltokuvamaisen hienolta ja taivas on rajana. No on se taivas rajana silloinkin, jos keräät käpyjä metsästä ja myyt niitä vaikka koriste-esineiksi tai taikakaluiksi kalliilla. Hyvää myyjäähän se vain vaatii. Realismi on sitten ihan jotain muuta.
Moni kakku päältä kaunis.
 
Apua, mihin mun aloituksen kaikki välimerkit oli kadonneet

Ja oon kyllä seurannut sivusta hieman muita firmoja. Esim Zinzino, sitten ne vitamiinijuomat mitä olikaan yms. Pari tuttua olleet mukana ja lopulta sitten kuitenkin lopettaneet ja palanneet päivätyöhönsä. Mut jotkut kuitenkin jää tekemään ja menestyy ;)

-ap
Aika moni muu on ollut mukana eikä ole menestynyt. Jotain, mitä, 90+ prosettia.
 
No, on verkostomarkkinointia ja verkostomarkkinointia ja sitten on aivan erikseen nämä pyramidiviritykset ja selkeet huijaukset. Kaikki vm ei ole pyramidipelejä ja sama toisinpäin. Kantsii hieman tutustua miten eri konseptit toimii ja mistä se ansio tulee.

Tuo provikkahomma... Sitä on selitetty myös sillä, että kun sinä "opetat" sen uuden tekemään sitä hommaa, tuet ja opastat häntä myös jatkossa, sekä teet sen tiimisi eteen jatkuvasti töitä... No, se kai se vm:n idea on, että myös ylälinja / sponsori saa jonkun siivun siitä sinunkin myynnistä, sillä muutenhan se olis vaan tavallista myyntityötä. Ja jokaisella kait on ihan sama mahdollisuus sitä provikkaa alalinjastaan / tiimistään saada. Eri asia on, kuka sen homman saa toimimaan ja miten.

Eikä sitä kai pakko kokopäivätoimisesti ole heti yrittää. Eikä kaikki sitä kokopäivätoimisesti halua tehdäkään. Suurin osa kait tekee sitä ihan vaan lisäansioita saadakseen. Se hyvä puoli vm yleensä siis on, että sitä voi tehdä just niin paljon tai vähän, kun haluaa. Toki tulot on sitten suoraan verrannolliset tekemiseen.

Mutta mitään äkkirikastumista sohvalla maaten on turha odotella. Kuten moni muukin myyntityö, myös vm vaatii kovaa duunia, jotta voisi mennestyä jollain tavalla.
 
Mua on yritetty värvätä yhteen jenkkiläiseen erittäin tyypilliseen verkostomarkkinointifirmaan.
Olen kysynyt miksi esim mua pykäliä ylempänä oleva saa mun myynneistä provikkaa? Vastaus on jotain todella kaunista, kuinka ihmiset auttavat toisiaan ja tätä työtä tehdään jotta myös muilla ois mahdollisuus menestyä niinpä niin. Onko kenelläkään mitään hyviä kokemuksia verkostomarkkinointifirmoista? Olen ollut pitkään myyntialalla niin ihan uteliasuudesta tekisi vähän mieli kokeilla vähän sama kuin puhelinmyynnin kanssa, sitä ois kans kiva joskus kokeilla

Tottakai ne saa kun säkin saat, koska joku sai sut mukaan! Säkin saat värväämistäsi provikoita, niin se tietty menee!

Kerro lisää, mikä on homman nimi? Olen kokenut ja osaan valaista sua tässä, menetkö/jatkatko hommaa. Kerro lisää.
 
Minkäs takia ketjusta on poistettu kommentti? Siinä ei ollut mitään sääntöjen vastaista. Vai eikö ketjuun saa kirjoittaa, kun vm vastaisia kommentteja? Joku vm vastainen mode vauhdissa?
 
No, on verkostomarkkinointia ja verkostomarkkinointia ja sitten on aivan erikseen nämä pyramidiviritykset ja selkeet huijaukset. Kaikki vm ei ole pyramidipelejä ja sama toisinpäin. Kantsii hieman tutustua miten eri konseptit toimii ja mistä se ansio tulee.

Tuo provikkahomma... Sitä on selitetty myös sillä, että kun sinä "opetat" sen uuden tekemään sitä hommaa, tuet ja opastat häntä myös jatkossa, sekä teet sen tiimisi eteen jatkuvasti töitä... No, se kai se vm:n idea on, että myös ylälinja / sponsori saa jonkun siivun siitä sinunkin myynnistä, sillä muutenhan se olis vaan tavallista myyntityötä. Ja jokaisella kait on ihan sama mahdollisuus sitä provikkaa alalinjastaan / tiimistään saada. Eri asia on, kuka sen homman saa toimimaan ja miten.

Eikä sitä kai pakko kokopäivätoimisesti ole heti yrittää. Eikä kaikki sitä kokopäivätoimisesti halua tehdäkään. Suurin osa kait tekee sitä ihan vaan lisäansioita saadakseen. Se hyvä puoli vm yleensä siis on, että sitä voi tehdä just niin paljon tai vähän, kun haluaa. Toki tulot on sitten suoraan verrannolliset tekemiseen.

Mutta mitään äkkirikastumista sohvalla maaten on turha odotella. Kuten moni muukin myyntityö, myös vm vaatii kovaa duunia, jotta voisi mennestyä jollain tavalla.
Itseasiassa jokainen verkostomatkkinointifirma on samalla pyramidihuijaus. Ero on lähinnä kosmeettinen ja johtuu yhdysvaltalaisesta lainsäädönnöstä. Neuvoisin pysymään erossa ja katkaisemaan välit kaveriin, joka yrittää saada mukaan tuollaiseen.
Katso vaikka Cheyenne Järvisen Fitline-video YouTubessa.
 
Itseasiassa jokainen verkostomatkkinointifirma on samalla pyramidihuijaus. Ero on lähinnä kosmeettinen ja johtuu yhdysvaltalaisesta lainsäädönnöstä. Neuvoisin pysymään erossa ja katkaisemaan välit kaveriin, joka yrittää saada mukaan tuollaiseen.
Katso vaikka Cheyenne Järvisen Fitline-video YouTubessa.

Perustele. Missä kohtaa se huijaus tapahtuu? Ostat vmfirmalta x tuotteita ja markkinoit ja myyt sen asiakkaille ja saat siitä välistä myyntikatteen. Jos myyt paljon, voit saada jotain lisäprovikkaa. Normaalia kaupankäyntiä, mitä moni "kaupparastukin" tekee, eikö?

Jos taas haluat vielä lisää provikkaa, perustat myyntitiimin. Koulutat, opastat, kannustat ja pidät tiimistäsi huolta, jolloin saat sen tiimisi toiminnasta provikkaa. Ei siinäkin mitää huijausta tapahdu. Ne provikat on vähän niin kun palkkaa siitä, että olet alalinjasi käytettävissä 24/7. Ja ainakin suoramyyntiin perustuvat firman vaatii myös omaa tekemistä määrän x verran, jotta saat myös ne alalinjan provikat. Eli kukaan ei voi vaan nostaa provikoita alalinjastaan tekemättä itse mitään. Ja jos et tee sen tiimisi eteen töitä, niin ei se tiimikään toimi tai tee yhtään mitään ja tuota sulle sitä tuloa. Ja itse tiedän monta verkostomarkkinoijaa, jotka käyttää niitä saamiaan provikoita tiimin hyödyksi, esim jonkun tiimin oman myyntikampanjan palkintojen hankintaan. Eli vaikka se sponssi saa sun tekemisistä rahaa, hän voi silti laittaa sitä paljonkin takaisin tiimi hyväksi. Eikä pelkästään esim. tiimin palkitsemisen muodossa, vaan pitää myös ajatella, että hän saattaa soitella tiimiläisilleen paljonkin, lähetellä myyntimateriaalia jne. Eli kulujakin on...

Ja aina vaan syytetään verkostomarkkinoijia huijaamisesta, mutta kyllä myös kuulijalla tai asiasta kiinnostuneella on vastuu ottaa selvää, mihin on ryhtymässä. Lukea konseptin toimintatapa, palkkiojärjestelmät ja laskea itse, mitä tiettyn tavoitteeseen pääseminen vaatii, niin ajallisesti, kuin myynnillisesti, jne. Kukaan ei pakota ketään veitsi kurkulla allekirjoittamaan mitään sopimusta, joten ihan itse jokainen sen ratkaisun tekee, jos lähtee mukaan. Siitä on turha syyttä verkostomarkkinoinnin ideaa tai edes firmaa, jos sitten huomaa ettei se mennytkään niin, kun kuvitteli Jos joku verkostomarkkinoija toimii epäeettisesti tai suorastaan huijaa mukaan, niin on se vain ja ainoastaan hänen toimintatapansa, ei firman linja. Tätä en ole itsekään koskaan ymmärtänyt, sillä mitä tekee niillä sadalla tiimiläisellä, jotka huomaa tulleensa huijatuksi jo ennen, kun ehtivät tehdä mitään? Sitten ne ei ainakaan tee mitään, joten mikä hyöty? Ei ne nimet siellä listalla sulle sitä rahaa tuo, vaan se että se tiimi toimii. Eli suoramyyntifirmoissa ei ainskaan saa sitä rahaa siitä, että vain tuot jonkun ihmisen mukaan.

Ja mitä ihmettä jenkkilän lainsäädännöllä on tekemistä Suomessa toimivien firmojen kanssa? Suomessa firmat noudattaa Suomen lakeja, ei jenkkilän.
 
Tässä on pari linkkiä niihin vm myönteisiin videoihin, ettei aina vaan vastaan... Tasapuolisuuden nimissä heidänkin näkökulmaa, you know. ;)

 
Perustele. Missä kohtaa se huijaus tapahtuu? Ostat vmfirmalta x tuotteita ja markkinoit ja myyt sen asiakkaille ja saat siitä välistä myyntikatteen. Jos myyt paljon, voit saada jotain lisäprovikkaa. Normaalia kaupankäyntiä, mitä moni "kaupparastukin" tekee, eikö?

Jos taas haluat vielä lisää provikkaa, perustat myyntitiimin. Koulutat, opastat, kannustat ja pidät tiimistäsi huolta, jolloin saat sen tiimisi toiminnasta provikkaa. Ei siinäkin mitää huijausta tapahdu. Ne provikat on vähän niin kun palkkaa siitä, että olet alalinjasi käytettävissä 24/7. Ja ainakin suoramyyntiin perustuvat firman vaatii myös omaa tekemistä määrän x verran, jotta saat myös ne alalinjan provikat. Eli kukaan ei voi vaan nostaa provikoita alalinjastaan tekemättä itse mitään. Ja jos et tee sen tiimisi eteen töitä, niin ei se tiimikään toimi tai tee yhtään mitään ja tuota sulle sitä tuloa. Ja itse tiedän monta verkostomarkkinoijaa, jotka käyttää niitä saamiaan provikoita tiimin hyödyksi, esim jonkun tiimin oman myyntikampanjan palkintojen hankintaan. Eli vaikka se sponssi saa sun tekemisistä rahaa, hän voi silti laittaa sitä paljonkin takaisin tiimi hyväksi. Eikä pelkästään esim. tiimin palkitsemisen muodossa, vaan pitää myös ajatella, että hän saattaa soitella tiimiläisilleen paljonkin, lähetellä myyntimateriaalia jne. Eli kulujakin on...

Ja aina vaan syytetään verkostomarkkinoijia huijaamisesta, mutta kyllä myös kuulijalla tai asiasta kiinnostuneella on vastuu ottaa selvää, mihin on ryhtymässä. Lukea konseptin toimintatapa, palkkiojärjestelmät ja laskea itse, mitä tiettyn tavoitteeseen pääseminen vaatii, niin ajallisesti, kuin myynnillisesti, jne. Kukaan ei pakota ketään veitsi kurkulla allekirjoittamaan mitään sopimusta, joten ihan itse jokainen sen ratkaisun tekee, jos lähtee mukaan. Siitä on turha syyttä verkostomarkkinoinnin ideaa tai edes firmaa, jos sitten huomaa ettei se mennytkään niin, kun kuvitteli Jos joku verkostomarkkinoija toimii epäeettisesti tai suorastaan huijaa mukaan, niin on se vain ja ainoastaan hänen toimintatapansa, ei firman linja. Tätä en ole itsekään koskaan ymmärtänyt, sillä mitä tekee niillä sadalla tiimiläisellä, jotka huomaa tulleensa huijatuksi jo ennen, kun ehtivät tehdä mitään? Sitten ne ei ainakaan tee mitään, joten mikä hyöty? Ei ne nimet siellä listalla sulle sitä rahaa tuo, vaan se että se tiimi toimii. Eli suoramyyntifirmoissa ei ainskaan saa sitä rahaa siitä, että vain tuot jonkun ihmisen mukaan.

Ja mitä ihmettä jenkkilän lainsäädännöllä on tekemistä Suomessa toimivien firmojen kanssa? Suomessa firmat noudattaa Suomen lakeja, ei jenkkilän.

Eihän siinä mitään jos haluaa olla pienimutoisesti mukana jossainverkostomarkkinointifirmassa ja myydä muutaman tuotteen silloin tällöin, jotain ihan hyvä kosmetiikkatuotteita saattaa löytyä verkostomarkkinoinnin kautta ja jota jotkut ihmiset tykkää säännölisesti käyttää. Mutta jos verkostomarkkinointia ihan aitona työpaikkana ja bisneksenä suunnittelee niin silloin siinä on todella vaikea rikastua jos hyvän moraalin omaa.
Rekryrilaisuuksissa hyvin usein luvataan todella isoja tuloja ja saadaan muutenkin homma kuulostaan helpolta, mitä se ei todellisuudessa ole.

Verkostomarkkinoinnin ongelmat:

-Verkostomarkkinoinnin suurin ongelma on se verkosto itse, rekrytilaisuudessa kun piirrellään niitä pallukoita alalinjaan ja sitä mallia monistetaan muutamaan eri jalkaan, niin siinä vaiheessa monelta unohtuu se fakta että jokaiselle pallukalle pitää maksaa provikat jokaisesta myydystä tuotteesta. Sen takia tuotteen hinta nousee liian korkeaksi kun on niin paljon välikäsiä.

-Monissa verkostomarkkinointifirmoissa edustajat joutuvat ostamaan pääsyliput firman omiin tilaisuuksiin, usein tilaisuuksia markkinoidaan koulutustapahtumina, ja niihin ajetaan vaikka toiselle puolelle Suomea omilla bensoilla. Tavallisissa yrityksissä henkilökunta ei joudu maksamaan sisäänpääsyä oman firmansa tilaisuuksiin ja heille maksetaan kulukorvaus jos koulutus on eri paikkakunnalla.

-Usein edustajat värväävät ihan kenet vaan mukaan verkostoonsa vaikka näkevät henkilöstä jo päällepäin että ei ole ns. myyntihenkinen ja todennäköisesti ei saa hankittua itselleen mitään lisätuloja, todennäköisesti vain menoja. Liian usein hyväuskoisia ja liian sinisilmäisiä ihmisiä haalitaan mukaan, jotka sitten eivät myyntiä saa tehtyä kun tuotteet ovat yleensä liian arvokkaita sisältöönsä nähden, ja moni rehellinen ihminen saattaa jopa masentua kun hommasta ei tule yhtään mitään.

-Tuotteita kaupitellaan sukulaisille ja ystäville jotka sitten kannustusmielessä tai säälistä niitä ostavat, ja jos kaupittelu menee liialliseksi tyrkyttämikseksi niin jossain kohtaa lakataan vastaamasta puhelimeen ja välit lähipiiriin viilenee verkostomarkkinoinnin takia.

-Usein myös mainosmateriaalista joutuu maksamaan, eli firmalta ei juuri mitään saa ilmaiseksi. Edustaja ottaa lähes kaiken riskin itse kannettavakseen eikä saa emoyhtiöltä mitään tukea jos myynti ei sujukaan. Bensaa kuluu kun ympäri kylää ajetaan ja aina edes edustaja ei muista laskea bensalle mitään hintaa.

-Myyjän saama korvaus on usein hyvin pieni ja saadakseen kunnon palkkaa pitää myyntiä ja uusia jäseniä pystyä hankkimaan paljon.

Tuossa muutama huono puoli nyt ensialkuun.

t. eri henkilö kelle vastasit
 
Eihän siinä mitään jos haluaa olla pienimutoisesti mukana jossainverkostomarkkinointifirmassa ja myydä muutaman tuotteen silloin tällöin, jotain ihan hyvä kosmetiikkatuotteita saattaa löytyä verkostomarkkinoinnin kautta ja jota jotkut ihmiset tykkää säännölisesti käyttää. Mutta jos verkostomarkkinointia ihan aitona työpaikkana ja bisneksenä suunnittelee niin silloin siinä on todella vaikea rikastua jos hyvän moraalin omaa.
Rekryrilaisuuksissa hyvin usein luvataan todella isoja tuloja ja saadaan muutenkin homma kuulostaan helpolta, mitä se ei todellisuudessa ole.

Verkostomarkkinoinnin ongelmat:

-Verkostomarkkinoinnin suurin ongelma on se verkosto itse, rekrytilaisuudessa kun piirrellään niitä pallukoita alalinjaan ja sitä mallia monistetaan muutamaan eri jalkaan, niin siinä vaiheessa monelta unohtuu se fakta että jokaiselle pallukalle pitää maksaa provikat jokaisesta myydystä tuotteesta. Sen takia tuotteen hinta nousee liian korkeaksi kun on niin paljon välikäsiä.

-Monissa verkostomarkkinointifirmoissa edustajat joutuvat ostamaan pääsyliput firman omiin tilaisuuksiin, usein tilaisuuksia markkinoidaan koulutustapahtumina, ja niihin ajetaan vaikka toiselle puolelle Suomea omilla bensoilla. Tavallisissa yrityksissä henkilökunta ei joudu maksamaan sisäänpääsyä oman firmansa tilaisuuksiin ja heille maksetaan kulukorvaus jos koulutus on eri paikkakunnalla.

-Usein edustajat värväävät ihan kenet vaan mukaan verkostoonsa vaikka näkevät henkilöstä jo päällepäin että ei ole ns. myyntihenkinen ja todennäköisesti ei saa hankittua itselleen mitään lisätuloja, todennäköisesti vain menoja. Liian usein hyväuskoisia ja liian sinisilmäisiä ihmisiä haalitaan mukaan, jotka sitten eivät myyntiä saa tehtyä kun tuotteet ovat yleensä liian arvokkaita sisältöönsä nähden, ja moni rehellinen ihminen saattaa jopa masentua kun hommasta ei tule yhtään mitään.

-Tuotteita kaupitellaan sukulaisille ja ystäville jotka sitten kannustusmielessä tai säälistä niitä ostavat, ja jos kaupittelu menee liialliseksi tyrkyttämikseksi niin jossain kohtaa lakataan vastaamasta puhelimeen ja välit lähipiiriin viilenee verkostomarkkinoinnin takia.

-Usein myös mainosmateriaalista joutuu maksamaan, eli firmalta ei juuri mitään saa ilmaiseksi. Edustaja ottaa lähes kaiken riskin itse kannettavakseen eikä saa emoyhtiöltä mitään tukea jos myynti ei sujukaan. Bensaa kuluu kun ympäri kylää ajetaan ja aina edes edustaja ei muista laskea bensalle mitään hintaa.

-Myyjän saama korvaus on usein hyvin pieni ja saadakseen kunnon palkkaa pitää myyntiä ja uusia jäseniä pystyä hankkimaan paljon.

Tuossa muutama huono puoli nyt ensialkuun.

t. eri henkilö kelle vastasit

Niin no periaatteessahan jälleenmyyjä on itsenäinen "yrittäjä", jolle kuuluu yrittäjän riskit, mutta vm:ssa niitä on kuitenkin vähemmän tai pienemmässä mittakaavassa, jos niin voin sanoa. Joutuuhan tavallinenkin yrittäjä itse hommaamaan mainosmateriaalinsa ja koulutuksensa. Ja samaan tapaan myös kulut voi vähentää verotuksessa, kuin tavallinenkin yrittäjä. Se on kyllä totta, että myyntikatteet on yleensä pienet, jos ihan palkkansa meinaa saada, joten siksi niitä tiimejä "joutuu" perustamaan. Mut sitten taas toisaalta, yrittäminen kun yrittäminen on lujaa duunia, jossa ei palkka tule helpolla. Moniko tavallinenkaan yrittäjä saa maksettua heti itselleen kunnon palkkaa?

Ja yksi tärkeimmiksi koetuista säännöistä on, että aloita kaukaa ja tule lähelle. Ei kannata ensimmäisenä mennä niiden sukulaisten tai ystävien kimppuun. Ne tulee kyllä automaattisesti asiakkaaksi tai jopa jäälleenmyyjäksi, jos huomaava, että muutkin ostaa tuotteita tai sinä menestyt edes jollain tasolla. Toki sillä lähipiirillä voi ne ekat pari myyntitlaisuutta harjoitusmielessä pitää, mutta sitten - jätä heidät rauhaan ja lähde muualle.

Ja kuten tuolla jo aiemmin oli, niin tuossa, että verkostomarkkinoijat värväävät kenet tahansa, ei ole mitää järkeä. Samoin kun noiden palmujen kuvien maalaaminen jollekin fläppitaululle. Ei. Verkostoon ei todellakaan kannata ottaa mukaan ihmisiä, joilla ei ole mitään edellytyksiä hommaan. He ei yleensä tee mitään, joten sinäkään et silloin hyödy heistä yhtään mitään. He ovat lähinnä vaan rasite, kun odottavat, että sponsori tekee kaiken puolesta, kun tarpeeksi ruikuttavat, että tarvitsevat apua 24/7 kuukaudesta toiseen. Nou! Parhaimpia ovat he, jotka itse ilmaisevat halukkuutensa lähteä mukaan ja kyselevät kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Heillä on silloin yleensä motivaatio myös tehdä. Se on hitaampi tapa, mutta kannattavampi pitkässä juoksussa. Ja paljonhan jälleemyyjiksi joutuu rekkaamaan myös heitä, jotka haluaa tilata itselleen tuotteet halvemmalla. Mutta silloin hyvä sponsori ymmärtää asian, eikä ala painostaamaan myyntihommaan, vaan antaa heidän olla rauhassa ja todellakin vain omaa tahtiin tilata tuotteita.

Mutta tosiaan, ala ei sovi kaikille, joten kannattaa todellakin harkita ja tutkia tarkkaan mihin on lähtemässä mukaan ja onko siihen oikeasti edellytyksiä. Toisaalta, yrittänyttä ei laiteta, joten rohkeasti voi kokeilla. Korkealta ei ainakaan putoa, jos homma ei toimikaan. Tai ainakin huomattavasti pienemmillä riskeillä, kun perustaa yritys. Ja viimeiseksi sellanen tipsi alaa harkitseville; Myös sponsorilla on merkitystä, joten ei kannata välttämättä ottaa sitä ekaa vastaantulevaa ja ottaa muutenlin vähän selvää hänen toimintatavoistaan, sillä sekin on tärkeää, että yhteistyö hänen kanssaan toimii.
 
Niin no periaatteessahan jälleenmyyjä on itsenäinen "yrittäjä", jolle kuuluu yrittäjän riskit, mutta vm:ssa niitä on kuitenkin vähemmän tai pienemmässä mittakaavassa, jos niin voin sanoa. Joutuuhan tavallinenkin yrittäjä itse hommaamaan mainosmateriaalinsa ja koulutuksensa. Ja samaan tapaan myös kulut voi vähentää verotuksessa, kuin tavallinenkin yrittäjä. Se on kyllä totta, että myyntikatteet on yleensä pienet, jos ihan palkkansa meinaa saada, joten siksi niitä tiimejä "joutuu" perustamaan. Mut sitten taas toisaalta, yrittäminen kun yrittäminen on lujaa duunia, jossa ei palkka tule helpolla. Moniko tavallinenkaan yrittäjä saa maksettua heti itselleen kunnon palkkaa?

Ja yksi tärkeimmiksi koetuista säännöistä on, että aloita kaukaa ja tule lähelle. Ei kannata ensimmäisenä mennä niiden sukulaisten tai ystävien kimppuun. Ne tulee kyllä automaattisesti asiakkaaksi tai jopa jäälleenmyyjäksi, jos huomaava, että muutkin ostaa tuotteita tai sinä menestyt edes jollain tasolla. Toki sillä lähipiirillä voi ne ekat pari myyntitlaisuutta harjoitusmielessä pitää, mutta sitten - jätä heidät rauhaan ja lähde muualle.

Ja kuten tuolla jo aiemmin oli, niin tuossa, että verkostomarkkinoijat värväävät kenet tahansa, ei ole mitää järkeä. Samoin kun noiden palmujen kuvien maalaaminen jollekin fläppitaululle. Ei. Verkostoon ei todellakaan kannata ottaa mukaan ihmisiä, joilla ei ole mitään edellytyksiä hommaan. He ei yleensä tee mitään, joten sinäkään et silloin hyödy heistä yhtään mitään. He ovat lähinnä vaan rasite, kun odottavat, että sponsori tekee kaiken puolesta, kun tarpeeksi ruikuttavat, että tarvitsevat apua 24/7 kuukaudesta toiseen. Nou! Parhaimpia ovat he, jotka itse ilmaisevat halukkuutensa lähteä mukaan ja kyselevät kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Heillä on silloin yleensä motivaatio myös tehdä. Se on hitaampi tapa, mutta kannattavampi pitkässä juoksussa. Ja paljonhan jälleemyyjiksi joutuu rekkaamaan myös heitä, jotka haluaa tilata itselleen tuotteet halvemmalla. Mutta silloin hyvä sponsori ymmärtää asian, eikä ala painostaamaan myyntihommaan, vaan antaa heidän olla rauhassa ja todellakin vain omaa tahtiin tilata tuotteita.

Mutta tosiaan, ala ei sovi kaikille, joten kannattaa todellakin harkita ja tutkia tarkkaan mihin on lähtemässä mukaan ja onko siihen oikeasti edellytyksiä. Toisaalta, yrittänyttä ei laiteta, joten rohkeasti voi kokeilla. Korkealta ei ainakaan putoa, jos homma ei toimikaan. Tai ainakin huomattavasti pienemmillä riskeillä, kun perustaa yritys. Ja viimeiseksi sellanen tipsi alaa harkitseville; Myös sponsorilla on merkitystä, joten ei kannata välttämättä ottaa sitä ekaa vastaantulevaa ja ottaa muutenlin vähän selvää hänen toimintatavoistaan, sillä sekin on tärkeää, että yhteistyö hänen kanssaan toimii.


Itsekin olen kyllä sitä mieltä että teoriassa verkostomarkkinointi on hyvä systeemi, mutta käytännössä se vaan harvoin toimii verkostomarkkinointifirman ahneuden takia, koska esim alimmalla tasolla olevat myyjät saavat liian pienen siivun. Kuten aiemmemmin totesin verkostomarkkinoinnin suurin ongelma on se verkosto itse jolle joudutaan niitä bonuksia maksamaan ja siksi tuotteen hinta nousee liian korkeaksi laatuun nähden.
Sinulla kuitenkin vaikuttaa olevan järki mukana tuossa toiminnassa kun toimit tuolla tavalla, usein toimitaan juurikin päinvastoin ja yritetään sille lähipiirille väkisin myydä tuotteita ja sopimuksia. usein myös lupaillaan uusille jäsenille isoja tuloja ilman mitään todisteita että ne olisivat kohtuuvaivalla saavutettavissa tai ylipäätään saavutettavissa.
Verkostomarkkinoijaa ja yrittäjää ei ihan voi verrata keskenään sillä yrittäjä saa esim päättää firmansa nimen itse, sen mitä mitä firma myy ja mihin hintaan sekä saa itse päättää tarjouksista ja tarjouskampanjoista ym. Verkostomarkkinoija on kuitenkin aina sidoksissa siihen emoyhtiöön ja joutuu menemään sen pillin mukaan, eikä pysty tuotevalikoimaan itse vaikuttamaan.
Mutta vielä kerran kehun tuota sinun toimintaasi,kun sitä vertaa monen muun verkostomarkkinoijan toimintatapoihin. Verkostomarkkinoinnin maine on sen takia niin huono kun siellä niin monella ahneus ohjaa sitä toimintaa. Olisi mielenkiintoista kuulla jos vaan uskallat kertoa että onko joitain sellaisia verkostomarkkinointifirmoja joiden toimintatavoista ja myyntipuheista et pidä ja jotka pilaavat pahiten verkostomarkkinoinnin mainetta?
 
Mutta vielä kerran kehun tuota sinun toimintaasi,kun sitä vertaa monen muun verkostomarkkinoijan toimintatapoihin. Verkostomarkkinoinnin maine on sen takia niin huono kun siellä niin monella ahneus ohjaa sitä toimintaa. Olisi mielenkiintoista kuulla jos vaan uskallat kertoa että onko joitain sellaisia verkostomarkkinointifirmoja joiden toimintatavoista ja myyntipuheista et pidä ja jotka pilaavat pahiten verkostomarkkinoinnin mainetta?

No, kiitos. Mutta myös se on yksi fiksun verkostomarkkinoijan merkki, ettei se lähde mollaamaan muita, eikä varsinkaan kilpailevaa tuotetta. Sillä ei aiheuteta, kuin omalle bisnekselle harmia. Tähänkin valitettavasti suurin osa toimijoista sortuu. Olen kyllä ollut itsekin monissa tilaisuuksissa, missä juuri piirreltiin niitä pallukoita ja palmun kuvia fläppitaululle, luvattiin passiivisia tuloja, haukuttiin muut systeemit lyttyyn ja huijaukseksi ja kaikkea muuta. Voit arvata, lähdinkö mukaan... en. Eli summa summarun, rehellisyys ja nöyryys vie paljon pidemmälle, kuin huijaaminen ja ahneus tai muuten kyseenalainen toiminta. Mä en siis lähde nimeämään yhtään tiettyä firmaa, sillä se huijaaminen ja epäeettinen toiminta ei useinkaan ole firman linja, eikä niin käsketä tehdä yhteenkään firman säännöissä (koska se olis laitonta ja ne joutuis siitä vastuuseen), vaan sen firman ja samalla koko alan maineen pilaa ne yksittäiset toimijat, jotka haluaa usein nopean tien menestykseen. Ja juurikin näillä valheellisilla väittämillä äkkirikastumisesta ym. Tiedän, että sitä on kyllä tiettyjen firmojen edustajissa enemmän, mutta kuten tuolla aikaisemmin jo sanoin, myös kuulijalla on vastuunsa hetken miettiä ja pureskella asioita, sekä kysellä ja kyseenalaistaa, ennen kun pistää nimeään mihinkään. Osa näistä huijareista toki pärjää vähän pidemmälle, mutta usein nämä heebot kyllä tippuu aika äkkiä maan pinnalle ja bisneksensä loppuu kun seinään, kun se alalinja ei teekään mitään, kun käsittävät tulleensa huiputetuksi. Ja miten vaikea sitten onkaan myöntää, että vika oli silloin juuri itsessä, eikä firmassa tai vm:n ideassa. Mutta kun sitten itketään netissä, että koko vm on huijausta, eikä se toimi ja niti nati. Ja sit ollaan tässä tilanteessa, että keskustelut on täynnä juuri tätä negatiivista puolta, mitä tässäkin ketjussa ensimmäiseksi sai lukea, eikä positiivisia näkemyksiä tai puheenvuoroja tahdota millään hyväksyä... Ja sitten pitää muistaa myös se, että yksikään edustaja mistään firmasta ei ole työsuhteessa siihen emofirmaan, vaan he ovat itsenäisiä edustajia ja "yrittäjiä", jotka tekee itse omat ratkaisunsa bisneksensä suhteen. Myös sen tuotteiden tai bisneksen markkinoinnin ja rekryämisen eettisyyden ja laillisuuden. Toki firmalta on omat sääntönsä ja niitä tulee noudattaa, mutta jos joku edustaja ei noudata, on se hänen valintansa ja vastaa niistä valinnoista itse joko firmalle tai hurjimmissa tapauksissa sitten oikeudessa huijaamilleen ihmislille.
 
Itsekin olen kyllä sitä mieltä että teoriassa verkostomarkkinointi on hyvä systeemi, mutta käytännössä se vaan harvoin toimii verkostomarkkinointifirman ahneuden takia, koska esim alimmalla tasolla olevat myyjät saavat liian pienen siivun. Kuten aiemmemmin totesin verkostomarkkinoinnin suurin ongelma on se verkosto itse jolle joudutaan niitä bonuksia maksamaan ja siksi tuotteen hinta nousee liian korkeaksi laatuun nähden.
Sinulla kuitenkin vaikuttaa olevan järki mukana tuossa toiminnassa kun toimit tuolla tavalla, usein toimitaan juurikin päinvastoin ja yritetään sille lähipiirille väkisin myydä tuotteita ja sopimuksia. usein myös lupaillaan uusille jäsenille isoja tuloja ilman mitään todisteita että ne olisivat kohtuuvaivalla saavutettavissa tai ylipäätään saavutettavissa.
Verkostomarkkinoijaa ja yrittäjää ei ihan voi verrata keskenään sillä yrittäjä saa esim päättää firmansa nimen itse, sen mitä mitä firma myy ja mihin hintaan sekä saa itse päättää tarjouksista ja tarjouskampanjoista ym. Verkostomarkkinoija on kuitenkin aina sidoksissa siihen emoyhtiöön ja joutuu menemään sen pillin mukaan, eikä pysty tuotevalikoimaan itse vaikuttamaan.
Mutta vielä kerran kehun tuota sinun toimintaasi,kun sitä vertaa monen muun verkostomarkkinoijan toimintatapoihin. Verkostomarkkinoinnin maine on sen takia niin huono kun siellä niin monella ahneus ohjaa sitä toimintaa. Olisi mielenkiintoista kuulla jos vaan uskallat kertoa että onko joitain sellaisia verkostomarkkinointifirmoja joiden toimintatavoista ja myyntipuheista et pidä ja jotka pilaavat pahiten verkostomarkkinoinnin mainetta?

Ai niin unohdin vastata tuohon, että kyllä minä ainakin olen pitänyt ihan omia kampanjoita ja tehnyt tarjouksia (sekä tiimille, että asiakkaille). Eikä siitä ole noottia tullut. Niin on tehnyt moni muukin. Monissa firmojen säännöissä kyllä toki sanotaan, ettei hintoja saa polkea, mutta kun sitä ei julkisesti huutele, vaan kertoo niistä vain esim myyntitilaisuksissa, niin se on ihan ok. Ne on kylläkin omista katteista pois, mutta tärkeää on kuitenkin myös niiden asiakkaiden tai alalinjan huomioiminen, jolloin saadaan pidettyä kiinnostus firmassa / tekemisessä tai tuotteissa ja hommalle jatkuvuutta.
 
No, kiitos. Mutta myös se on yksi fiksun verkostomarkkinoijan merkki, ettei se lähde mollaamaan muita, eikä varsinkaan kilpailevaa tuotetta. Sillä ei aiheuteta, kuin omalle bisnekselle harmia. Tähänkin valitettavasti suurin osa toimijoista sortuu. Olen kyllä ollut itsekin monissa tilaisuuksissa, missä juuri piirreltiin niitä pallukoita ja palmun kuvia fläppitaululle, luvattiin passiivisia tuloja, haukuttiin muut systeemit lyttyyn ja huijaukseksi ja kaikkea muuta. Voit arvata, lähdinkö mukaan... en. Eli summa summarun, rehellisyys ja nöyryys vie paljon pidemmälle, kuin huijaaminen ja ahneus tai muuten kyseenalainen toiminta. Mä en siis lähde nimeämään yhtään tiettyä firmaa, sillä se huijaaminen ja epäeettinen toiminta ei useinkaan ole firman linja, eikä niin käsketä tehdä yhteenkään firman säännöissä (koska se olis laitonta ja ne joutuis siitä vastuuseen), vaan sen firman ja samalla koko alan maineen pilaa ne yksittäiset toimijat, jotka haluaa usein nopean tien menestykseen. Ja juurikin näillä valheellisilla väittämillä äkkirikastumisesta ym. Tiedän, että sitä on kyllä tiettyjen firmojen edustajissa enemmän, mutta kuten tuolla aikaisemmin jo sanoin, myös kuulijalla on vastuunsa hetken miettiä ja pureskella asioita, sekä kysellä ja kyseenalaistaa, ennen kun pistää nimeään mihinkään. Osa näistä huijareista toki pärjää vähän pidemmälle, mutta usein nämä heebot kyllä tippuu aika äkkiä maan pinnalle ja bisneksensä loppuu kun seinään, kun se alalinja ei teekään mitään, kun käsittävät tulleensa huiputetuksi. Ja miten vaikea sitten onkaan myöntää, että vika oli silloin juuri itsessä, eikä firmassa tai vm:n ideassa. Mutta kun sitten itketään netissä, että koko vm on huijausta, eikä se toimi ja niti nati. Ja sit ollaan tässä tilanteessa, että keskustelut on täynnä juuri tätä negatiivista puolta, mitä tässäkin ketjussa ensimmäiseksi sai lukea, eikä positiivisia näkemyksiä tai puheenvuoroja tahdota millään hyväksyä... Ja sitten pitää muistaa myös se, että yksikään edustaja mistään firmasta ei ole työsuhteessa siihen emofirmaan, vaan he ovat itsenäisiä edustajia ja "yrittäjiä", jotka tekee itse omat ratkaisunsa bisneksensä suhteen. Myös sen tuotteiden tai bisneksen markkinoinnin ja rekryämisen eettisyyden ja laillisuuden. Toki firmalta on omat sääntönsä ja niitä tulee noudattaa, mutta jos joku edustaja ei noudata, on se hänen valintansa ja vastaa niistä valinnoista itse joko firmalle tai hurjimmissa tapauksissa sitten oikeudessa huijaamilleen ihmislille.

Edelleen kehun tuota sinun toimintatapaasi verrattuna moneen muuhun verkostomarkkinoinnissa mukana olevaan, jos sinun kaltaisia edustajia olisi verkostomarkkinoinnissa enemmän ja jos tuotteiden hinnat saatasiin laskettua alemmaksi voisi verkostomarkkinoinnista tulla paljon isompikin juttu Suomessa.
Mutta siltikään en tavallista kivijalkayrittäjää ja verkostomarkkinoijaa pysty rinnastamaan toisiinsa, kivijalkayrittäjällä on niin paljon isompi vapaus vaikuttaa toimintaansa ja tuotevalikoimaansa. Lisäksi jotkut verkostomarkkinointifirmat ihan itse syyllistyvät vääränlaiseen markkinointiin ja mainontaan, eikä aina ole kyse pelkästään edustajien myyntipuheista.
Se on hyvä asia kun pystyt niitä omia tarjous- ja mainoskampanjoita tekemään etkä joudu orjallisesti noudattaan tarkkaa hinnastoa ym. Omasta alalinjasta huolen pitäminen ja jopa omasta katteesta tinkiminen heidän parhaaksi on ainoa järkevä tapo tehdä verkostomarkkinointia, mutta tuo tapa on liian harvinainen verkostomarkkinoinnissa.
Verkostomarkkinointi perustuu paljolti myös siihen että moni haluaa kuulua johonkin ja verkostomarkkinointitilaisuuksissa yleensä aina otetaan kaikki ystävällisesti vastaan ja ollaan kohteliaita heitä kohtaan. Varsinkin jos ihmisellä on jotain lapsuuden/nuoruuden traumoja tai hylkäämiskokemuksia niin tuollainen kohtelu hivelee monen sydäntä ja toimintaan lähdetään mukaan, vaikka itse tuotteet ja toiminta ei ihmistä vakuuttaisikaan. Tuossa vaan on se huono puoli jos ihminen huomaa tulleensa jossain kohtaa helpoksi rahastuksen kohteeksi saattaa hän lannistua ja vanhat traumat saattaa nousta hetkeksi pintaan. Sen jälkeen harvoin kyseistä verkostomarkkinointifirmaa kehutaan somessa, vaikka aikaisemmin someen laitettiin kaikki mahdolliset hehkutukset firmasta ja sen tuotteista.
Siksi onkin niin ikävää kun liian usein värvätään ihan kuka vaan mukaan toimintaan isoilla lupauksilla vaikka värvääjä tietää että kyseinen henkilö tuskin koskaan tulee rikastumaan toiminnalla. Onneksi sinun toimintapasi on toisenlainen.
 

Yhteistyössä