Niin no periaatteessahan jälleenmyyjä on itsenäinen "yrittäjä", jolle kuuluu yrittäjän riskit, mutta vm:ssa niitä on kuitenkin vähemmän tai pienemmässä mittakaavassa, jos niin voin sanoa. Joutuuhan tavallinenkin yrittäjä itse hommaamaan mainosmateriaalinsa ja koulutuksensa. Ja samaan tapaan myös kulut voi vähentää verotuksessa, kuin tavallinenkin yrittäjä. Se on kyllä totta, että myyntikatteet on yleensä pienet, jos ihan palkkansa meinaa saada, joten siksi niitä tiimejä "joutuu" perustamaan. Mut sitten taas toisaalta, yrittäminen kun yrittäminen on lujaa duunia, jossa ei palkka tule helpolla. Moniko tavallinenkaan yrittäjä saa maksettua heti itselleen kunnon palkkaa?
Ja yksi tärkeimmiksi koetuista säännöistä on, että aloita kaukaa ja tule lähelle. Ei kannata ensimmäisenä mennä niiden sukulaisten tai ystävien kimppuun. Ne tulee kyllä automaattisesti asiakkaaksi tai jopa jäälleenmyyjäksi, jos huomaava, että muutkin ostaa tuotteita tai sinä menestyt edes jollain tasolla. Toki sillä lähipiirillä voi ne ekat pari myyntitlaisuutta harjoitusmielessä pitää, mutta sitten - jätä heidät rauhaan ja lähde muualle.
Ja kuten tuolla jo aiemmin oli, niin tuossa, että verkostomarkkinoijat värväävät kenet tahansa, ei ole mitää järkeä. Samoin kun noiden palmujen kuvien maalaaminen jollekin fläppitaululle. Ei. Verkostoon ei todellakaan kannata ottaa mukaan ihmisiä, joilla ei ole mitään edellytyksiä hommaan. He ei yleensä tee mitään, joten sinäkään et silloin hyödy heistä yhtään mitään. He ovat lähinnä vaan rasite, kun odottavat, että sponsori tekee kaiken puolesta, kun tarpeeksi ruikuttavat, että tarvitsevat apua 24/7 kuukaudesta toiseen. Nou! Parhaimpia ovat he, jotka itse ilmaisevat halukkuutensa lähteä mukaan ja kyselevät kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Heillä on silloin yleensä motivaatio myös tehdä. Se on hitaampi tapa, mutta kannattavampi pitkässä juoksussa. Ja paljonhan jälleemyyjiksi joutuu rekkaamaan myös heitä, jotka haluaa tilata itselleen tuotteet halvemmalla. Mutta silloin hyvä sponsori ymmärtää asian, eikä ala painostaamaan myyntihommaan, vaan antaa heidän olla rauhassa ja todellakin vain omaa tahtiin tilata tuotteita.
Mutta tosiaan, ala ei sovi kaikille, joten kannattaa todellakin harkita ja tutkia tarkkaan mihin on lähtemässä mukaan ja onko siihen oikeasti edellytyksiä. Toisaalta, yrittänyttä ei laiteta, joten rohkeasti voi kokeilla. Korkealta ei ainakaan putoa, jos homma ei toimikaan. Tai ainakin huomattavasti pienemmillä riskeillä, kun perustaa yritys. Ja viimeiseksi sellanen tipsi alaa harkitseville; Myös sponsorilla on merkitystä, joten ei kannata välttämättä ottaa sitä ekaa vastaantulevaa ja ottaa muutenlin vähän selvää hänen toimintatavoistaan, sillä sekin on tärkeää, että yhteistyö hänen kanssaan toimii.