Veritulpasta kysymyksiä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siteet jalassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siteet jalassa

Vieras
Te joilla on ollut veritulppa jalassa. Paljonko teillä oli se veritulppa arvo tms??
Sattuuko veritulppa kokoajan? Mulla sattuu aina välillä niin, ettei pysty kävelemään tai seisomaan, mutta sitten taas voi olla ihan kivutonkin.

Aloitettiin tulppahoito, eli sain piikin ja siteet jalassa. Huomenna tutkitaan tarkemmin onko tulppa ja onko pintaveritulppa vaiko se pahempi, miten se muuten tutkitaan??? Röntgeniin ja ultraan menen

en muista nyt kyllä yhtään, olikohan normiarvo 150-250?
Aika jännä että jos on epäilys veritulpasta että on kotiin laskettu, kuitenkin seurannassa pitäs olla koska jos on syvälaskimotukos niin se voi huonollatuurilla lähteä liikenteeseen ja tappaa, vaikka on hoito alotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
en muista nyt kyllä yhtään, olikohan normiarvo 150-250?
Aika jännä että jos on epäilys veritulpasta että on kotiin laskettu, kuitenkin seurannassa pitäs olla koska jos on syvälaskimotukos niin se voi huonollatuurilla lähteä liikenteeseen ja tappaa, vaikka on hoito alotettu.

alle 0,5 oli normiarvo, mutta haluaisin tietää, paljonko jollain on tuo ollut kun on ollut tulppa jalassa.

Mulla oli arvo ihan normi ( lääkärin mukaan), mutta silti löytyi tulppa syvästä laskimosta ultrassa. Onneksi vaadin päästä sinne ultraan. Nyt syödään sit marevania lopun elämää :(
Meitä on joku minimaalinen määrä joilla ei tulppa näy verikokeesta.

Ei ollut minullakaan mitään noista mainitsemistasi, mutta minulla oli hengenahdistusta. Jonka lääkäri laittoi stressin piikkiin. Kitkutin viikonlopun yli, koska päivystykseen ei vkl:na otettu kun tuo arvo oli norm. Ma menin omalääkärille, silloin oli jo myös kipu pohkeessa. Onneksi pääsin ultraan. Minulla on myös kokemus keuhkoveritulpasta ja se alkoi voimakkaalla kylkikivulla...

Vaadi päästä ultraan! Näiden kanssa ei ole leikkimistä. Itse olen jo ns. toisella jatkoajalla. Tuon keuhkoveritulpan kanssa oli hiuskarvan varassa tämä elämä...

Mulla oli vas.pohkeessa tulppa 1,5v.sitten.Jalka oli turvonnut ja kipeä,ei pystynyt kunnolla kävelemään.Ihan ekalla kerralla kun jalka oireili,lääkäri ei määrännyt edes verikokeisiin,vaikka silloin jalka oli pahemmin kipeä,silloin sain hoitoa lihastulehdukseen...Mikä tietenkin oli väärä diagnoosi..
Pari kk:tta ekoista kivuista,jalka alkoi taas oireilemaan.
Pääsin samana päivänä kun kipu oli pahimmillaan ultraan Jorviin..En muista kyllä yhtään veriarvoja muuta kuin sen verran että "normaalit"olivat.
Sain Klexane piikit pariksi viikoksi ja Marevan lääkkeen 6kk:ksi.
Jalka oireilee välillä,kihelmöi ja on "omituisen"tuntuinen,mutta nuo oireilut jatkuvat varmaan lopun elämäni,johtuen siitä kun tulpan jälkeen veren virtaus jäi erilaiseksi kuin terveessä jalassa.
Nyt raskaana ollessa piikitän koko raskauden ajan Klexanea.

Minä kävin toukokuussa ensimmäisen kerran TYKSissä ja otettiin verikokeita ja keuhkokuvat ja ultra kun toi fidd oli 2,5.Mitään ei kuitenkaan löytynyt. No söin särkylääkkeitä lokakuuhun asti kunnes jalka oli niin kipeä ettei voinut enää kävellä.Uudestaan tyksiin jossa löydettiin useampi tukos. Nyt söin 6 kk marevania ja viikko marevanin lopetuksen jälkeen jalka alkoi oireilemaan taas. No fidd-arvo oli normaali ja ultrassa ei näkynyt mitään mutta jalka on puutunut,omituinen ja "jäykempi" kun toinen pohje. Ei auta kun odottaa ja katsoa mihin menee.

Yhteistyössä