Veriryhmädieetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kas kun ei hiusten- tai silmienvärin perustuva dieetti. Tai vaikka kengännumeroon. Hei, tuollaisenhan voisi keksiä itse ja ruveta tahkoamaan rahaa diettioppailla, kyllä aina joku uskoo. :D

Yritin googlettaa, et mitä o voi syödä ja mitä välttää, mutta en onnistunut löytämään... Jos joku viittis pikkasen mulle kirkastaa tätä juttuu? Sen jo tiedänkin, että viljat ei mulle sovi...

[QUOTE="Kifa";25444588]Kas kun ei hiusten- tai silmienvärin perustuva dieetti. Tai vaikka kengännumeroon. Hei, tuollaisenhan voisi keksiä itse ja ruveta tahkoamaan rahaa diettioppailla, kyllä aina joku uskoo. :D[/QUOTE]

Juuri näin. Tiede-lehden vertailussa veriryhmädieetin ainoa plussa oli: "Hyvä vitsi."

Kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat? Kertokaas mulle miten punasolujen ominaisuudet liittyy siihen mitä voi syödä? Eihän punasoluilla edes ole mitään tekemistä ruoansulatuksen tai minkään muunkaan kanssa! Annetaan ohjeita, että tämän veriryhmän ihmisten ei kannata syödä turhia hiilareita tai liikaa rasvaa tai mitä tahansa mikä suurelle osalle ihmisistä ei sovi ja idiootit uskoo, että se johtuu veriryhmästä.

Pahimman luokan huuhaaksi 70-luvulla länsimaissa luokiteltiin akupunktiokin ja nyt sitä antavat lääkäritkin...Myös vesivessoja ja viemäröintiä pidettiin huuhaana, että kakka kulkisi putkissa katujen alla :D
Että joskus saattaa huuhaateorioiden joukosta löytyä helmiäkin

[QUOTE="vieras";25855650]Kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat? Kertokaas mulle miten punasolujen ominaisuudet liittyy siihen mitä voi syödä? Eihän punasoluilla edes ole mitään tekemistä ruoansulatuksen tai minkään muunkaan kanssa! Annetaan ohjeita, että tämän veriryhmän ihmisten ei kannata syödä turhia hiilareita tai liikaa rasvaa tai mitä tahansa mikä suurelle osalle ihmisistä ei sovi ja idiootit uskoo, että se johtuu veriryhmästä.[/QUOTE]

Nimenomaan! Veriryhmä määrittyy punasolun tiettyjen pinta-antigeenien mukaan. Näillä ei todellakaan ole mitään tekemistä ruuansulatuksen yms. kanssa. Miksi lihavat yrittää vaikka mitä ihmedieettejä, kun ainoa joka tepsii on kaloreiden reipas vähentäminen!!!

Minä olen AB- . Pitääpä guuglata millainen dieetti miulle sopis.

Googlasinkin jo. No, sen olen huomannut että kasvisruokavalio sopii miulle parhaiten. Kalaa myös olen aina tykännyt paljon käyttää. Heti kun aloin punaista lihaa syömään monen vuoden jälkeen (viime keväänä) niin alkoi kilojakin kertymään enempi. Myös maha kovettuu lihasta älyttömästi. :snotty: Mut minkäs sille mahtaa kun lihanhimo iski. :ashamed:

olen myös ab- veriryhmältäni. Yksi prosentti väestöstä on kuulemma vain että harvassa ollaan. :)

[QUOTE="vieras";25855657]Pahimman luokan huuhaaksi 70-luvulla länsimaissa luokiteltiin akupunktiokin ja nyt sitä antavat lääkäritkin...Myös vesivessoja ja viemäröintiä pidettiin huuhaana, että kakka kulkisi putkissa katujen alla :D
Että joskus saattaa huuhaateorioiden joukosta löytyä helmiäkin[/QUOTE]

Osaat varmaan viisaampana kertoa mihin ko. dieetti perustuu? Ja akupunktio muuten on huuhaata edelleen, vaikka on suurta suosiota saanutkin.

Minut vakuutti Dadamon kirjan tieto siitä että O-tyypille ei pitäisi antaa lainkaan penisilliiniä. Minulla todettiin jo lapsena penisiliiniallergia ( syöttämällä sitä minulle). Ei olisi alunperinkään tarvinnut lääkärin antaa jos olisi yhtään tiennyt veriryhmistä. Veriryhmät on kyllä pidetty aika salassa tavallisilta tallaajilta. Tiedättekö omanne? Terveyskeskuksessa ei ollut tietoa omastani. Miktä jos tarvitsen nopeasti verensiirron? Raskausajan neuvolakortista sen löysin. Pelkäänpä että tällä saattaa olla jotain tekemistä elintarviketeollisuuden ja lääketeollisuuden kanssa ja niiden tulojen kanssa. Romahtavat jos kaikki alkavat syödä terveellisesti. Ostin kirja Yliopiston kirjakaupasta (Ovatko yliopistotkin huuhaata?) ja aion kokeilla toimiiko ruokavalio käytännössä.

minun veriryhmä on B+ ja kun joskus aikoinaan luin tuosta ruokavaliosta netistä niin ikkuna sulkeitui välittömästi kun siellä oli ettei broileria saisi syödä. Siihen jäi minun veriryhmädieetti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Metsästäjä;26657120:
Minut vakuutti Dadamon kirjan tieto siitä että O-tyypille ei pitäisi antaa lainkaan penisilliiniä. Minulla todettiin jo lapsena penisiliiniallergia ( syöttämällä sitä minulle). Ei olisi alunperinkään tarvinnut lääkärin antaa jos olisi yhtään tiennyt veriryhmistä. Veriryhmät on kyllä pidetty aika salassa tavallisilta tallaajilta. Tiedättekö omanne? Terveyskeskuksessa ei ollut tietoa omastani. Miktä jos tarvitsen nopeasti verensiirron? Raskausajan neuvolakortista sen löysin. Pelkäänpä että tällä saattaa olla jotain tekemistä elintarviketeollisuuden ja lääketeollisuuden kanssa ja niiden tulojen kanssa. Romahtavat jos kaikki alkavat syödä terveellisesti. Ostin kirja Yliopiston kirjakaupasta (Ovatko yliopistotkin huuhaata?) ja aion kokeilla toimiiko ruokavalio käytännössä.

Vaikka sun tiedoissa lukisin veriryhmä niin sairaalassa otetaan aina verikoe ja sitä kautta selvitetään veriryhmä ennenkuin annetaan verta.

Kirja on muuten mitä jännin jännäri. Sitä lukee ahmien, eikä pelkästään ruuan ja terveyden vuoksi. Vaan esim. antropologian. Tiesittekö muuten että Japanissa voidaan työntekijää tai rakastettua hakea tietyllä veriryhmällä? Tämän tosin Dadamokin tuomitsi huuhaaksi. Eikä Dadamo ole mikään natsi, kaikki on vain suosituksia, ja muutokset voi toteuttaa pikkuhiljaa, toisin kuin monessa dieetissä.

Metsästäjä: allergia liittyy taipumukseen muodostaa IgE-tyypin vasta-aineita allergeeneille eikä tällä ole mitään tekemistä punasolujen vaan valkosolujen kanssa. Ei siis liity veriryhmään yhtikäs mitenkään.

Ja Yliopiston kirjakauppa on vain kirjakauppa siinä missä muutkin, ei siellä ole mitään velvoitetta ottaa myyntiin vain "akateemisesti" hyväksyttäviä opuksia vaan ihan mitä vaan mikä käy kaupaksi, ylioppilaskuntahan tienaa sillä myynnillä rahaa.

Mitä tulee verensiirtoihin niin veriryhmä voi muuttua jos esim. saa massiivisia verensiirtoja. Sen vuoksi ennen verensiirtoa aina otetaan uusi veriryhmämääritys ja ns. ristikoe.

Tuossa veriryhmäajatuksessahan on taustalla idea siitä että veriryhmä määrittäisi muka jotenkin laajemminkin elimistön toimintaa. Veriryhmän ei kuitenkaan ole todettu periytyvän kytköksissä yhdenkään muun merkittävän ominaisuuden kanssa joten teorialla ei ole mitään pohjaa.

Lisäksi veriryhmän määräävät perintötekijät ja fenotyyppi eli ilmiasu eivät mene yksi yhteen. Koska jokainen henkilö perii yhden veriryhmäalleelin isältä ja toinen äidiltä, on esim. veriryhmältään A-tyypin henkilö genotyypiltään joko AA (kummaltakin vanhemmalta A) tai AO (vain toiselta vanhemmalta A). Jos toisella vanhemmalla genotyyppi on AO ja toisella BO, voi lapsi olla fenotyypiltään A, B, AB tai O.

Kirjasta löytyy myös ohjeet miten isyyden voi karkeasti selvittää ilman DNA-testiäkin veriryhmien avulla. Maallikkokin. Kirjailija näyttää mm toteen että Charlie Chaplin joutui maksamaan elatusmaksuja lapselle, joka ei oikeasti ollutkaan hänen. Toki DNA-testi on parempi tapa mutta sitä en ainakaan minä osaisi kotioloissa tehdä. Joko alkaa kiinnostaa miehet?

Yhteistyössä