verikammo + lääkärinura??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helpmee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helpmee

Vieras
Harmittaa ihan hirveästi; aina olen ollut kiinnostunut lääketieteellisistä asioista ja sairaala dokkareista ja sarjoista, terveydestä ym.. unelma ammatti on pienestä pitäen ollut lääkäri ja lääkikseen olin menossa, mutta nyt mulle on tullut hirveä verikammo!! tykkään bilsasta ja terveystiedosta, mutta heti kun opiskelen verisuonista jotain niin pyörryttää..

Onko kokemuksia: voiko pahasta verikammosta päästä eroon?? :(

Kyllä potilaiden kanssa pitäisi olla täysin kammoton ihminen. Vai haluaisitko itse, että sinun lääkärisi vahingossa tyrkkäisi sinua neulalla tai pökertyisi, kun yllättäen veri tirskahtaisi jostakin. Lääkäriopiskelijat harjoittelevat muuten toisillaan ja leikkelevät ruumiita aika opiskelun alkuvaiheessa.

joo olen tutuilta kuullut mitä kaikkea ne siellä lääketieteellisessä tekee ;) piikkikammoa ei ole ollenkaan, vaan se veri.. en tietenkään haluaisi verikammoiseksi lääkäriksi, se olisi aika järjetöntä :P oletteko kuulleet kenestäkään joka olisi päässyt tän kaltaisesta fobiasta eroon? ja kyllä mua kaikki ne asiat kiehtoo... :/

Siellä kyllä karaistuu, mutta jos kammo on tosi paha, voi olla vaikeaa. Käydää nimittäin katsomassa mm. verisuonikirurgiaa ja avosydänleikkauksia, eli verta on ja paljon.

Tutulla oli aivan hirveä pistämis- ja verikammo. Hoitoalalle halusi kuitenkin ja sairaanhoitajakoulutus poisti nämä kammot. Eli jos tosissaan haluat lääkäriksi, pääset yli peloistasi. Ja jos et pääse, sitten et ole oikealla alalla.

[QUOTE="vieras";22156751]Siellä kyllä karaistuu, mutta jos kammo on tosi paha, voi olla vaikeaa. Käydää nimittäin katsomassa mm. verisuonikirurgiaa ja avosydänleikkauksia, eli verta on ja paljon.[/QUOTE]

Meillä laitetaan verisuoniproteeseja ja -ohituksia, ei ne oo niin kovin verisiä, kun on tyhjiössä ja sitte isketään mikäs se H:lla alkava aine nyt olikaan, voi vitsi.

=D
Tosi laadukas vastaus taasen...

[QUOTE="vieras";22156916]Tutulla oli aivan hirveä pistämis- ja verikammo. Hoitoalalle halusi kuitenkin ja sairaanhoitajakoulutus poisti nämä kammot. Eli jos tosissaan haluat lääkäriksi, pääset yli peloistasi. Ja jos et pääse, sitten et ole oikealla alalla.[/QUOTE]

tämän juuri halusin kuulla!! :) eli mahiksia voisi olla... :)

mulla on sama ongelma. lääkärin hommat kiinnostais, mut piikki ja verikammo painaa päälle todella pahasti! jätin kuitenki lääkärin uran haaveilemisen ja päädyin opiskelemaan muita ammatteja :/ mut kaikkea kannattaa kokeilla!!

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkiksessä 2 vuotta;22417367:
P.S toisiin ei lääkiksessä tai hoitoalla pistetä jos ei halua

oon ensin lukenut sairaanhoitajaksi vuoden ja sen jälkeen mennyt lääkikseen. molemmissa paikoissa piti pistää. tai se meni niin että ei oo pakko olla pistettävänä mutta jos haluaa toista pistää niin täytyy antaa itseäänkin pistää. ja jos ei ollut pistoharjoitusta tehnyt niin ei päässyt kurssista läpi. joten, pakko oli pistää.

sama vaiva mullakin. lääkäriksi en tahdo mutta terveydenhoitaja/kätilö ammatti on haaveena. Eipä ole vaan uskaltanut lähteä sille alalle. Eli olen nyt sitten tylsä merkonomi enkä ollenkaan pidä työstäni. :/

[QUOTE="Hoitsu";23311373]On parempi pysyä lapion varressa jos ihmiskehon eritteen inhottaa.[/QUOTE]

mutta ei mua ainakaan veri inhota. ei se ole mun mielestä ällöttävää/oksettavaa. Mua alkaa huimaa vaan kun näen verta ja loppujen lopuksi saatan pyörtyä. En tiedä miksi. en tunne mitään inhoa tms verta kohtaan. Mutta rupee vaan heikottaa jostain syystä. Sama on kova kipu saa mut huimaamaan/pyörtymään.

Yhteistyössä