verhodilemma

mustikkatassu

Aktiivinen jäsen
12.05.2007
5 848
1
36
elikkäs laittelin ns. jouluverhot tossa ikkunaan ja meillä on sellainen vanhanaikanen ikkuna, jossa on se ns. tuuletusräppänä..

eli miten kannattas teiän mielestä laittaa, kun alasalusiineja ei voi laittaa koko ikkunan leveydeltä, kun ei sitten saa tuuletettua, niin laitanko yläverhonkin salusiineien tasalle vai voisko ne olla koko ikkunan leveydeltä?

anteeks, kun kyselen tosi tyhmiä :ashamed: mut kertokaa miten tekisitte te? sen verta vielä ettei näytä mitenkään hirveen hölmöltä vaikka se yläkappa onkin silleen ikkun leveydeltä ja alaosa vain tuuletusräppänän sallimassa leveydessä

Vaikeita nuo ikkunat, olen huomannut :D Mä tekisin niin, että laittaisin ne salusiinitkin koko ikkunan leveydeltä, ja ottaisin pois tuuletuksen ajaksi. Mä en talvella juurikaan tuulettele, eli se ei olisi meillä ongelma. En kyllä tosin enää (koskaanko?) käytä salusiineja =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle en nyt ainakaan auennut, että miten tarkoitit, et verhot on...?

Siis yläverhon missä suhteessa alasalusiinien tasalle?

eli siis nyt laitoin ne siten, että yläverho on koko ikkunan leveydeltä, alaverho on sitten noin 25 cm kapeammalla alalla

eli nyt ajan tällä takaan sitä et laittaisinko sen yläverhonkin niin ryttyyn et se ois samalla tasalla alaverhon kanssa, mut sit taas näkys se koko helevetin tuuletusräppänä osio (tahtoo uudet ikkunat!!)

Nyt tajusin mäkin. Kyllä mä yläkapan pistäisin ainakin ihan koko ikkunan leveydelle. Mutta siis jos tankoa ei ole vaikea ottaa pois, niin laittaisin alaskin koko leveydelle ja tuuletuksen ajaksi vain pois. Mut jos tanko vaikea ottaa pois, jättäisin sitten vaan alakapan kapeammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
tai sitten leikkaat alasalusiinit sillai että räppänälle tulee "oma verho" ja kun ikkuna on kiinni niin näyttää yhtenäiseltä

tää ois muuten hyvä idea, mut mistäs otan niin lyhyen tangon?

Älä laita tankoa vaan kaksi verhovaijeria :xmas:

Yhteistyössä