Verenvuotoa synnytyksessä, paljonko?

• Viestiketjun aloittaja Ei utelias, vaan tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ensimäisen arviota en muista, mutta neuvolan tätin mukaan oli arviot reilusti alakanttiin, toisen kohdalla taisi olla toista litraa, pelkkä hyytymä, joka punnittiin painoi n. 3/4 kg. Kolmannessa ei varmaan paljon mitään, ihmettilin kuinka pirteä voikaan olla synnytyksen jälkeen, ei huipannut lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maikki:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mistä mä tietäisin, mä vaan synnytin siellä :eek:
Mulla ainakin lukee äitiyskortissa. Ja vuosin 1800ml... =)
Mulla ei oo mitään hajua, kuten ei tikkienkään lukumäärästä. En kysellyt eikä noita missään lue, hassua sinänsä kun kaikki muut tuntuu tietävän verenhukkansa ja rööritikkiensä määrät :( :)

Maikki
Mulla ei oo mitään hajua, kuten ei tikkienkään lukumäärästä. En kysellyt eikä noita missään lue, hassua sinänsä kun kaikki muut tuntuu tietävän verenhukkansa ja rööritikkiensä määrät :( :)
En mäkään sentään tikkien lukumäärää tiedä... =) Mutta toi vuoto kirjattiin, varmaan siksi kun toi määrä oli niin suuri, sain kaksi pussia verta!

Morgaine
Arvioivat että 400-500 ml (kuulin kun keskustelivat), ei "tuntunut missään" eli ei heittänyt päässä eikä pudonnut hb. Tuonveroisen menettää jo verenluovutuksessa ja raskaana veren volyymi on suurempi vielä kuin normaalisti. Rööritikkien määrästä ei ollut puhetta :D.

Siis saitko sä synnäriltä sen lapun, missä selostettiin sun synnytyksen kulku: synnytyskertomus? Mulla ainakin on kaikki tiedot siellä. En mäkään tiennyt siitä verenmenosta, ennenkö kotona vasta joskus aikojen päästä huomasin lukea..

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Siis saitko sä synnäriltä sen lapun, missä selostettiin sun synnytyksen kulku: synnytyskertomus? Mulla ainakin on kaikki tiedot siellä. En mäkään tiennyt siitä verenmenosta, ennenkö kotona vasta joskus aikojen päästä huomasin lukea..
Mä sain sen neukka-tädiltä kun se tuli kotikäynnille, mutta ei siellä oo mitään mainintaa.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja anjuli:
800ml, sektiolla tyttö syntyi. Hb laski 88:an.
:eek: Aika hurjaa, en itse ole päässyt kertaakaan alle sadan... En edes sektiossa, lääkäri päätti "varoiksi" pruutata lisää verta, vaikka hB oli siedettävä.

Yhteistyössä