Verenvuoto

Mulla on nyt rv 19 menossa, ja alkoi yhtenä päivänä täysin yllättäen vuotaa ihan kirkasta verta kun vessassa kävin...pelästyin niin paljon että huusin! Sairaalaan kun soitin, sanoivat että ellei tule kipuja tai muutu pahemmaksi se vuoto, niin ei kannata huolestua. Neuvolaan kanssa asiasta kerroin ja sanoivat samaa. Vuotoa on nyt joinain päivinä tullut, joinain ei, kipuja ei ole ollut ollenkaan. Ja tosiaan, pelkästään vessassa käydessä oon huomannut, ei oo housuja sotkenut tms.

Vauvan liikkeitä olen tässä ollu viikon pari tuntevinani ihan hyvin, ja myös sydänäänet löytyi ja vilkkaasti liikkui, kun kävin ylimääräsellä tsekkauksella neuvolassa.

Onko muilla tällaista sattunut, sujuiko raskaus silti hyvin? Onneksi maanantaina ois rakenneultra, josko siellä selviäis sitten jotain?

hei, minulla oli rv 6 - rv 24, joskus tuli ihan valumalla kunnolla, todettiin täydellinen etinen istukka eli istukka oli kuin vaippa kohdunsuun päällä. istukka siirtyi rv 24 jälkeen parempaan paikkaan ja vuodot loppuivat.

Mukava kuulla, että kaikki sujui hyvin... :) ja makkarissa on kyllä puuhailtu ihan suht paljon, tosin ei silloin ensimmäisenä vuotopäivänä eikä sitä edeltävänä päivänä. Olen miettinyt, että ehdin olla pari viikkoa osa-aikatyössä, johon kuului aika rankkaa nostelua yms. osassa työvuoroista, jalat veti mustelmille, voiskohan olla sitten jotain aiheuttanut tonne kohtuunkin? Tosin oon ymmärtänyt että tollainen kirkas veri merkitsis sitä että on ihan vasta vuotanut jostain. :confused:

Mulla aiheutti myös kohdunsuun päällä ollut istukka vuotoa edellisessä raskaudessa. Siitä se liikkui sit pois edestä, onneksi.seksin kanssa kannattaa varmaan olla varmuudeks varovaisia, jos ei istukan paikkaa oo vielä tarkistettu? Koska jos on etinen istukka+tulee vuotoja niin ei pitäis sekstailla. Ainakin meille napsahti seksikielto+nostelukielto heti.

Varhaisultran yhteydessä sain paperin jossa on noita tietoja, niin siinä lukee että istukka sijaitsee kohdun takaseinämässä. Mutta, en tiedä tosta mitä se käytännössä tarkottaa, voiko olla silti siinä alhaalla? Esikoista kun odotan ni en oikeen noista tiedä. :ashamed: varmaan pitäis joka tapauksessa olla vähän varovainen nyt...neuvolassa sanottiin että olkaa nyt maanantaihin asti ihan rauhallisin mielin.

jännä että varhaisultrassa noin on sanottu, mulle sanoi vielä viikolla 14+ äitipolin lääkäri että mahdotonta sanoa istukan paikkaa kun täyttää siinä vaiheessa vielä lähes koko kohdun.

Tsemppiä odotteluun, toivottavasti kaikki on kunnossa :hug:

mulla rv 12+5 ja kolmatta päivää tulee kirkasta verta. verta n. yksi sitteellinen pvä. Neuvolassa kuuntelin sydänäänet ja ne löytyi. käskettiin odottaa ensi viikon neuvolalääkäriin.
Myös nt-ultrassa ei osattu sanoa vuodolle syytä.
onneksi kipuja ei ole ja nyt vuotoa ei ole tullut tunteihin, mutta saa nähdä mitä ilta tuo tullessaan.
rasittavaa.

Yhteistyössä