verenvuoto rv 5, APUJA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herttaliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

herttaliisa

Jäsen
06.02.2009
185
0
16

Eilen tein positiivisen testin, tänään on tullut pientä veristä vuotoa vessassakäynnin yhteydessä. Kipuja ei ole (toistaiseksi) , mutta paniikki on päällä...mitä mun pitää tehdä??? Soitanko jo lääkäriin? En kestä jos tämä pienokainen ei ole pysynyt matkassa.... :'( Niin, nyt on rv 4+3....eli todella alussa mennään....esikosta ei tämmöisiä vaivoja ollut....

ehkä saattaa menkat alkaa....ja se olikin vaan.....haamu plussa :( Mutat mieluummin nyt kesken kun myöhemmin.... saatte heti alkaa uudestaan yrittää seuraavasta kierrosta

Lääkärit ei voi muuta tehdä kun käskeä odottamaan. Ihan yhtä suuret mahdollisuudet on että vuoto on harmitonta, kuin että kyseessä on km. Et voi kun katsoa ja odottaa.

Noilla viikoilla ei voida vielä tehdä mitään avuksi eli menee keskesn jos on mennäkseen kesken. Valitettavasti ennen 22 vkoa ei juurikaan ole tehtävissä mitään.
Tosin verinen vuoto voi liittyä siihen alkuraskauden aikaan kun kuukautisten pitäisi muuten alkaa, eli voi olla myös vaaratonta. Koeta levätä jos mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja -xxx-:
Kesken kyllä näyttää ikäväkyllä menevän. Ei niitä kipuja välttämättä ole, varsinkin kun noin alussa vasta olet.

Sitä sinä et voi tietää,mulla oli tuossa alussa melkoiset menkkakivut,tosin ilman vuotoa ja ei se mikään keskenmeno ollut.

Pientä veristä vuotoa saattaa tulla alkuraskaudessa, mutta jos tulee runsaasti, on se valitettavasti km ja sille et voi sinä mitään :( :hug: Toivotaan, että on vain pientä verenvuotoa.

Jos tuosta vuoto lisääntyy, kyseessähän on kuukautiset, ei siis keskenmeno. Jos vuoto ei lisäänny, tee testi uudestaan aikaisintaan viikon päästä. Jos tästä ei nyt raskautta ja vauvaa tule, tee seuraavalla kerralla testi myöhemmin, niin ei tule turhaa sydänsurua. Hedelmöittyneistä munasoluista näes noin puolet tulee pois saman tien, puhutaan kemiallisesta raskaudesta. Keskenmenoksi näitä ei lasketa.

:hug:

Valitettavasti et voi muuta kuin odottaa ja seurata tilannetta. Nähtävästi sinulle sanottaisiin näin myös, jos terveyskeskukseen soitat. Noilla viikoilla kun ei ultrallakaan voi saada sykettä tms. Vuoto voi olla harmitonta tai se voi olla myös merkki siitä, ettei raskaus nyt lähtenytkään oikein (esim. ns. kemiallinen raskaus).

Tsemppiä kovasti! Tiedän itsekin että se kaikkea muuta kuin mukavaa odotella tilanteen kehittymistä. Muuta kun ei noilla viikoilla voi tehdä... Se mitä nyt kehossasi tapahtuu, tapahtuu ilman että voit siihen vaikuttaa. Itselläkin on ollut varhaisraskauden keskenmeno viikoilla 5+1, mutta kyllä minulla oli silloin ihan oikea runsas vuoto heti. Välttämättä lääkäri ei vaadi edes sinua käymään, jos keskenmeno olisikin kyseessä. Kohdun oletetaan tyhjentävän itse itsensä. Itse kävin silloin keskenmenon jälkeen ultrassa, jossa kohdun todettiin tyhjentyneen.

Anteeksi kun tuli jo tuosta keskenmenosta turinoitua. Sinulla voi yhtä hyvin olla kaikki kunnossa ja vauva matkassa!!!

Verenvuodon määrästä ei voi aina päätellä mitään, mulla oli alkuraskaudessa kaksi tosi suurta vuotoa (sairaalassakin ihmettelivät kun syke silti ultrassa näkyi), mutta ei mitään kipuja. Tihuutteli päivittäin rv 13 asti ja sitten loppui. Muuten raskaus sujui oikein hyvin.

Sitten taas tiedän tapauksia, että on tiputellut vain pikkaisen ja kesken on mennyt.

Kiitos teille kaikille tsempistä :hug:
Härän kurkusta tämä vuoto ei tule, eli ei ole pikkarinsuojaankaan tullut kuin yksi tippa. Vessassa käynnin jälkeen pyyhkiessä verta paperiin jää....Eikä vielä tule menkkamaista vuotoa, ihan vaan tiputtelee jos noin voi sanoa.

hittolainen, todellakin toivon että tämä olisi ohimenevä juttu ja päättyisi onnellisesti. Hain netistäkin tietoa ja siellä oli myös näin: pientä verenvuotoa on joka 4. naisella, tarkoittamatta keskenmenoa tms.

Kiitos vielä! Tulen ilmoittamaan sitten miten kävi :hug:

Ikävä kyllä mulla alkoi just tollasella mitään sanomattomalla vuodolla keskenmenot. Jos mahdollisuutta mene tarkistuttamaan tilanne jonnekkin. Toivottavasti sulla ei ole samasta asiasta kyse!! Tsemppiä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Ikävä kyllä mulla alkoi just tollasella mitään sanomattomalla vuodolla keskenmenot. Jos mahdollisuutta mene tarkistuttamaan tilanne jonnekkin. Toivottavasti sulla ei ole samasta asiasta kyse!! Tsemppiä!!

Mitä se tarkistuttaminen auttaa?
Menee kesken jos on mennäkseen, ei asialle mitään noin varhain voi. Ei voi kuin odottaa...

Mä en ees tienyt olevani raskaana,kun mullakin oli tullut kaksi kertaa veristävuotoa...ei mitenkään paljon...mut tiputtelua.Se ei siis välttämättä vielä tarkota mitään.Nyt mulla viikkoja 13 ja kaikki masussa hyvin.Odottelet ajan kanssa.Voimia ja jaksuja sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja herttaliisa:
Kiitos teille kaikille tsempistä :hug:
Härän kurkusta tämä vuoto ei tule, eli ei ole pikkarinsuojaankaan tullut kuin yksi tippa. Vessassa käynnin jälkeen pyyhkiessä verta paperiin jää....Eikä vielä tule menkkamaista vuotoa, ihan vaan tiputtelee jos noin voi sanoa.

hittolainen, todellakin toivon että tämä olisi ohimenevä juttu ja päättyisi onnellisesti. Hain netistäkin tietoa ja siellä oli myös näin: pientä verenvuotoa on joka 4. naisella, tarkoittamatta keskenmenoa tms.

Kiitos vielä! Tulen ilmoittamaan sitten miten kävi :hug:

Just näin oli minulla ja vieläpä kaksi kertaa ennen kun viikot oli 12.

noh mulla alkoi viikolla jotain 6-7 verenvuoto ja sitä tuli kyl vähä enemmä ku pyyhkiessä, normaalien menkkojen verran... nipisteli mahaa jne.
Paniikissa tietenkin menin lääkääriin ku olin varma et menin kesken.
pääsin heti ultraan, lääkäri sano et siellä on kaikki hyvin mutta istukasta tulee vähän verta, siinä oli pieni repeämä sanoi että ei ole mitenkään harvinaista eikä se johda yleensä keskenmenoon.. nyt jo 2.5 neiti tuossa ja koko raskaus sujui hyvin :heart:

Yhteistyössä