Verensokeri

Mun on nyt pitäny viikko mittailla kotona verensokeria ja aamuarvo (eli se paasto) on ollu koholla (eli on ollu n. 6 ja yläraja on 5,5) maanantaina on neuvola. Rv on 38+5 mitähän mulla on odotettavissa nyt sit huomenna? Osaako kukaan sanoa?

Terv. Uuna
 
Voipi olla et joudut vuorokausiseurantaan vai ootko semmoisessa jo ollut? Meillä se oli synnärillä. Ja sen jälkeen saadaan dieettiohjeet ja kotiseurantaan. Jos ei silläkään vielä alene sokrut ni sit otetaan insuliinit.
 
Eipä tuossa vaiheessa varmaankaan muuta tehdä kuin lähetetään synnytystapa-arvioon josset ole vielä sellaisessa ollut? Vauvan painoon voi enää juurikaan vaikuttaa eikä insuliinejä aloiteta noin myöhään en ole ainakaan moisesta kuullut. Vauva on jo kerrennyt kasvaa sen mitä on kerennyt.
 
Niin joo, ehkä kun sulla on jo rv38 niin kenties dieetillä selviää. En tosiaan kyllä tiedä. Minulla on raskauden ajan diabetes vaikkakin ihan suositusarvoja hipovat tulokset tuli sokerirasituksesta, eli ei niin paha. Nyt on rv30. viime viikolla aloin mitata verensokereita aamuisin ja yhden kerran oli yli 5.5. Käskivät soittaa jos on useaan otteeseen suositusarvon ylityksiä. Ootko muuten noudattanut dieettiä, entä mitannut muitakin kuin paastoarvoja?
 
Oon mitannu muitakin arvoja ja ne ollu ihan ok. Mitään dieettiä tai selvää ruokavalioo ei olla vielä annettu kun nyt vasta sain mittauslaitteet kotio et seurataan millasia ne on, kun kerran oli neuvolassa aamulla korkee arvo ja nyt sit ollu jo jokapäivä 5 pvn ajan... On ollu synnytystapa arviokin ja ei sillon mitään häikkää huomattu.
 
Ahaa, mulle annettiin dieettiohjeet heti sokerirasitustestin jälkeen, laitteet verensokerin mittaukseen vasta pari viikkoa sen jälkeen. En tiiä, ehkä sun sokerit korjaantuu kuntoon jos jätät sokerin, valkoisen vehnän ja rasvan ja kokeilet syödä säännöllisesti (2-3 h välein mut ei suuria annoksia kerralla) ja kuitupitoisesti! Hyvää oloa loppuraskauteen!
 

Yhteistyössä