Verenpainelääkityksen omaavat...kysymystä teille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Millaisia arvot oli ennen lääkitystä? entä lääkityksen kera?

Mulla oli ennen lääkitystä korkeimmillaan 165/188 ja 95/101

lääkityksen kera 130-150 ja 78-90.Pulssi huidellut 80-90 välillä.

Nyt on Emconcor migreenin estolääkkeeksi, niin tänään oli paine 108/73, pulssi 56-60 välillä.
Onko paine jo liiankin alhaalla?Mitä mieltä olette?

Mulla melko samoissa lukemissa kun sulla ennen lääkitystä ja lääkityksen aikana.
Musta ainoastaan toi yläpaine ton estolääkkeen kanssa on melko alhainen, mutta muuten tosi hyvät. Mulla painon putoamisen jälkeen laski paineet huomattavasti ja alkuun heikotti ja huippasi, kun ei ollut tottunut niin alhaisiin paineisiin. Ihan normaalia kuitenkin. :)

Joudutko kokoajan syömään tota estolääkettä vai onko se satunnaista? meinaan vaan, että pitäiskö sitten hieman pienentää vplääkkeen annostusta..?

Alle 100 ei saisi yläpaine laskea, mutta jospa se tuosta tasaantuisi, kun elimistö tottuu uuteen lääkkeeseen. Onko sulla siis toinen verenpainelääke Emconcorin ohella, jota oot käyttänyt pitempään?

Alkuperäinen kirjoittaja TeylaEmmagan:
Mulla melko samoissa lukemissa kun sulla ennen lääkitystä ja lääkityksen aikana.
Musta ainoastaan toi yläpaine ton estolääkkeen kanssa on melko alhainen, mutta muuten tosi hyvät. Mulla painon putoamisen jälkeen laski paineet huomattavasti ja alkuun heikotti ja huippasi, kun ei ollut tottunut niin alhaisiin paineisiin. Ihan normaalia kuitenkin. :)

Joudutko kokoajan syömään tota estolääkettä vai onko se satunnaista? meinaan vaan, että pitäiskö sitten hieman pienentää vplääkkeen annostusta..?

vasta viikon ajan syönyt tuota emconcoria ja pitäisi ottaa joka päivä kerran päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alle 100 ei saisi yläpaine laskea, mutta jospa se tuosta tasaantuisi, kun elimistö tottuu uuteen lääkkeeseen. Onko sulla siis toinen verenpainelääke Emconcorin ohella, jota oot käyttänyt pitempään?

Linatil 20mg kerran päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin, jos nuo yläpaineet on monta päivää 100:n paikkeilla, etenkin jos on huimausta tai huonoa oloa. 110-120 olisi hyvä taso, saattaisi tosiaan olla syytä pienentää jommankumman annostusta.

Odottelisin ehkä vielä hetken ja seuraisin miten paineet kehittyy, kun olet vielä aika vähän aikaa syönyt tuota lääkettä.
Nuo on tosiaan aika alhaiset, muttei kuitenkaan liian, joten antaisin ehkä olla, mutta seuraisin, ettei enempää laske.

Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin, jos nuo yläpaineet on monta päivää 100:n paikkeilla, etenkin jos on huimausta tai huonoa oloa. 110-120 olisi hyvä taso, saattaisi tosiaan olla syytä pienentää jommankumman annostusta.

Jossain vaiheessa yläpaine oli 118 et jospa tämä nyt vain olisi satunnaista.Hieman joskus huippaava olo,mutta mulla on yläselkä ja niskatkin ihan jumissa.Samalla vieroitan itseäni päänsärkylääkkeen aiheuttamasta särystä ja sit migreeni.Todella usein joutunut ottamaan särkylääkettä.

Anteeksi, mutta mistähän tämä tieto on peräisin?

Saanko kysyä että kauanko teillä joilla lääkitys on, on painetta seurattu?
Mulla kun on aina lääkärissä/neuvolassa korkeat paineet ja synnytyksen jälkeen (josta 7kk ) ovat olleet koholla myös kotosalla. Mut sitten taas on päiviä jolloin on paineet ovat suht hyvät.
Puoli vuotta piti seurailla mut enpä tiedä sitten kun kuitenkin ovat välillä ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ei ole vastaan samalla mitalla millä maine coon ilkeilee mulle aina.

Mä en ole ilkeillyt sulle, mutta olen todennut että taasko tätä samaa.Sulla pyörii jatkuvasti jutut samojen asioiden ympärillä.Ja teet aina samankaltaisia aloituksia.Milloin oot raskaana ( laskettu aikakin oli päin mäntyä viikkoihin nähden ), sitten tulee abortti, eroat, muutat pois miehes luota,jätät lapsen miehelle, et nauti lapsen hoidosta,opiskelut ei suju, ei löydy työ- ja harjoittelupaikkaa ym ym.....lista on piitkä.Välillä keksit lisää ja muutat tarinaa pikkuisen ja valehtelet ettet ole kirjoittanut, mutta kirjoitustyyli paljastaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Sira:

Anteeksi, mutta mistähän tämä tieto on peräisin?

Tk-lääkäriltä ja gynekologilta, olin silloin raskaana. Sanoivat, että vauva kärsii liian alhaisista verenpaineista. Eri asia tietty, jos paineet on luonnostaan alhaiset, mutta alle 100 niitä ei kannata lääkityksellä laskea.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mulla kun on aina lääkärissä/neuvolassa korkeat paineet ja synnytyksen jälkeen (josta 7kk ) ovat olleet koholla myös kotosalla. Mut sitten taas on päiviä jolloin on paineet ovat suht hyvät.
Puoli vuotta piti seurailla mut enpä tiedä sitten kun kuitenkin ovat välillä ihan ok.

Synnytyksen jälkeen seurattiin puolisen vuotta ja sitten lääkitys

Puoli vuotta kuulemma pitäisi seurata, ja käydä sinä aikana säännöllisesti tk:ssa hoitajan luona mittauttamassa paineita, että saa "luotettavat" tulokset.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
no samat jutut ne aina sullakin pyörii.Se että tulit raskaaksi vaikka oli kierukka ja sit verenpaine.

:D Onhan mulla muitakin aiheita, et vain ole huomannut ;)
Ja mitä tulee raskaaksi tuloon kierukan kera, niin joo, olen siitä kirjoittanut useastikin vastaamalla ko aiheeseen, en tehnyt kuitenkaan uusia keskustelunaloituksia =)

Puoli vuotta kuulemma pitäisi seurata, ja käydä sinä aikana säännöllisesti tk:ssa hoitajan luona mittauttamassa paineita, että saa "luotettavat" tulokset.

Ok. Mulla on mittailtu neuvolan yhteydessä ja lisäksi mittaan kotona, neuvolassa paineet aina koholla, kotona olleet ok. Lääkitystä en mielelläni vielä aloittaisi mutta täytynee ottaa asia vielä puheeksi.

Millaisia arvot oli ennen lääkitystä? entä lääkityksen kera?

Mulla oli ennen lääkitystä korkeimmillaan 165/188 ja 95/101

lääkityksen kera 130-150 ja 78-90.Pulssi huidellut 80-90 välillä.

Nyt on Emconcor migreenin estolääkkeeksi, niin tänään oli paine 108/73, pulssi 56-60 välillä.
Onko paine jo liiankin alhaalla?Mitä mieltä olette?

Eikös nuo lukemat ole nyt ihan hyvät? Mun miehellä lopetettiin lääkitys vasta, kun paine oli tasolla 85/55 (ja olo huono).

Mulla oli 195/125 lukemat ennen kuin lääkitys aloitettiin. Sitä ennen seurattiin useita kuukausia 170/110 lukemia. Lääkityksessä paine laski nopeasti tasolle 110/70 ja siinä se pysyi pitkään, vaikka en aina muistanut lääkettä ottaakaan ja sitten lopetin sen kokonaan. Senkin jälkeen paine oli matala pitkään, yli kolme vuotta, mutta nyt on taas alkanut olla 190/100 lukemia. Ei mulla ole enää lääkettäkään. Pitäisi varmaan käydä lääkärissä.

Yhteistyössä