verenpaineet jatkuvasti 160/100

• Viestiketjun aloittaja paineeton
  • Ensimmäinen viesti
pokermama
ITsellä oli erään onnettomuuden jälkeen sairaalassa maatessa nuo samat paineet päivästä toiseen (normaalistikin on korkeat,muttei tuollaiset) ja sain heti hoidoksi betasalpaajia. Auttoi sekä päänsärkyyn,jännittämiseen,ja mikä parasta, verenpaineet oli kuin normaali-ihmisellä :) joten kannattaa kyllä käydä lääkärissä kyselemässä asiaa,paineet ei ole hyvä olla korkealla!

vieras
Ei ole vielä hälyyttävää, mutta sinuna varaisin heti lääkäriajan, jotta selvitetään kohonneen paineen syy.

Verenpainelääkitys ei välttämättä ole vielä tarpeen, jos paineet saadaan laskemaan jollain muulla tavalla. Esim. huono ruoka ja liikunnan vähäisyys voi nostaa paineita.
itelläni paineiden nousun syynä olivat e-pillerit, joita olin käyttänyt vuosikausia ilman ongelmia. Kun jätin pillerit pois, paineet laskivat tasolle 105/70.

paineeton
No kerran oli hyvä tarjous mittarissa siksi ostimme sellaisen. En ole koskaan ajatellut asiaa että kuinka korkealla paineet normaalisti on, mutta mieheni sanoi tuossa notta eikös nuo ole hieman korkeat. En tietääkseni ole raskaana. Migreeniä on nyt ollut 1-2 krt viikossa joten johtuisko paineista?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paineeton:
No kerran oli hyvä tarjous mittarissa siksi ostimme sellaisen. En ole koskaan ajatellut asiaa että kuinka korkealla paineet normaalisti on, mutta mieheni sanoi tuossa notta eikös nuo ole hieman korkeat. En tietääkseni ole raskaana. Migreeniä on nyt ollut 1-2 krt viikossa joten johtuisko paineista?
Kannattaa piipahtaa lääkärissä ja manita noista päänsäryistä.

Lääkäriin yhteys.Siellä sitten päätetään seurataanko paineita ensin tietyn ajan ja vasta sitten jos ei laske, niin lääkitys.
Mulla seurattiin tai siis itse seurasin kotona synnytyksen jälkeen paineita puoli vuotta, mutta kun ei paineet laskeneet, niin sitten menin lääkäriin.Lääkitys aloitettiin heti.Labraan sain myös lähetteen.Sukurasite on kova.Äidinäidillä, äidilläni ja siskollani verenpainetauti ja mullakin nyt ollut liki 2v diagnoosi.

Hyvä että otit lääkäriin yhteyttä.

Mulla oli raskausmyrkytys joka ei parantunut synnytyksellä. Paineet oli tuota luokkaa, ja sain kotiinviemisiksi synnäriltä verenpainelääkkeet. Kestää kuulemma viikon ennen kuin tehoavat.

En syönyt lääkkeitä koska tiesin että kotioloissa paine laskee. Hankittiin mittari, ja paineet laski alle viikossa mulle normaaliin (n. 115/75). En kyllä suosittele olemaan tottelematta lääkärin määräyksiä! :)

<antti.kilkki@pp.inet.fi>
Alkuperäinen kirjoittaja paineeton:
Mitähän pitäisi tehdä kun verenpaineet on 160/100 ihan jatkuvasti? Vai onko tuo vielä hälyttävää?
Olen joutunut kuluvan vuoden alkupuolella verenpaineen kontrolliin. Aivan
alukuvuodesta yllätyin kun tk:ssa todettiin yläpaineen olevan yli 214 ja ala-painekin vähän yli 100. Se oli itselleni yllätys! Jouduin samantien jo lääkärin haastatteluun, jollin ensilääkkeeksi määrättiin Amlodipin Orion 5 mg.
Paineet tasaantuivat jo parissa viikossa. Nyt minulla on Spesicor Dos 95/½
tabl. pv. ja Lescol 20 mg./ 1 pv. Tilanne oli hyvä kunnes nyt viikon ajan on paineet kohonneet ; likimain 200 / 90-95. Viikko sitten yllätti nenän veren-
purkaus, joka täytyi tk:ssa "polttaa". Näitä tilanteita pohdiskelen, onko syytä huoleen?

Yhteistyössä