Verenpaineen lasku ja alhainen..

hemoglobiini eli onko muilla vastaavaa tapahtunut raskausaikana? Itselläni raskaus yli puolen välin ja verenpaine vaan laskee sekä hemoglobiini tasot ovat alle normaalin. Kuinka sait paineet nousemaan?

Lisäksi kiinnostaisi tietää montako lasta olet tehnyt sektiolla, siis jos olet ?

=)
 
Mä söin rautaa koko raskausajan, niin pysyi hemoglobiini tarpeeksi ylhäällä (silti alle 110). Verenpaine ollut aina matalalla, kahvi ja lakritsi auttoivat. En onneksi tarvinnut lääkitystä siihen.
Sektiosta ei ole kokemusta...
 
aatella,mulla oli raskausaikana verenpaineet liian alhaset,mutta synnytyksen jälkeen aivan liian korkeat :( siis ihan 100/200 lukemisa huiteli.... ja en meinannu millää saada niitä laskemaan... nytkää ei oo samoissa lukemissa ku sillon ennen. normaalisti mulla on ollu n.110/65 ja nyt jottai 135/75. poika jo yli vuoden.
sektioita mulle ei oo tehty.kannattaa alottaa raudan syönti.obsidan autto mulle heti.
 
Mulla nousi hb lukemasta 110 lukemaan 136 raskauden keskivaiheilla syötyäni 30 mg/pv Maltofer-nimistä nestemäistä rautaa kahden kk:n ajan.

Tuo oli tehokasta ainetta, mutta ei aiheuttanut mitään vatsaoireita. Oli kalliimpaa kuin nuo Retaferit (sopi aluksi, Obsidanin natriumlauruulisulfaatti ei sovi minulle, saattaa aiheuttaa haavaumia limakalvoille), mutta ehdottomasti hintansa väärti. Imeytyy erittäin hyvin eikä makukaan ole paha! Ei värjää hampaitakaan.

Hemoglobiinin lasku raskausaikana on aivan normaalia ja suotavaakin, ehkäisee tukoksien syntymistä istukassa.

Muista juoda paljon vettä! Saattaa yksistään auttaa nostamaan verenpainetta! Loppuraskausdessa suola saattaa alkaa turvottamaan, mutta kokeile vielä jos ruokasuolan lisäämisestä on apua. Mulla verenpaine oli tasoa 100/50 viimeiseen kolmannekseen asti, sitten noussut ihan itsekseen hieman korkeammalle. Parempi hieman matala kuin korkea!
 

Yhteistyössä