Verenpaine 139/101. Eilen koko päivän kestänyt päänsärky. Mistähän voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Eli eilen oli päänsärky, joka kesti koko päivän. Liittyi myös välillä pahoinvointia ja kummallista oloa. Lopulta 800 mg Buranaa auttoi. Nukuin viime yönä 12 tuntia ja heräsin päänsäryttömänä. Mittasin kuitenkin verenpaineen (mittari kotona, koska minulla ollut raskauden jälkeinen raskausmyrkytys, jolloin tuo hankittiin). Nyt ollut koko aamun tuota 139/101-141/91 tasoista, vaikka olen nukkumisen jälkeen vain oleillut rauhassa. Päänsärky ei ole minulle tyypillistä, enkä kärsi esim migreenistä. Myöskin verenpaine on raskausmyrkytyksen jälkeen ollut normaalitasolla (125/70) koko ajan, välillä olen huvikseni mittaillut, harvakseltaan tosin. Mietin, että mitähän nyt on tapahtunut. Ja kannattaako mennä lääkärissä käymään vai rauhassa odotella.

Onhan nuo jo aika kohtuullisia paineita. päänsärky johtuu todennäköisesti niistä . Tilaa lekurille aika, mitään hätää ei ole. Itsellä oli 160/110 kun aloitettiin lääkitys.
Tarkkaile suolan määrää, yritä liikkua ja tarkkaile painoa. Muista myös juoda.
Verenpaine ei yleensä heilahtele nopeasti, mutta noilla keinoilla voi pidemmän päälle olla apua.

Oliko sinulla nousuun jokin erityinen syy? Mietin vain että mistähän tää nyt johtuu, kun kuitenkin jonkun verran liikun, enkä syökään pääsääntöisesti mitenkään valtavan epäterveellisesti. Vettäkin juon melko paljon jne.

Jaaaaa, arvailla voi... vois liittyä kuumuuteen (turvotus jne., ylipaino & turvotus...), e-pillerit nostaa verenpainetta, päänsärky (jostain muusta syystä kuin migreenistä johtuvaa)

Itelläni verenpainetta nosti pillerit, verenpaine alkoi nousta hiljalleen kun oli käyttänyt niitä 10 v. Nyt paineet normaalit 105 / 65 ja ikää yli 40

Yhteistyössä