verenpaine 106/91

Olen raskaana viikoilla 30+6
Mulla oli viimeks (viime maanantaina) pissassa proteiinia yhen plussan verran, neuvolakorttiin merkitty +-.
Paineet oli silloin ok, 101/61.
Nyt eilen kokeilin siskoni verenpainemittarilla, ja tulos oli 106/91, onko syytä huolestua?
 
O74
Mulla on aina, myös raskauksien ajan, ollut matala verenpaine. Keskimääriän 100/70 eikä se ole ollut mitenkään vaarallista. Mulle ei tuosta ole ollut mitään haittaa, päin vastoin, mutta sun taustoistas enempiä tietämättä on vaikeaa kommentoida juuri sinun tapaustasi.
 
"ninnu"
No kyllähän sulla toi alapaine on koholla, verrattain varsinkin tohon yläpaineeseen, joka on tosi matala. Kannattaisi ihan varmuuden vuoksi käydä tarkistuttamassa paineet ja protskut pissasta. Vaikka en mä usko että mitään hirmu kamalaa olisi tuloillaan, kyllä kai se sun yläpainekin siihen enempi reagoisi.
 
"kiki"
[QUOTE="joo";22405408]Mulla ollut kans aina vähän alhainen verenpaine,myös raskauksien aikana. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.[/QUOTE]

pointti tässä oli ehkä se että 106/91 ei oo kauheen matala, siis alapaine ei ole. ja sen just pitäis olla. yritä tavottaa neuvolasta jotakuta, tai vaihtoehtoisesti ihan terveysasemalta. mutta älä liikaa murehdi. mitä sun paineet on neuvolassa olleet, samaa luokkaa vai.?
 
kohta synnyttämään
Mulla on ollut nyt viimeiset muutamat viikot alapaine koholla, noin 90-95 ja laittoivat lähetteen äitiyspoliklinikalle, vaikka ei protskuja pissassa olekkaan (olen nyt tosin jo 40+6 viikoilla). Eli kyllä sinunkin arvolla, mikäli mittari oli oikeassa, pitäisi ainakin tarkistaa asia vielä terkkarissa. Varsinkin kun sulla vielä protskuja pissassa. Eli jatka vaan soittelua, kyllä sä vielä jonkun kiinni saat :)
 
Kyllä tuo alapaine on noussut huolestuttavan korkealle viime lukemasta ja mitä ilmeisemmin myös lähtötilanteesta.Raskausaikana etenkin saa olla hyvin tarkkana paineiden kanssa.Itsellä ollut myrkytyksiä raskausaikana ja raskauden jälkeen pamahti verenpainetauti.
 
"MAMA87"
Alapaine ei kyllä noin korkea saisi olla. Varsinkin kun on selkeä nousu sun normaaleihin lukemiin. Nyt tee vaikka niin että jollei neuvolasta vastata, soita ihan peruslääkärin ajanvaraukseen.
 
"vieras"
Verenpaineen katsotaan olevan kohonnut, jos se toistuvasti mitattuna on yli 140/90 mmHg, tai se nousee lähtöarvosta 30/15mmHg.

Tällä ohjeella mentiin meidän neukassa,ja varmaan muissakin.
Lääkitystähän ne sulle tuolla lukemalla alotella,alapaine sen verran korkeella lähtäarvoon verrattuna.

Itselläni vasta kotiseuranta menossa,alapaine 90,lääkitys aloitetaan jos paineet nousee 96.
 
Mul on normisti matala mut raskausajan se oli kokoajan sellasta 91/110-115. Vasta aivan loppuviikolla puhkes myrkytys ja alapainekin pomppas 111. Jossain vaiheessa oli proteiini + mut kertaalleen joten noi alapaineet sitte vaan oli mitä oli.
 
v
Onhan tuo alapaine kohonnut. Onko sulla jotain oireita? Päänsärkyä, huimausta tms? Pulssipainehan tuossa on pieni (15), mutta en osaa tarkemmin sanoaa, mistä se johtuu.Jostain sydänsairaudesta (esim. sydämen vajaatoiminta) voisi johtua, mutta siinä olisi jo muitakin oireita.
 

Yhteistyössä