Veren hyytymistekijähäiriö

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta taudista. Itselläni epäillään sellaista. Heinäkuussa on aika testeihin. Olen vuotanut kahden synnytyksen jälkeen erittäin runsaasti. Aina on alkanut uudestaan kotona synnytyksen jälkeen. Nyt viimeisellä kerralla noin 7 vkoa sitten, jouduin oleen kolme eri reissua sairaalassa vuodon takia. Kaavinnat eikä mitkään muut auttanut. Vain hyytymislääkkeillä saatiin vuoto rauhoittumaan. Nyt lääkärit ovat vahvasti sitä mieltä, että hyytymisvika on. En ole ennen kuullutkaan kellään sellaista olleen. Tai ei ole vielä sellaista ihmistä vastaan tullut. Nyt kiinnostaisi tietää, onko ketään muuta, joka sellaista sairastaa. Miten se vaikuttaa elämään, vai vaikuttaako mitenkään?
 
Jouluäiti

Minulla kanssa epäillään olevan häiriötä veren hyytymistekijöissä- synnytyksen jälkeen tosin jouduin odottamaan 5 tuntia pääsyä korjausleikkaukseen ja itse en yhtään ihmetellyt, miksi verta oli mennyt niin paljon. Mutta lääkärien mukaan, olisi selvitettävä onko häiriötä vai ei.

Lähete testiin on, vaan se tehdään 1.kuukautisten aikana synnytksen jälk. ja niitä tässä odotellaan. Synnytyksestä aikaa nyt puolisen vuotta ja hemoglobiibiarvotkin palautuneet jo aikoja sitten- sairaalassa sain kaksi verensiirtoa ja sitten olen syönyt rautatabletteja. En ole myöskään koskaan kuullut sairaudesta, mutta ehkäpä hakusanalla voisi googlesta löytyä tietoa...

Tsemppiä sinulle =)
 
Ompa jännä, kun mulle sanottiin, että testin voi tehdä kolmen kuukauden kuluttua synnytyksestä. Ei puhuttu kuukautisista mitään. Minäkin sain lisäverta synnytyksen jälkeen kuusi pussia. Tänään hb oli 115, joten rautaa pitää vieläkin syödä.
 
Viidenäiti
Tuossa alempana vastasin juuri Von Willebrant..viestiin. Se on verenvuototauti, ts. veren limakalvovuodot eivät hyydy hyvin. Yleistä mustemataipumus,nenäverenvuodot, runsaat kuukautiset ja tosiaan synnytysten yhteydessä selittämättömän isot vuodot. Mutta noilta verenvuototautien sivuilta löytää paljon tietoa.
 
juuliska
minulla ja sisaruksillani epäillään geneettistä tukostaipumusta eli juuri nämä hyytymistekijät meistä tutkittiin eilen.syy koska veljeni 40v menehtyi yllättäen pari viikkoa sitten aqivojen valtimon tukokseen.itse olen nyt raskaan a joten hiukan pelottaa jos onkin geeneissä että veri hyytyy liian nopeesti..ilmeisesti teillä sit ei hyydy kunnolla vai ymmärsinkö väärin ? :ashamed:
 

Yhteistyössä