Veneilijöitä paikalla? Mitä ihmettä päälle iltareissulle?? *noviisi kysyy*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Veneilemään menossa huomenna, kyseessä nopea kumivene. Mutta mitäs ihmeen vaatetta sinne kuuluisi päälle laittaa?

Teemme iltaretken, merimatkan kestoa en osaa arvioida mutta ehkä tunti-pari yhteen suuntaan. Perillä syömään ravintolaan, joten jotain kivan näköistäkin pitäisi olla.

Näillä keleillä jo pitkät housut/legginsit sekä veneeseen tuulenpitävä takki. Voit perillä jättää sen vaikka veneeseen. Nopeissa veneissä tuuli tekee ilman kylmäksi.
Suosittelen myös puuterin ja ripsarin mukaan ottamista :)

Näillä keleillä jo pitkät housut/legginsit sekä veneeseen tuulenpitävä takki. Voit perillä jättää sen vaikka veneeseen. Nopeissa veneissä tuuli tekee ilman kylmäksi.

Kiitos vinkeistä! Meikkivinkki oli aika hyvä... Ja taidankin pistää vedenkestävää ripsaria, jos vaikka silmät vuotaa tuulessa :)

Millaisetkohan kengät olis hyvät? Käviskö ihan tavalliset kumipohjaiset tennarit? Ei sentään mitään avokkaita voi varmaan veneeseen laittaa...?

Juu ja hiusharja mukaan :) Mitään ihmeellistä kampausta ei kannata tehdä :)

Farkut tai muut paksummat housut laittaisin sekä sitten se tuulenpitävä takki. Muutama vesiroiskekin saattaa päälle osua esim. toisten veneiden aaltoihin ajettaessa eli ei ehkä niitä ihan arimpia valkoisia vaatteita kannata valita. Jalkaan tukevat kävelykengät/sandaalit tai tennarit, ei korkoja.

Juu ja hiusharja mukaan :) Mitään ihmeellistä kampausta ei kannata tehdä :)

Farkut tai muut paksummat housut laittaisin sekä sitten se tuulenpitävä takki. Muutama vesiroiskekin saattaa päälle osua esim. toisten veneiden aaltoihin ajettaessa eli ei ehkä niitä ihan arimpia valkoisia vaatteita kannata valita. Jalkaan tukevat kävelykengät/sandaalit tai tennarit, ei korkoja.

Tukka tiukasti ponnarille ja paljon lakkaa taitaa siis olla ihan hyvä idea! :D

Vettäpitävät meikit. Kumisaappaat, kalastajan housut, villapaita, pipo, hupullinen sadetakki ja pelastusliivit. Näillä pärjää. Alle toki jotain seksikästä, jos meinaatte panna samalla reissulla.

No takki mukaan jos tuuli tuntuu ikävältä sinusta, itselläni on liivitakki aina venevarusteena, joten sen kummemmin en välttämättä takkia ota, riippuu miten pukeudun ravintolaan johon olen menossa. Jos et osaa olla korkokengissä veneessä (en suosittele, vaikka itse sitä teenkin) niin vaihtokengät mukaan. Lisäksi varameikit mukaan käsilaukkuun, että saat korjailtua meikit ja mulla on aina otsista varten pampula käsilaukussa, sillä saa kampauksen oikoseen nopeesti, minulla on meinaan otsatukka ja pitkät hiukset.

Yhteistyössä