Vendi -vaatemerkistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vanukas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vanukas"

Vieras
Millaisia kokemuksia ko. merkin laadusta (lasten)vaatteissa?

Ostin pojalle kaksi t-paitaa, kun olivat kivan näköisiä eikä hintakaan ollut Robin Hoodissa paha, oisko ollut 4,95 tms. Heti käyttöönottopesussa/ekalla käyttökerralla t-paidan pääntie repsahti täysin. Se roikkuu nyt rumasti U-muotoisena. Ei noita paitoja kehtaa käyttää kuin kotona. Toinen huono puoli on paidan lyhyt helma, mutta se toki oli oma moka että ostin paidat vaikka jo kaupassa katsoin että on turhan neliönmallinen paita. Enemmän siis harmittaa tuo muodottomaksi venähtänyt pääntie.

Tällä kokemuksella en osta Vendi-merkkiä toiste.

Kokomerkinnät on päin honkia, mutta lapsella on parit erittäin hyvin värinsä ja muotonsa säilyttäneet Vendin legginsit. Myös oma Vendin trikoopusero on säilynyt yllättävän pitkään uudenveroisena, kun monesti tuollaiset virahtaa ja värit haalenee nopeasti. Mulla ei ole muuta moitittavaa kuin tosiaan nuo kokomerkinnät (noin 80-senttisellä lapsella on nyt käytössä keskenään lähes samankokoiset legginsit kokomerkinnöillä 90 ja 100).

Mun kokemuksella painokuvat paidoissa kestää välillä luvattoman huonosti. Yritin joskus valittaakin, mutta ko. Firmaan ei oikein saanut millään yhteyttä ja sähköpostiin ei ikinä vastattu.

Hei

kyseinen tuotemerkki on 11.2011 lopetettu. Firma ilmeisesti mennyt konkurssiin? Mitenkähän tuotteita silti tulee myyntiin? Selvää on ettei kyseessä ole se "vanha hyvä" kotimainen vendi, vaikka samaa logoa käytetään. Itsekin ostin lapselle muutaman bodyn ja velourasun, pesun jälkeen asun puseron helma venyi kelloksi.

Tarjoustalossa ainakin on ollut ihan runsaastikin kyseistä merkkiä myynnissä. Viimeksi muutama viikko sitten ostin pienelle nätin juhlamekon. Paitoja yms. Käyttövaatetta oon ostanut alesta tositosi halvalla ja olen ollu tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen.

Itse ostin vendi-merkkisen bodyn lapselle, siitä rikkoutui neppari yhden pesun ja yhden päivän käytön jälkeen. Kyseiset vaatteet valmistetaan nykyään Virossa, sinne valittaminen on vähän vaikeampaa joten rikkoutuneet vaatteet kannattaa palauttaa ostopaikkaan :) Hyvityksenä saa uuden vaatteen tai rahat takaisin. Vendillä on kyllä hyvin kestäviäkin vaatteita, välillä kuitenkin laatu heikkoa.

Eli siis jos mulla ei ole kuittia niin en voi palauttaa kauppaan ja reklamaatiota valmistajalle ei voi tehdä jos puulaakia ei enää ole. Tosi kivaa. Ostin meinaan kylpytakin joka vaikutti laadukkaalta. Kissan viikset. Pomppa nukkaa koko lapsen ja huushollin. Ihan surkeaa.

Ihan hirveetä laatua, jos ny laaduks voi sanoa. Koot pieniä ja kitistyy lisää pesussa, ei kestä käyttää pitkään. Kyllä saa mun puolesta jäädä kaupaan, vaikka välillä niitä puoli-ilmatteeks näyttää saavankin.

Ostin just pojalle 2kk Vendi-merkkisen yöhaalarin kokoa 62. Ihan sairaan pieni! Pojalla nyt käytössä kokoa 56, joka on melkeinpä isompi kuin tuo Vendin 62. Harmi vaan kun ei voi enää kauppaan palauttaa ja vaihtaa isompaan, kuitti heitetty menemään ja tuotelaput irroitin haalarista ennen kuin puin sen pojan päälle.

Ostin kaksi lasten ulkoilupukua, samanlaiset. Isomman puku toimii, mutta pienemmällä takin vetoketju ei toimi kunnolla :(
Katselin, että postiosoite on Pälkäneelle, mutta linkki yrityksen sivulle, vie virolaiselle sivustolle.

Silloin kauan sitten, kun yritys oli vielä Kangasalla, isommat lapset puettiin lähes kokonaan Vendiin, nyt taisi jäädä tähän kokeiluun. Siitä vanhasta laadusta kertonee, että näillä pienemmillä on edelleen käytössä isoveikan 20v sitten ostettuja pyjamia ja trikoo- sekä gollegetuotteita. Muumi-kuosit kun kelpaa edelleen.

Ostin pari päivää sitten miesten t-raitapaidan Tarjoustalosta. Pesin tietysti ensin, etteivät myrkyt tarttuisi käyttäjään. Paidan kuivuttua huomasin, että vaate liimautuu kaikkiin vähänkään tekokuituisiin kiinni ikävästi. Imeytyy puolen metrin päästäki ihan vaakasuorassa! Tuoteselosteessa lukee: 100% puuvillaa. Ei tasan ole! Heitän heti pois, kukaan ei halua ylleen, huh!

Ostin naiseten raitat-paidan pitkähihaisen. Pesun jälkeen oikeanpuoleinen hihansauma kierti niin pahasti että meni hihansuusta pikkusormen yli. Ja maksoin tosipaljon mokomasta puserosta. Meille ei enää osteta kyseisen firman tuotteita.

Höh, mulla ei oo ollu mitään moitittavaa, paitsi ne koot on vähän erilaiset. Onneksi vain vähän, tytöllä käytetty 68, Vendin 74 vastaa samaa, ainakin noin suurinpiirtein. Nyt oli nepparin kiinnityshakanen jäänyt törröttämään ja siitä olisin reklamaatiota halunnut laittaa. Noh, onneksi ei maksanut kuin 3€.

Vendi tuotemerkki on Sockman nimisellä yrityksellä. Myynti tapahtuu Fashion Housessa olevan myyntitoimiston kautta eli Fashion Housen sivuilta löytyy yhteystiedot. Yleensä valmistajat tuntevat kyllä omat tuotteensa ja eivät vaadi kuittia, mikäli reklamoi heidän tuotteesta. Tuotevastuu laki....nepparit ei saa irroita vauvojen vaatteista. Siellä on myös sähköposti osoite Suomen yhteyshenkilölle,

Vendi meni Pänkäleellä konkurssiin v.2006, jolloin se siirtyi Virolaisomistukseen... Aiemmin Vendi kuulemma ollut ihan laadukas, mutta sen jälkeen laatu mennyt huonommaks? En tiedä, vasta ensimmäiset Vendin vaatteet lapsilla käytössään... Että saa nähdä kuin käy =)

Olen jo äidinäiti omat lapseni puin -70 luvulla vendiin laadukas kotimainen. Nyt lapsenlapsetkin ovat käyttäneet vanhempiensa vaatteita. Ne vaatteet olivat laadukkaita ja kalliita, koki maripaidat maksoivat vielä paljon enemmän.
Täällä olen katsomassa tätä näitä viestiketjuja. Olen ostanut vendi trikoopaitoja ja t-paitoja sekä trikoo olohousuja. Kaikki aivan uskomattoman huonoa laatua. Viikon kuluttua kuluttua housut olivat venyneet ja trikoo ohenee??? käytössä. T-paita venahti kuin purkka, himmentyi ekapesussa. Tämän näköisistä vaatteista teen rättejä.
Näin huonoja eivät olleet edes halpis seppälän paidat. Vielä on kaapin perukoilla 80-luvulta etelämatkalta maitolitran hinnan maksaneita paitoja. Olivat silloin halpoja ja "huonolaatuisia" nythän ne näköjään ovat aivan uskomattoman laadukkaita. Miten te nuoret hyväksytte tuollaista laatua. Vai ettekö halua käyttää tuotetta kuin korkeitaan tuon yhden sesongin?

Ihan äskettäin ostin Vendi termosukkahousut ja koko ei pitänyt alkuunkaan kutiaan. Eikä tuntuneet kovin laadukkailtakaan. Lahjoitin pois. Vendi tuotteita en osta enää, myös tämän ketjun kommenttien vuoksi. En sukkahousuja enkä muutakaan.

Yhteistyössä