Venäjän medioissa paljastettiin Putinin haave Ukrainan ja Valko-Venäjän omimisesta, teksti poistettiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyse oli siitä onko totuus pimennossa. Ja se ei ole pimennossa. Otetaan nyt esimerkiksi maahanmuutto. Sinä, minä ja Jussi Halla-aho olemme hyvin tienneet asian todellisen laidan jo vuosia. Totuus ei siis ole ollut pimennossa.
Totuus pakotettiin esiin kuten monissa muissakin keisseissä. Niin kauan totuus saatetasn saada esiin kun ihmiset kyseenalaistavat!

Toki valtamediakin yrittää sumuttaa, mutta sitten on vastamediat! Kiitos heille. Hekin kyseenalaistavat, mutta toki siellä on ylilyöntejä ja se on hyvä tiedostaa.

Valtamediasta Maria Petterson kävi toteamassa että Ruotsissa EI OLE no-go alueita.
Seuralehden isän pikajuna kolumnin kirjoittajan näkemys on vieläkin wikissä:

”Jussi Korhonen on kirjoittanut Seura-lehdelle ”Isän pikajuna” -blogissaan, että on ”sitkeästi leviävä tarina”, että Ruotsiin olisi maahanmuuton seurauksena syntynyt rikollisten hallitsemia alueita, jonne poliisi ei joko uskalla tai halua mennä. Hänen mukaansa no go -alueet ovat disinformaatiota ja kansainvälisesti muukalaisvastaisessa propagandassa käytetty esimerkki maahanmuuton seurauksista.[4]

Tämä on erinomainen esimerkki miksi pitää kyseenalaistaa!

Voisin kirjoittaa vaikka kirjan verran tekstiä kuinka siellä molemmat toimii erittäin väärin.
Tuo on klassinen taktiikka disinformaatiosodassa, mutta niin, niin, väsynyttä. Väärin toimiminen ei ole millään tavalla yhteismitallista tässä tilanteessa. Itse asiassa voidaan sanoa, että Ukraina ei edes ole toiminut väärin, mutta jos nyt haluat kaivaa sieltä seitsemän vuoden takaa jonkun uusnatsijengin toteuttaman pahoinpitelyn oikeuttaaksesi sodan, niin anna toki mennä, mutta ymmärrä että teet itsestäsi pellen. Tuollainen mukamas puolueeton molemmat väärässä -höpinä on niin läpinäkyvää hevonpaskaa, ettei se uppoa edes tyhmimpään palstalaiseen.

Fakta on se, että Ukraina on tehnyt kaikkensa välttääkseen tämän tilanteen. Antanut jopa Venäjän ja sen nukkeporukoiden hallita isoa osaa alueistaan vuosikausia sen sijaan, että olisi täydellä voimalla kukistanut vastustuksen. Samalla Ukraine on neuvotellut poliittista ratkaisua. Poliittista ratkaisua, joka on koko ajan ollut mahdotonta savuttaa koska Venäjän todellisena tavoitteena on viedä Ukrainan itsenäisyys ja palauttaa se pakolla osaksi Venäjän etupiiriä.

Tähän tilanteeseen on yksiselitteisesti syypää Venäjä. Tähän tilanteeseen ei ole ajauduttu vahingossa, vaan Venäjän tietoisen strategian seurauksena. Tätä sotaa on valmisteltu vuosikausia ja tilannetta on ajettu kohti eskalaatiota systemaattisesti. Eikä tämä sota alkanut viime torstaina. Venäjä miehitti Krimin 2014. Samaan aikaan Venäjä aloitti operaationsa Itä-Ukrainassa. Venäjä on ollut syyllinen jo kahdeksan vuotta.

Varmasti siellä molemmat osapuolet tekee väärin, en epäile sitä yhtään. Se vääryys ei kuitenkaan poista sitä faktaa että Venäjä on hyökännyt itsenäiseen valtioon ja koko sota on siitä lähtenyt käyntiin ja SIVIILIEN TAKIA tämä sota pitää pysäyttää mahdollisimman nopeasti.
Kertoo myös lännen epäonnistuneesta diolomaattisista suhteista.

Mehän puututaan kaikkien maiden toimintaan, eikö olisi ollut väärti puuttua myös Itä-Ukrainan konflikteihin?

Nyt jopa Suomeen kohdistuu turvallisuusuhka.

Tämä on erinomainen esimerkki miksi pitää kyseenalaistaa!
Sinun viestisi on kokonaisuudessaan erinomainen esimerkki siitä miksi sinua pitää kyseenalaistaa. Tai oikeammin miksi sinut pitäisi sensuroida kokonaan. Olet viidettä kolonnaa. Disinformaatikko. Et edes tajua sitä itse kun olet niin aivopesty. Sen on kyllä vuosien varrella huomannut, että hurahdat täysillä kaikkeen hölynpölyyn ja arvostat aina "kriittistä" näkemystä virallisen tieteellisen näkemyksen yläpuolelle. Oli kyse sitten ravinnosta, lääkkeistä, rokotteista, politiikasta tai mistä tahansa. Mutta tällä kertaa menet rajan yli koska teet täysillä työtä ihmisoikeuksia polkevan hyökkääjän puolesta. Sitä ei voi antaa anteeksi. Se ei ole harmitonta höpsöttelyä.

Tuo on klassinen taktiikka disinformaatiosodassa, mutta niin, niin, väsynyttä. Väärin toimiminen ei ole millään tavalla yhteismitallista tässä tilanteessa. Itse asiassa voidaan sanoa, että Ukraina ei edes ole toiminut väärin, mutta jos nyt haluat kaivaa sieltä seitsemän vuoden takaa jonkun uusnatsijengin toteuttaman pahoinpitelyn oikeuttaaksesi sodan, niin anna toki mennä, mutta ymmärrä että teet itsestäsi pellen. Tuollainen mukamas puolueeton molemmat väärässä -höpinä on niin läpinäkyvää hevonpaskaa, ettei se uppoa edes tyhmimpään palstalaiseen.

Fakta on se, että Ukraina on tehnyt kaikkensa välttääkseen tämän tilanteen. Antanut jopa Venäjän ja sen nukkeporukoiden hallita isoa osaa alueistaan vuosikausia sen sijaan, että olisi täydellä voimalla kukistanut vastustuksen. Samalla Ukraine on neuvotellut poliittista ratkaisua. Poliittista ratkaisua, joka on koko ajan ollut mahdotonta savuttaa koska Venäjän todellisena tavoitteena on viedä Ukrainan itsenäisyys ja palauttaa se pakolla osaksi Venäjän etupiiriä.

Tähän tilanteeseen on yksiselitteisesti syypää Venäjä. Tähän tilanteeseen ei ole ajauduttu vahingossa, vaan Venäjän tietoisen strategian seurauksena. Tätä sotaa on valmisteltu vuosikausia ja tilannetta on ajettu kohti eskalaatiota systemaattisesti. Eikä tämä sota alkanut viime torstaina. Venäjä miehitti Krimin 2014. Samaan aikaan Venäjä aloitti operaationsa Itä-Ukrainassa. Venäjä on ollut syyllinen jo kahdeksan vuotta.
Provosoitko tahallasi?

Nyt taas oletat minusta kaikenlaista.
Voit yrittää mustamaalata, jos menee läpi niin ei ole minun häpeä.

Olen esittänyt kantani. Olisi pitänyt puuttua ajoissa.
Diplomaattisia suhteita on myös osattava vahvistaa entisestään.

Sinun viestisi on kokonaisuudessaan erinomainen esimerkki siitä miksi sinua pitää kyseenalaistaa. Tai oikeammin miksi sinut pitäisi sensuroida kokonaan. Olet viidettä kolonnaa. Disinformaatikko. Et edes tajua sitä itse kun olet niin aivopesty. Sen on kyllä vuosien varrella huomannut, että hurahdat täysillä kaikkeen hölynpölyyn ja arvostat aina "kriittistä" näkemystä virallisen tieteellisen näkemyksen yläpuolelle. Oli kyse sitten ravinnosta, lääkkeistä, rokotteista, politiikasta tai mistä tahansa. Mutta tällä kertaa menet rajan yli koska teet täysillä työtä ihmisoikeuksia polkevan hyökkääjän puolesta. Sitä ei voi antaa anteeksi. Se ei ole harmitonta höpsöttelyä.
Sensuroida. Jaaha.

Sä provoat ihan tahallasi, en lähde tuohon.

Parempaa päivänjatkoa, jatkan töitä.

Valitettavasti minäkin näen asian suunnilleen näin. Aika hyvin tiivistetty.

Voisit joskus Lissu kyseenoalaistaa tuon oman tiedonhankkimistavan ja suhtautumisen. Lähteä puhtaalta pöydältä tutkimaan asioita ihan uudestaan. Lähteä nyt vaikka siitä, että otat vaikkapa valtamediat totuutena. Voit sitten yrittää kaivaa niitä vastaan toisenlaisia todisteita.

Tosin kaipa se olisi jo tapahtunut, jos ylläoleva olisi mahdollista.

Kertoo myös lännen epäonnistuneesta diolomaattisista suhteista.

Mehän puututaan kaikkien maiden toimintaan, eikö olisi ollut väärti puuttua myös Itä-Ukrainan konflikteihin?

Nyt jopa Suomeen kohdistuu turvallisuusuhka.

ei russakka usko diplomatiaa vaan pelkästään voimaa

olis tosiaan kannattanu aikoinaan antaa Ukrainalle niin paljon pyssyjä että se olisi pystynyt pitämään russat pois Krimiltä ja donbassista

Sensuroida. Jaaha.

Sä provoat ihan tahallasi, en lähde tuohon.

Parempaa päivänjatkoa, jatkan töitä.

Minkälaiset tekstit sinun mielestäsi pitäisi sensuroida? Kai sä itsekkin tajuat, että hyvän keskustelun kannalta jossain se raja menee. Hyvän keskustelun kannalta on oleellista, että keskusteluun ei tuoda jatkuvasti disinformaatiota lähteistä, jotka eivät millään muotoa kestä kriittistä tarkastelua. Tämä ei ole sananvapauden estämistä.

Valitettavasti minäkin näen asian suunnilleen näin. Aika hyvin tiivistetty.

Voisit joskus Lissu kyseenoalaistaa tuon oman tiedonhankkimistavan ja suhtautumisen. Lähteä puhtaalta pöydältä tutkimaan asioita ihan uudestaan. Lähteä nyt vaikka siitä, että otat vaikkapa valtamediat totuutena. Voit sitten yrittää kaivaa niitä vastaan toisenlaisia todisteita.

Tosin kaipa se olisi jo tapahtunut, jos ylläoleva olisi mahdollista.

Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut: valtamedia on ollut paras opettaja.
Siitähän kaikki lähtee, mitä tulee kyseenalaistamiseenkin.

Kaikki valtamediassa ei tietenkään ole johdateltua pötypuhetta. Jännä että tämäkin täytyy kirjoittaa tähän - itsestään selvyyksiä.

Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut: valtamedia on ollut paras opettaja.
Siitähän kaikki lähtee, mitä tulee kyseenalaistamiseenkin.

Kaikki valtamediassa ei tietenkään ole johdateltua pötypuhetta. Jännä että tämäkin täytyy kirjoittaa tähän - itsestään selvyyksiä.

Olisi mukavaa, kun antaisit esimerkkejä siitä, mitkä valtamediassa olleet uutiset ja tiedot eivät ole olleet paikkansapitäviä ja miten olet päätynyt siihen lopputulokseen. Valtamediassa on kuitenkin töissä ammattitoimittajia (ainakin suurin osa, veikkaisin), joita sitovat ammatilliset säännöt.

Oletko sinä itse luotettava työssäsi, ystävänä? Mistä sen tietää?

• Vau!
Reactions: Lispetti
Venäjähän oli päättänyt saada tahtonsa läpi täysin Ukrainassa. Asetelma oli aivan sama kuin ennen Talvisotaa, Neuvotelut olivat tuolloin pelkkäö silmänlumetta, niinkuin ne nytkin olisivat olleet.

Kannattaisi sinunkin Lispetti kattoa tämä luento. Siinä kerrotaan suomalaisen (ei suvakin, älä pelkää! ihan evp-eversti) näkemys venäläisestä ajattelusta ja sen taustoista:

Pitkä luento, mutta sanoisin, että on hyvä tietopaketti.

Minkälaiset tekstit sinun mielestäsi pitäisi sensuroida? Kai sä itsekkin tajuat, että hyvän keskustelun kannalta jossain se raja menee. Hyvän keskustelun kannalta on oleellista, että keskusteluun ei tuoda jatkuvasti disinformaatiota lähteistä, jotka eivät millään muotoa kestä kriittistä tarkastelua. Tämä ei ole sananvapauden estämistä.
Ihan sama on tuutata sinulle kasa Puopolon sananvapautta perkele videoita, koska olen Ivanin kanssa sata pinnaa samaa mieltä sananvapaudesta.
Kannatan sananvapaudessa jokseenkin liberaalinpaa linjaa.

Mutta palasn tähän!👍

Kiitos kaikille joilla riittää mielenkiintoa oikeasti keskustella menemättä henkilöön.❤️

Venäjähän oli päättänyt saada tahtonsa läpi täysin Ukrainassa. Asetelma oli aivan sama kuin ennen Talvisotaa, Neuvotelut olivat tuolloin pelkkäö silmänlumetta, niinkuin ne nytkin olisivat olleet.

Kannattaisi sinunkin Lispetti kattoa tämä luento. Siinä kerrotaan suomalaisen (ei suvakin, älä pelkää! ihan evp-eversti) näkemys venäläisestä ajattelusta ja sen taustoista:

Pitkä luento, mutta sanoisin, että on hyvä tietopaketti.
Katselen mielelläni asioita ja keskustelen asioista jos niitä ei esitetä alentavaan sävyyn.

Onko ihan silkkaa mahdottomuutta jättää henkilöt pois? Jos haluatte keskustella minusta niin tehkää ketju, tulen vastailemaan sinne.
Tämä oli ennen tapana täällä. Nykyään nälvitään joka ketjussa ja asia jää sivuseikaksi

Mukavaa päivää kaikille kaikesta huolimatta, palaan illalla.❤💪👍

Joo, aivan oikeasti. Venäjällä pidetään nyt kansaa todella suuressa mediapimennossa ja mm. Facebookiin pääsyä estetään koska siellä kansa alkaa heräämään ettei ole kyse rauhanoperaatiosta. Venäjä roudaa mukanaan Ukrainaan KREMATORIOITA koska ei haluta kertoa lukua todellisten kaatuneiden lukumäärästä. Siellä pommitetaan päiväkoteja, kouluja, siviilien kerrostaloja. Uhitellaan ydinsodalla. Ja sinun mielestäsi tämä on "aivan sama" vaikka tässä horjutetaan koko Euroopan turvallisuutta ja luodaan perustaa sille mikä halutaan hyväksyä sodankäynnissä ja voiko maa noin vain päättää että toi kuuluu nyt mulle ja minä sen otan keinoja häikäilemättä.

Jos sinun arvomaailmaasi kuuluu vaieta siitä että siellä on käynnissä kansanmurha, olet siihen oikeutettu. Jos arvomaailmaasi se ei kuulu, on se sinun valintasi koska - toisin kuin Venäjällä, saaneen huomauttaa - meillä on mielipiteenvapaus.

Mitä ihmettä sä selität?
Missä kohtaa olen millään tasolla puolustanut venäjän toimia tai kannattanut sananvapauden ja tiedon saamisen rajaamista?
Tai missä kohtaa olen ollut erimieltä siitä, etteikö tämä Venäjän hyökkäys ole uhka koko euroopalle ja etteikö meidän pitäisi asiaan puuttua ja suhtautua vakavasti?

Kysymykseni "oikeasti?" liittyi lähinnä hämmästykseen siitä, miten nerokkaita ihmiset ovat keksimään reittejä saadaakseen välitettyä venäjälle tietoa siitä, mitä oikeasti tapahtuu.

• Tykkää
Mitä ihmettä sä selität?
Missä kohtaa olen millään tasolla puolustanut venäjän toimia tai kannattanut sananvapauden ja tiedon saamisen rajaamista?
Tai missä kohtaa olen ollut erimieltä siitä, etteikö tämä Venäjän hyökkäys ole uhka koko euroopalle ja etteikö meidän pitäisi asiaan puuttua ja suhtautua vakavasti?

Kysymykseni "oikeasti?" liittyi lähinnä hämmästykseen siitä, miten nerokkaita ihmiset ovat keksimään reittejä saadaakseen välitettyä venäjälle tietoa siitä, mitä oikeasti tapahtuu.

Mä veikkaan, että tuo sekoitti sinut Lispettiin..

• Vau!
Ei ollut Bäckman mun makuun, katselin Twitterin!

Putkosen videoita katsoin koska halusin nähdä mitä siellä oikein tapahtuu. Hän asuu ihan siellä rintaman vieressä ja on siellä ollut siellä linjallakin.

Dokumentin tekijöiksi löytyy muita.
Tuosta tulikin mieleeni - onkohan kukaan lähettänyt Putkosen kuvaa ja henkilötietoja Ukrainaan, siis hallitukselle? Kyseessähän on vihollisen hyväksi sotatilanteessa toimiva ulkomainen vakooja.

Täytynee etsiä muutama hyvä kuva Putkosesta ja ryhtyä toimeen.
profile_images%2F1207645561278611456%2FZOHSj8zY.jpg

ZOHSj8zY_400x400.jpg

Tuosta tulikin mieleeni - onkohan kukaan lähettänyt Putkosen kuvaa ja henkilötietoja Ukrainaan, siis hallitukselle? Kyseessähän on vihollisen hyväksi sotatilanteessa toimiva ulkomainen vakooja.

Täytynee etsiä muutama hyvä kuva Putkosesta ja ryhtyä toimeen.
”Vakoojat” :D eli Etyjin tarkkailijat lähtivät tänään pois Donbassista. Siellä oli myös suomalaisia tarkkailijoita joilta toivottiin totuuden kertomista.
Kuulemani mukaan totuus oli lähtenyt Donbassista raporttien muodossa lähes 8 vuoden ajan, mutta muuttanut muotoaan Kiovassa, jossa se väsättiin sopivammaksi länsimedialle.
Tämänkin opin tänään koska kuuntelin Putkosta.

Todella mielenkiintoisia juttuja hänellä on infota paikan päältä.
Varauksella toki kannattaa ottaa vähän jokainen uutinen. Sotapropaganda on todella iskussaan nyt.

”Vakoojat” :D eli Etyjin tarkkailijat lähtivät tänään pois Donbassista. Siellä oli myös suomalaisia tarkkailijoita joilta toivottiin totuuden kertomista.
Kuulemani mukaan totuus oli lähtenyt Donbassista raporttien muodossa lähes 8 vuoden ajan, mutta muuttanut muotoaan Kiovassa, jossa se väsättiin sopivammaksi länsimedialle.
Tämänkin opin tänään koska kuuntelin Putkosta.

Todella mielenkiintoisia juttuja hänellä on infota paikan päältä.
Varauksella toki kannattaa ottaa vähän jokainen uutinen. Sotapropaganda on todella iskussaan nyt.

ai että kuulit ihan Putkoselta? mä en usko mitään mitä se Putinilla duunissa oleva rosvo sanoo

sunkaan ei kannattas

ai että kuulit ihan Putkoselta? mä en usko mitään mitä se Putinilla duunissa oleva rosvo sanoo

sunkaan ei kannattas
Minä uskon kyllä että Etyj:n tarkkailijat ovat raportoineen Donbassista nämä kaikki vuodet.

Olisihan se virkistävää jos joku kertoisi totuuden, jos olisi niin, että näitä raportteja on sormeiltu ”sopivammaksi.” Mutta mitä luulet, mitä toimittajalle kävisi? Suostuisiko yksikään valtamedia/agendamedia julkaisemaan tätä tietoa jos se olisi ”Ukrainavastaista?”

Minä uskon kyllä että Etyj:n tarkkailijat ovat raportoineen Donbassista nämä kaikki vuodet.

Olisihan se virkistävää jos joku kertoisi totuuden, jos olisi niin, että näitä raportteja on sormeiltu ”sopivammaksi.” Mutta mitä luulet, mitä toimittajalle kävisi? Suostuisiko yksikään valtamedia/agendamedia julkaisemaan tätä tietoa jos se olisi ”Ukrainavastaista?”

joo siis en kiistä etteikö OSCE olis pistänyt rapsaa tuleen mutta sitä en usko että Kiova olis voinu sensuroida niiitä

täällä voi tutustua raportteihin https://www.osce.org/ukraine-smm/reports/

Yhteistyössä