velliä vauvalle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
En oikein tiedä onko meillä ongelmaa vai onko ongelma mun päässä...

Meidän vauva kasvaa tosi hyvin ja saa pääasiassa rintamaitoa mutta myös iltaisin korviketta jotta nukkuisi paremmin. Aikaisemmin vauva kävi nukkumaan n. klo 23-24 ja heräsi klo 8 asti 1.5h välein syömään. Nyt kun ollaan annettu korviketta iltaisin niin vauva nukkuu n. klo 22 ja herää sen jälkeen klo 1 syömään ja loppuyö klo 8 asti 1.5h välein. Jokainen varmaan tajuaa että mua väsyttää herätä noin usein...

Mietinkin että pitäisikö alkaa antamaan velliä illalla että saisin edes yhden 4-5h pätkän yössä nukkua... Toisaalta se tuntuu tyhmältä koska vauva kasvaa hienosti enkä haluaisi pienen masua rasittaa "turhaan". Mut kaipa tuo usein syöminenkin rasittaa vatsaa. Alunperin oli täysimetyksellä ja piereskeli paljon mut nyt kun on saanut korviketta niin ei ole piereskellytkään niin paljon.

Minkä ikäiselle te olette aloittaneet vellit ? Ja niille jotka sanoo että velli ja korvike on sama asia niin kyllä niissä on ero. Vertasin erästä korviketta ja velliä (sama valmistaja) niin kalorimäärässä oli 11kcal ero.

Esikoiselle aloin antamaan 2,5 kk iässä kun korvikkeen määrä oli hillitön ja sitä tuli myös hillittömästi pihalle. Nyt 4-vuotias eikä traumasoitunut tästä :D

Kuopus nyt 3 kk kun aloin antamaan velliä. Kokoa on jo 8,5 kg ja korvike vaan hölskyi mahassa ja itki mahaansa. Nyt tyytyväinen vauva vellin kera.

Kummankin kanssa olen varovaisesti aloittanut vellin annon. Lisännyt korvikkeeseen ja nostanut määrää sitä mukaan kun huomaa ettei vaivoja ole tullut.

Hyvin on mennyt

Ei hemmetti.

Ensinnäkin vauva nyt vaan tankkaa öisin. Ja kun pumppaat vauvasi illalla täyteen korviketta tai velliä, niin tottakai se vetää muutaman tunnin zetaa, koska on tainnutettu vatsa pömpölleen siitä korvikkeesta.

Imettäminen vie aikaa, ihan tosi. Ja rintamaito sulaa nopeemmin kuin korvike, siksi vauva syö tiheemmin. Monenkin imetys onnistuisi ja sujuisi paljon paremmin, jos olis faktat tiedossa ja asenne kohdallaan.

"Imettäminen vie aikaa, ihan tosi. Ja rintamaito sulaa nopeemmin kuin korvike, siksi vauva syö tiheemmin. Monenkin imetys onnistuisi ja sujuisi paljon paremmin, jos olis faktat tiedossa ja asenne kohdallaan."

Sulla ei oo ihan faktat kohdillaan.Pelkkä asenne ei riitä takaamaan maidon tuotantoa. Saatika faktat.

Kyllä mukta maitoa tulee ei siinä ongelmaa. Ihan pakastimee asti olen pumpannut. Se ei vaan pidä sitä vauvan nälkää juuri yhtää... Imetyksessä ei muuta ongelmaa kuin tuo ettei maito pidä vauvan nälkää kuin 1-1.5h vaikka syö ihan hirveesti ja koen imetyksen epämiellyttävänä syistä jotka ei liity tähän.

Mulla on kyllä faktat tiedossa imetyksestä kun synnärillä kävin imetysasiantuntijan luona.

Niin, ja enkä "pumppaa vauvaa täyteen korvikkeesta". Vauva syö kerralla ihan normaalin määrän korviketta eikå mitään superannosta.
Ja vielä tuosta ettå korvike sulaa hitaammin... Niin sehän se pointti olikin miksi sitä meidän vauvalle annetaan.

Minkäikäinen vauvasi on aapee? Tuo 11kcal ei ole juuri mitään, jos vauva on tarpeeksi vanha, niin itse alkaisin antamaan soseita suoraan. Voithan sinä velliäkin kokeilla

Meillä vauvan iho ja vatsa rauhoittui korvikkeella ja vellillä, koska äidinmaito allergisoi! Myöhemmin ilmeni, että oli allergisoitunut mun maidon kautta viljoille. Peruna-porkkanavelliä ja maissivelliä annettiin ja nukkui 6 tunnin pätkiä sen entisen 1,5 tunnin sijaan! Ei todellakaan aina mikään täysimetys ole se paras keino. Itsellä loppui väsymys, masennus ja lihaskivut kun sain vihdoin nukkua! 3 kk oli vauva kun alkoi saamaan velliä ja todella isokokoinen oli.

Yhteistyössä