Velliä vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määää

Vieras
Minkä ikäsenä? Kattelin netistä niin jossain lukee 5-6kk, jossain taas sanotaan et voi antaa jo 2kk ikäselle esim korvikkeen seassa??? Mikä on siis totta? Meillä 2kk vauva joka syö aika usein ja mietin että saako muka jo kokeilla? Neuvolasta aattelin kyllä kysyä mutta terkkari oli sitä mieltä että vauva pärjäis pelkillä korvikkeilla 6kk ikäseks vaikka se syökin paljon................

4kk ikäiselle peruna-porkkana ja riisivelliä. Aikaisinkaan 6kk ikäiselle vilja vellit.

muoks. korviketta saa 1200-1400ml ennenkö kannattaa edes harkita muuta ruokaa.

Viimeksi muokattu:
Minä oon varmaan tosi huono äiti :( tyttö alkoi saamaan velliä 3 kk:n iässä ja poika 1,5 kk:n ikäisenä. Pojalle aloitin noin aikaseen, kun korviketta meni 200 ml kerran tunnissa. Neuvolasta sain kyllä maailman suurimmat nootit ja kehotuksen katsoa peiliin, jos lapsi myöhemmin sairastuu allergioihin. Astmahan tuolle puhkes 5 kk:n iässä eli varmaan sitten sen vellin syytä ;)

kiitos vastauksista :)
Pitää vielä neuvolasta kysellä, en mä nyt just ihan vielä sille ajatellukkaan mitään vielä antaa mutta mietin vaan että minkä ikäsenä on mahdollista ees aatella sitä jos rupee syömään ihan hirmu usein tms. neuvolatäti vaan tuntuu olevan sitä mieltä että pelkällä maidolla pitäs pärjätä vaikka kuinka kauan....
vauva on kyllä kasvanu hyvin ja posketkin pyöristyny entisestään, että siitä ei oo kiinni. mutta ei oo kiva jos just hyväks muuttunut unirytmikin menis ihan p*lleen sen takia että vauvalla on koko ajan nälkä.

Yhteistyössä