Veljeni uuden tyttöystävän NAURETTAVA/TÖRKEÄ käytös meidän tytön synttäreillä!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten mun on niin vaikea uskoa, että tätä aloitusta on tehty tosissaan :D

Minä esittelisin itseni ensimmäisenä synttärisankarille jonka juhliin olen tullut tai vanhemmille jos he ehtisivät paikalle ensin. Veljeltä olisi varmaan kyllä törkeää tulla läheisensä synttäreille ilman lahjaa tai ainakin laittaa lahjan hankkiminen sellaisen tehtäväksi, joka ei lahjan saajaa tunne.

vi3ras
Mulle kyllä on kotona opetettu, että aina tervehditään ja esittäydytään, lapsille myös. Ihan ekoja käytösohjeita, joita lapsuudestani muistan.. Omat vanhempani ym. esittäytyivät kyllä aina myös lapsille. Pienillekin. Ihmisiä ne lapsetkin on.

Pitäiskö mun nyt avata oma ketju päivittelemään sitä että nykyään ei noin alkeellisiakaan käytöstapoja osata..? :D

Ja tuota lahja-asiaa en viitti edes kommentoida.. pliis.. XD

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ap, yksinkertaisesti aliarvioit ja väheksyt lastasi pitämällä typeränä tyttöystävän hänelle esittäytymistä.
Kenenkään tyttöystävän, varsinkaan UUDEN, velvollisuus ei ole huolehtia poikaystävänsä siskontytön lahjasta. Tiesitkö että tässä maassa pitäisi olla tasa-arvo? Lahjan hankkiminen ei ole pelkästään naisten velvollisuus.

Säälittävää valitusta...

"kojootti"
Kyllä mun 3-vuotiaani tajuaa oikein hyvin, kun joku esittäytyy, ja aina jos tutustuu leikkipuistossa johonkuhun, esittäytyy hienosti itse. Mitenkäs ne lapset niitä käytöstapoja oppii muuten kuin näkemällä ja kokemalla?
Veljesi puolestaan kertoi, miksi tuli tyhjin käsin, musta se oli ihan hyvä syy. Ei kait se nyt millään tasolla sen tyttöystävän vika ole, tai ylipäätään yhtään kenenkään vika. Se on oikeasti toisille hyvinkin vaikeaa koittaa keksiä lahjaa lapselle, jos ei niistä satu olemaan omakohtaista kokemusta. Kyllä munkin siskot on tulleet lapsen synttäreille ilman lahjaa, eikä se ole haitannut mua saati synttärisankaria. Pääasia että tulivat ja muistivat meitä läsnäolollaan.

"moi"
ensinnäkin meillä kerhossa jo opetellaan käytöstapoja 3 vuotiaalle joten veljesi tyttöystävällä on käytöstavat kunnossa. sinulla sen sijaan ei.
mitä lahjaa tulee niin jos kerran veljesi sanoi että antaa jälkikäteen niin tuskimpa siitä nyt kannattaa herneet vetään nenää varmasti lapsi sai lahjoja tuona päivänä paljon muutakin
oli sitten provo tai ei niin ap voi ainakin oppia käytöstavat

no huh
Ja sinäkö ap et sitten esitellyt tyttöäsi tälle veljen kumppanille lainkaan? Vai olisiko hänet pitänyt esitellä vain jonain tyyppinä jos ei oman nimen kertominen ollut korrektia?
Eikä hän varmaan oikein vielä olisi osannut ostaa lahjaa jos ei perhettänne/lastanne tunne...
Itse olen aina jo etukäteen lapsille sanonut että jos joku tulee ilman lahjaa, siitä ei meteliä nosteta! Kiitämme sitten tulosta ja olemme iloisia että vieras on varannut aikaansa kyläilyyn. Kaikilla lapsilla on niin paljon tavaraa yms. että on ahneutta odottaa sitä jokaiselta ovesta tulevalta lisää! Vaikkakin on synttärit...

Jeps jeps
Oli provo tai ei, mutta niin usein odotetaan naisten hoitavan myös puolison suvun ja kummilasten lahjat sekä muut muistamiset. Niin tuli itsekin tehtyä monta vuotta, vaan laitoin lopuksi stopin koko touhulle. Omia kummilapsia ja sukulaisia on ihan tarpeeksi muistettavaksi. Sanoin miehelle, että hanki paketit itse tai jätä sitten hankkimatta. Enää en ryhdy automaattiseksi lahjaorjaksi. Samalla joutuu mieskin vähän miettimään ja kyselemään lapsen vanhemmilta, että mitäs se kummilapsi nyt oikein toivookaan tai edes sitä, kuinka paljon hän täyttää.

Oli provo tai ei, mutta niin usein odotetaan naisten hoitavan myös puolison suvun ja kummilasten lahjat sekä muut muistamiset. Niin tuli itsekin tehtyä monta vuotta, vaan laitoin lopuksi stopin koko touhulle. Omia kummilapsia ja sukulaisia on ihan tarpeeksi muistettavaksi. Sanoin miehelle, että hanki paketit itse tai jätä sitten hankkimatta. Enää en ryhdy automaattiseksi lahjaorjaksi. Samalla joutuu mieskin vähän miettimään ja kyselemään lapsen vanhemmilta, että mitäs se kummilapsi nyt oikein toivookaan tai edes sitä, kuinka paljon hän täyttää.
Eikä pidä unohtaa, että korttirumba miehen sukulaisille on naisen vastuulla, syntymäpäivät, nimipäivät, joulu, pääsiäinen ja ihan muutenkin vain niin naisen tulee muistaa kaikki miehen kummin kaimat.

Ja ei kukaan nyt noin pöhkö oikeasti ole kuin ap.

"sondersson"
surkea provo tai ap on idiootti.

Millä logiikalla sen naisen ois pitänyt pitää huolta lahjasta kun hän ei ois saanut ees esittäytyä lapselle? Ja miksi sitä lasta ei voi pitää ihan normaalina ihmisenä? :headwall:

No huh
Siis ap, et voi olla tosissasi!

Ensinnäkin - minusta olisi ollut omituista, jos tyttö EI olisi esittäytynyt päivänsankarille. Se on kohteliaisuutta ja lapsen huomioimista. 3-vuotias ei ole eläimen tasolla oleva otus. Lähipiirissäni lapset on hyvin pienestä pitäen huomioitu. Kirjoituksestasi tuli lähinnä mieleen, että tyttö taitaa tulla hieman teitä paremmista piireistä.

Mitä tulee lahjan hankkimiseen, se olisi luonnollisesti ollut lapsen enon, veljesi vastuulla. Hyvänen aika - oletko tosissasi sitä mieltä, että tytön, joka ei koskaan ole tavannut lastasi, pitäisi huolehtia, että lapselle läheinen sukulainen, veljesi, hankkii omalle sisarentyttärelleen lahjan? Siis ihan vain, koska on nainen?

Tätä asennetta en ymmärrä alkuunkaan. Meillä on ollut aika selvä peli jo kymmenen vuoden ajan: mies on vastuussa lahjan hankkimisesta niille lapsille, jotka ovat hänelle sukua tai ystävien kautta läheisempiä, minä taas vastaavasti omille läheisille lapsille. Lahjat tulevat meiltä molemmilta, ja tietysti tässä joustetaan puolin ja toisin, jos jompikumpi sattuu löytämään jotain sopivaa. Miehellä on yksi oma kummilapsi, enkä ole millään tavoin puuttunut hänen lahjahankintoihinsa. En ole tullut ajatelleeksi, ettei mies osaisi ostaa lahjaa. Eli sori vaan, kyllä se oli ihan oma veljesi, joka ei muistanut hoitaa enon velvollisuuksiaan.

"hohhoijaa"
AP ei itse tajua hävetä omia huonoja käytöstapojaan. Minä ainakin esittäydyn jokaiselle uudelle tuttavuudelle, myös VAUVOILLE eli tottakai olisin esittäytynyt 3-vuotiaalle. (Vauvoille teen tämän tietenkin eri äänensävyllä jutellen ja leveästi hymyillen mutta kuitenkin huomioin myös heidät.) 3-vuotiaasikin on ihminen joten toivon että alat kohdella häntä sellaisena. AP:n omia lapsia käy oikeasti sääliksi. En sano tätä ilkeyttäni vaan siksi että AP ei aidosti näytä tajuavan aivan perusasioita.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24589387]Joo toki täytyy esittäytyä meille aikuisille, mut että lapselle... Tai mun mielestä ainakin tuntuu aika absurdilta alkaa kertomaan itsestään pikkulapselle, joka ei ymmärrä että tuo on enon tyttöystävä eli ei siis piittaa hänen nimestään! Ehkä se oon sit minä, joka en tajua nyt jotain, mut oli meillä vähän naurussa pidättelemistä eilen siinä tilanteessa...

Ja en sitä tarkoittanutkaan, että tytön olisi pitänyt OSTAA se lahja omista rahoistaan, mutta huolehtia siitä, että veljeni sen hankkii, eihän syntymäpäiväjuhliin tyhjin käsin tulla! Tai ei ainakaan meillä oo ollu sellainen tapana..[/QUOTE]

Kait sinä provoilet? No, mikäli kuitenkaan et, niin olen ammatiltani lastentarhanopettaja ja on mielestäni todellista lapsen aliarvioimista jos ei esittäydy lapselle. 3-vuotias on jo siinä mielessä iso, että minusta on päivänselvää että lapselle kerrotaan nimi (oli sitten enon tyttöystävä, kummin kaima tai ihan kuka tahansa). Itse esittelen itseni kaikille sylivauvaa isommille (siis jo 1-vuotiaasta alkaen).

Uudella tyttöystävällä ei myöskään ole mitään velvollisuutta huolehtia lahjasta, vaan enolla. Hän se lapsen sukulainen on.

kökköliini
Mistäs se vieras ihminen tietää mitä kultasesi haluaa?!!?? kyllä meillä veljet ostaa ihan itse meidän lapsille lahajt. ikinä ei oo lahjaksi rahaa antaneet vaan todella hienoja ja pidettyjä lahjoja. olen ihmetellytkin miten he niitä keksivät ostaa kun ovet miehiä. ja kumpikin vielä poikamiehiä.

ja kyllä minä ainakin esittelen itseni vieraille aikuisille JA lapsille tasapuolisesti silloin kun tilanne esittelyä vaatii. saman arvoisiahan he ovat.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"apsi"
Kyllä meillä ainakin 3v ihmettelee vieraita ihmisiä ja haluaa tietää ketä ne on.
Veljeshän lupasi tuoda lahjan myöhemmin, kun ei tiennyt mitä ostaisi. Ei se nyt uuden tyttyöystävän tehtävä ole.

pitäiskö mun hävetä?!
Meilä menee nää lahjahankinnat yleensä silleen, että mies muistaa omat sukulaisensa ja mä omani. Mulla ei mitenkään riitä aika, muisti ja mielikuvitus KAIKKIEN lahjomiseen!! Muistutan kyllä usein miestäni, että ootkos huomannut, huomenna on siskon poikasi nimpparit...laita onnitteluviesti tjn...muista ens viikolla siskon tyttösi synttärit jne...Mä oon tosiaan nainen, mutta en VIITSI huolehtia kaikista miehen sukulaislahjoista. Anopille ja Appiukolle kyllä huolehdin joululahjat :)

sama kuin ed.
Alkuperäinen kirjoittaja pitäiskö mun hävetä?!;24591699:
Meilä menee nää lahjahankinnat yleensä silleen, että mies muistaa omat sukulaisensa ja mä omani. Mulla ei mitenkään riitä aika, muisti ja mielikuvitus KAIKKIEN lahjomiseen!! Muistutan kyllä usein miestäni, että ootkos huomannut, huomenna on siskon poikasi nimpparit...laita onnitteluviesti tjn...muista ens viikolla siskon tyttösi synttärit jne...Mä oon tosiaan nainen, mutta en VIITSI huolehtia kaikista miehen sukulaislahjoista. Anopille ja Appiukolle kyllä huolehdin joululahjat :)
Sorry kirj.virheet...siis siskoSI pojan ja siskoSI tytön :)

"haha"
Ap, teidän perhe se nolo oli, kun 3-vuotiaasi juoksi pois mitään sanomatta kun juhlavieras esittelee itsensä. Luultavasti veljesi tyttöystävä ajatteli, että kummallista, kun 3-vuotiaalle ei ole vielä käytöstapoja opetettu. Moni 3-vuotias osaa jo reippaasti ja sujuvasti tervehtiä/esittäytyä, eikä juokse karkuun...

Yhteistyössä