Veljen vaimo - mitä tehtävissä?

  • Viestiketjun aloittaja Shania79
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mun sedän perheessä kävi samoin. Ex vaimo sekosi kun oli niin vaikeat vaihdevuodet. Sinänsä eri juttu kun nainen kävi töissä mutta voisiko veljesi vaimo olla samassa tilanteessa? Moni lähtee kävelleen just tuossa vaiheessa elämää.
 
Shania79
Kaikenlaisia heittoja täällä tullut... Mun veli ei ole todellakaan pettänyt. Sen olisin kyllä kuullut. Ja tää kuvio, että mies painaa firmassa pidempää päivää on perustunut just siihen, että muija ei ole saanut töitä tai pystynyt pitämään niitä. Mun veli on hommannut pari duuniakin vaimolleen, mutta eipä maistunut.

Toisaalta veljen vaimo voi saada lähinnä sellaisia hommia, joista ei ole palkka erikoinen. Tottakai sekin olisi iso bonus ollut kun verotus on kuitenkin niin kevyttä pienellä palkalla. Saa melkein kaikki itselleen.

Olen nyt jutellut veljeni kanssa. Ja hän on päättänyt ohjata tästedes tulonsa toiselle tilille. Yhteiselle tilille menee vain lapsilisät tästedes. Rahaa siellä yhteisellä tilillä on kai vielä useita tuhansia.

Siis mun veli on yhä rakastunut vaimoonsa. Ja ei hän ole koskaan häntä parisuhteessa laiminlyönyt, eikä oikein kodinhoidossakaan. Tehnyt aina niin paljon kuin mahdollista. Töitä vääntänyt sitten kun pakkohan se on kun koko perhe elätettävänä.

Mutta esim. ennen kolmatta lasta vaimo aloitti opiskelun. Silloin veljeni vähensi töitä firmassa. Käytännössä opinnot rahoitettiin siis säästöistä. Vaimo sitten humpusteli vuoden isommassa kaupungissa. Mitään opinnoista ei tullut, taisi mennä enempi viihteellä. Viikot oli pääosin siellä ja sen verran mulle tuli tietoon että villiä menoa oli pikkulauantaisin. Joskus jäi jopa viikonlopuksi sinne... Sitten toisena opiskeluvuotena tuli raskaaksi ja lopetti opinnot sitten siihen, koska "lapset ovat tärkeintä". Eipä tuntuneet olevan kaksi ekaa kovinkaan tärkeitä...

Mun veljen rahoja on kulunut tähän naiseen todella paljon. Mun veli on aina ollut tosi tarkka taloudesta ja sijoittanut rahojaan ja hoitanut menestyksellisesti yritystoimintaa. Sitten on vaan tää yksi sokea piste, johon on rahaa mennyt kymmeniä tuhansia euroja.

Lapset ovat silti ihania ja heidän takia ei oikein tiedä mitä toivoisi. Vaikka sapettaa tuo nainen todella paljon, niin toinen puoli minusta toivoo, että hän tulisi takaisin ja lopettaisi sekoilut.
 
vierailija
Eräällä mun tuntemalla naisella oli "kaikki". Mies pyöritti erittäin menestyvää yritystä ja vaimo sai kaikessa tahtonsa läpi. Hän opiskeli pari tutkintoakin ukon taloudellisella avustuksella. Tietyssä vaiheessa he rakensivat todella ison omakotitalon. Lapsia oli 3. Ei montaa kuukautta olleet tuossa isossa talossa asuneet kun silloj 39-vuotias nainen löysi jonkun nuoren kundin. Miehenalulla taisi olla ikää jotain 25v.

Muija sitten muutti asumaan tämän miehen kaksioon. Kesällä tapahtui tuo muutama vuosi sitten. Syksyllä sitten olikin tulossa takaisin, mutta mies oli löytänyt rinnalleen nuoren naisen.

Nykyään tää nainen on 45-vuotias sinkku. Rahaa hänellä on, koska sai tosiaan puolet kaikesta kun avioero tuli. Mies pystyi maksamaan "kaiken" ja pitämään kämpän ja firman. Ei ollut helppoa kai se, mutta silti näin. Lapset ovat viikon äidillä, viikon isällä ja hänen nykyisellään (Mies on 48v, n. 15 v nuorempi). Äiti harrastaa irtosuhteita minkä kerkiää "vapaaviikot", mutta aika surkealta se meno vaikuttaa. Aitoa parisuhdetta tuskin koskaan enää saa. En ainakaan usko, että se tyyli, että menee baariin tuossa iässä itseään tyrkyttämään, mihinkään johtaa.

Mut siis me ihmiset ollaan sellaisia. Ei aina pysty vaan ajattelemaan järkevästi. Jotkut kenties pystyvät, mutta yllätyksiä saattaa sattua niille kaikkein järkevimmillekkin. Tästä naisesta voin sanoa, että hän tuskin on tyytyväinen elämäänsä nykyään. Varmaan hän katuukin, mutta toisaalta jos eläisi sitä vanhaa elämään, niin katuisi silloinkin...
 
vierailija
Olen nyt jutellut veljeni kanssa. Ja hän on päättänyt ohjata tästedes tulonsa toiselle tilille. Yhteiselle tilille menee vain lapsilisät tästedes. Rahaa siellä yhteisellä tilillä on kai vielä useita tuhansia.
Hyvä homma, aika pian routa ajaa porsaan kotiin tai edes kyselemään elatusta.

Asuuko tämä nainen edelleen veljesi luona, tapaako lapsia miten? Onko veljesi järjestellyt mitään jatkoja ajatellen - lastenvalvojaa tms. tai laittanut muutoin papereita alulel?
 
vierailija
Jotenkin ristiriitaiselta kuulostava tarina. Toisaalta kerrotaan, että mies on ulkona perheen pyörityksestä. Toisaalta taas kerrotaan, että vaimo on ollut pois kotoa pitkiäkin aikoja (opiskellut muualla eikä ole aina tullut viikonlopuksi kotiin).

Edelleen olen sitä mieltä, että älä sekaannu. Miehen siskot ovat joskus pahempia kuin anopit. Mullakin on miehen sisko, jonka mielestä hänen veljensä elättää tämän kumppanin ja heidän lapsensa, vaikka pikemminkin asia on päinvastoin.
 
Shania79
Jotenkin ristiriitaiselta kuulostava tarina. Toisaalta kerrotaan, että mies on ulkona perheen pyörityksestä. Toisaalta taas kerrotaan, että vaimo on ollut pois kotoa pitkiäkin aikoja (opiskellut muualla eikä ole aina tullut viikonlopuksi kotiin).

Edelleen olen sitä mieltä, että älä sekaannu. Miehen siskot ovat joskus pahempia kuin anopit. Mullakin on miehen sisko, jonka mielestä hänen veljensä elättää tämän kumppanin ja heidän lapsensa, vaikka pikemminkin asia on päinvastoin.
No kyllähän tähän tapaukseen ristiriitaisuuksia liittyykin. Mutta pääosin kai voi sanoa, että mies (veljeni) on paiskinut duunia ja tienannut. Vaimo sitten pyörittänyt kotia. Ja kun ei ole sitä tehnyt (tuo opiskelukeikka ja nyt), niin veljeni on turvautunut paljon myös äitimme apuun. Lisäksi ostaa paljon ruokaa valmiina, käyvät ulkona syömässä tms.

Siitä ei ole epäilystäkään kumpi tässä on se elättäjä ollut. Kyseinen nainen on tehnyt elämässään yhteensä maksimissaan 2 vuotta töitä (ja tässä on mukana ihan kaikki kesätyöt sun muut).
 

Yhteistyössä