velan perintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti-83

Jäsen
15.07.2004
109
0
16
Lainasin ystävälleni vuosi sitten Vappuna 40?. Ja ei ole vielä maksanut takaisin, lupaa aina kun muistutan asiasta ja keksii ihme syitä miks ei ole maksanut. Milloin on lähettänyt väärälle tilille, milloin ollu sairaslomalla ja mitä milloinkin. Ymmärtäisin jos ystävälläni ei olisi ollut rahaa, mutta tiedän että on ollut kokoajan töissä ja asuu ilmaisessa asunnossa.

Laittaisinko perintään? Meille tuo 40? on kuitenkin viikon ruokaraha..

Eihän tuo perintä kivalta kuulosta, mutta kun olen äitiyslomalla sen takaisin maksu tulisi tosi tarpeeseen. Olen anonut asiasta kaverille monesti ihan nätisti että tällähetkellä se on meistä se jolla on suuremmat tulot.. ja et mä tarvitsisin rahani takas.. :ashamed: :ashamed:

mä meinasin kerran laitttaa velan perintään niin perintätoimistosta ilmoitettin että yksityiselle voi tulla velan perintä niiin kalliikis ettei ddekananta. pahimmassa tapauksessa joutuu maksamaan myös kaverin oikeudenkäytnikulut joten kannaattaako se

Ei kannata.

Ei sulla varmaankaan ole mitään dokumenttiä velasta. Meinaan, jos asiasta tehdään virallinen, niin silloin vaaditaan myös todiste siitä, että velka on olemassa. Jos velallinen kieltää, niin mitenkäs todistat.

Perintätoimistot palvelevat yleensä vain yrityksiä. Palvelu maksaa sinulle huomattavasti enemmän kun tuon 40 euroa.

En olis ollu edes hirveen innokas lainaa.Mut se soitti mulle sata kertaa laittoi viestejä ja jotenki vaan väsyin siihen painostukseen..

Oli lukio aikana yks parhaista kaverista, ei kyl enää..

Olen oppinut läksyni en enää lainaa rahaa..

tää tyyppi kehtaa viel olla mulle hirveen mukava kyselee et millo mul on häät ja et kai hän pääsee häihin ja lässyti lässyti.. ei pääse jos ei maksa velkojaan!!

Periaate kysymys!!

Kaveruuden pitää olla molemmin puolista eikä toisen olla aina se auttaja jonka toinen imee kuiviin..

Yhteistyössä