"Velalliselle lisäksi jätettävä määrä"Ulosototssa. Mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entajua

Vieras
"Velalliselle lisäksi jätettävä määrä
Ulosottoon tilitettävästä rahamäärästä on velalliselle jätettävä jokin euromäärä/kk"

siis mitä tuo tarkoittaa?

3 lasta+minä, suojaosuus 46,92e per päivä.... jos palkka on nettona esim. 2000e niin uo:lle menee laskurin mukaan 394e? mutta mikä ihme on toi lisäksi jätettävä määrä?

Tuli siis kirje että ensi viikolla on joku aika ulosotto ihmisen luona jolloin ulosmitataan jotain, no mitähän ne aatteli mitata kun "tulot" on opintotuki+asumislisä+lapsilisät! olen ilmoittanut sinne että palkkaa alan saada vasta ens vuonna kun valmistun ja menen töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja häh.;30441541:
Miten tuella elävällä opiskelijalla voi olla ulosottovelkaa? Velkaa ei voi muodostua kun ei ole varaa ostaa mitään.

Oletko tosiaan noin tyhmä kun pitää tuollaisia kysyä. Niin eihän ap:lla ole ollut mitään elämää ennen opiskeluja. Ja vallan mainiosti saa tehtyä velkaa ulosottoon vaikka on opiskelija.

Mä kyllä monesti ihmettelen näitä joidenkin viestejä täällä kun ei tajuta edes yksinkertaisia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja häh.;30441541:
Miten tuella elävällä opiskelijalla voi olla ulosottovelkaa? Velkaa ei voi muodostua kun ei ole varaa ostaa mitään.

Oliko toi vitsi?

Aapee soita huomenna sinne ulosottovirastoon ja kysy mistä on kyse.

Mikäli velallisen tulot eivät ylitä suojaosuuden vähintä määrää, ei hänen palkastaan luonnollisestikaan ulosmitata mitään. Mikäli velallisen palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa hänen suojaosuutensa, jätetään hänelle suojaosuuden lisäksi yksi kolmasosa suojaosuuden ylittävästä palkasta. Jos velallisen palkka on yli kaksi kertaa suojaosuuden, mutta enintään neljä kertaa suojaosuuden suuruinen, jätetään hänelle kaksi kolmasosaa hänen ansaitsemastaan palkasta. Jos palkka ylittää nelinkertaisesti suojaosuuden, vaihtelee velalliselle ulosmittauksessa jätettävä määrä vuosittain tarkistettavien taulukoiden mukaan kahden kolmasosan ja puolen välillä. Yksilöllisesti myönnettävistä helpotuksista ja tulopohjien erilaisuudesta johtuen ulosmitattavat summat voivat vaihdella, ja ulosottomies tekeekin aina laskelmat ulosmitattavasta määrästä.

Uusimmat

Yhteistyössä