Veisittekö lapsen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
5-vuotiaalla yöllä lämpöä vähän alle 38 astetta. Aamulla ei lämpöä. Iltapäivällä oli 37,5, valitti päänsärkyä, annoin särkylääkkeen. Veisittekö huomenna hoitoon, jos aamulla ei ole lämpöä/kuumetta/päänsärkyä?

OK, kiitos, kun vahvistitte uskoani. Toisaalta hassua olla kotona vaan, kun lapsi leikkii kuitenkin reippaasti, mutta onneksi kotipäivä järjestyy helposti, niin ei siinä mielessä väliä. Lapsi tosin itse kaipaa jo hoitoon, kun eilinenkin oli vain puolikas päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
En veisi sairasta lasta.

Selkeästi sairaan kohdalla en tietenkään edes kyselisi, mutta kun tuo tilanne on nyt hiukan kiikun kaakun, siksi jöin pohtimaan, että jos kuitenkin veisin hoitoon ja tekisin itse puolikkaan päivän, niin ei tarvitsisi mummoa vaivata...

Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmailee:
En. Lähes joka päiväkodissa ehdoton sääntö on, että yksi kuumeeton päivä ennen hoiton paluuta. Ei ole mikään miettimisen paikka,.

No mikä sitten on kuumeeton? Mulle ei ole ikinä kukaan kertonut sen enempää päiväkodista kuin muualtakaan, että mikä on virallinen raja.

Ja kaikille yhteisesti, ei varsinaisesti liskolle: ei tarvi ilkeillä. Mulla ei ole mitään pakkoa viedä lasta hoitoon, joten hyökkäilyt voi osoittaa johonkin toiseen ketjuun. Kaipaan asiallista keskustelua, kun tilanne on oikeasti hiukan hämärä.

samaa pohdin kun 2v:lla räkä valuu mut ei oo kuumetta, ja ainakin vielä illalla jaksoi normaalisti touhuta.. huomenna on sellanen päivä ettei kummallakaan oikein olis mahdollisuutta olla kotona, joten toivoa sopii ettei kuume nouse..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Muistelen, että jossain päiväkodin papereissa olisi ollut kuumerajana 37.5

Eli tuon mukaan kuumeeton päivä olisi jo ollut tänään.

Siis niin päin, että jos lapsella on 37.5 ei saa viedä hoitoon. Mutta kuten sanoin, tämä on vaan muistikuva ja joka tapauksessa mittarit näyttävät milloin mitäkin.

muoks. http://www.tampere.fi/tiedostot/5eRA7Rvgl/infektiot.pdf sivu 6 ja eihän nämä ohjeet ole lakikirjoja eikä raamattuja, ohjeita vain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muistelen, että jossain päiväkodin papereissa olisi ollut kuumerajana 37.5

Eli tuon mukaan kuumeeton päivä olisi jo ollut tänään.

Siis niin päin, että jos lapsella on 37.5 ei saa viedä hoitoon. Mutta kuten sanoin, tämä on vaan muistikuva ja joka tapauksessa mittarit näyttävät milloin mitäkin.

Juu. Mä kyllä luulen, että päänsärkytilanne on se ratkaisevampi asia tässä tilanteessa kuin kuumemittarin kymmenys tai kymmenykset.

Yhteistyössä