Veisittekö lapsen lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Maanantai-iltana noussut lämpö (37,1 kainalosta) ja sen jälkeen nuhaa, yskää sekä kuumetta/lämpöä 37,4 ja 37,8 välillä tähän päivään saakka. Veisittekö huomenna lääkärille, jos vielä aamullakin on lämpöä? Ikää siis 3 vuotta, yöt suht hyvin nukkunu (iltayöstä itkeskelee) ja päivällä hetken jaksaa touhuta, mutta paljon viettää aikaa sylissä...

Niin, olen itse vähän kahden vaiheilla. Toisaalta viikonloppu tulossa ja meillä päivystys sitten ties missä, huomenna sais varmasti ajan lääkärille. Mutta kun tosiaan ihan perusflunssaa tuntuu olevan, niin toisaalta tuntuu turhalle käyttää lääkärissä. Kun ei vielä ainakaan ole korviakaan valittanut. No, katsellaan millainen vointi lapsella on huomenna...

En veisi. Eihän tuo ole edes kuumetta, enkä kyllä sittenkään samantien lääkäriin raijaisi. Eihän siihen flunssaan edes ole mitään lääkettä, se pitää vaan sairastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Mä veisin terveydenhoitajan avovastaanotolle tarkistamaan korvat..

näin minäkin tekisin.
lämpöily saattaa hyvinkin johtua korvatulehduksesta.
tulehdus voi olla myös kivuton kuten omalla lapsellani oli

Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Mä veisin terveydenhoitajan avovastaanotolle tarkistamaan korvat..

Noita korvia minäkin mietin. Toisaalta lapsi on sairastanut muutaman korvatulehduksen jotka on sitten havaittu kun muun syyn takia on menty lääkäriin. Tosin lääkäri sanoi, että jos ei korvia valita niin silloin pitäs parantua ihan itsestään.

Ite sanon aina, että on kuumetta jos on yli 37,5 kainalosta. Normaalilämpö on lapsella 36,5. Mutta tuo on siis ihan omaa päättelyäni ja monesti olen sitä joutunut korjailemaan, siis että ei kuumetta vaan lämpöä.

Yhteistyössä