Veisittekö 3v sirkukseen klo. 19 jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Sori, kun tungen tähän ketjuun, mutta miten te saatte lapsen illalla nukkumaan vai onko väliäkään saada? Meillä päiväunille nukahtaminen voi venyä just tuonne 15-17, joten yöunille vieminen on tuskaa. Ei ole harvinaista, että meidän 2-vuotiaamme on ylhäällä vielä klo 24 tai jopa yli. Eihän se minua niin kovasti haittaisikaan, kun aamulla voidaan nukkua pitkään (ja itsekin sitten saan nukkua... :whistle:), mutta miehen ja naapureiden pitää herätä töihin, ja lapsenkin toisinaan tarhaan jo aamulla. Lisäksi yleensä tuppaan nukahtamaan ennen lasta, iltasatua kertoessa.

Ap:n kysymykseen vastaus: veisin. =)

Meillä kaksivuotiaat on kotona ollessa jättäneet päikkärit jo pois ihan itse, just tuon päiväuniajan venymisen ja nukkumaanmenon venymisen vuoksi. Hyvin ovat jaksaneet ja nukkuneet sitten pidemmät yöunet. Päiväkodissa on tarvinneet kyllä päikkärit, vielä 4-5-vuotiainakin. Mutta riippuu varmaan lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Sori, kun tungen tähän ketjuun, mutta miten te saatte lapsen illalla nukkumaan vai onko väliäkään saada? Meillä päiväunille nukahtaminen voi venyä just tuonne 15-17, joten yöunille vieminen on tuskaa. Ei ole harvinaista, että meidän 2-vuotiaamme on ylhäällä vielä klo 24 tai jopa yli. Eihän se minua niin kovasti haittaisikaan, kun aamulla voidaan nukkua pitkään (ja itsekin sitten saan nukkua... :whistle:), mutta miehen ja naapureiden pitää herätä töihin, ja lapsenkin toisinaan tarhaan jo aamulla. Lisäksi yleensä tuppaan nukahtamaan ennen lasta, iltasatua kertoessa.

Ap:n kysymykseen vastaus: veisin. =)

vastaan nyt tähänkin, että meillä 3v nukkuu päiväunet vain jos nukahtaa samaan aikaan siskon (1v7kk) kanssa eli n. 12 aikoihin (kuten tekevät myös päiväkodissa) jos ei nukahda niin sitten pidän hereillä sinne 20 asti jolloin menee yöunille, koska jos nukkuu myöhemmin niin yöunet menee ja ilta on yhtä nukuttamista. Meillä herätään aamulla 6.30-7, joten ovat kyllä yleensä 12 aikaan jo ihan päiväunille menossa itsekin.

Yhteistyössä