Veisitkö lapset(2,5v ja 13 kk) yskän takia lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja Mietin kovin
  • Ensimmäinen viesti
Mietin kovin
Meillä pojat(2,5,v ja 13 kk) yskineet nyt 2 viikkoa. Lähinnä yöllä yskä on kamala, toinen melkein oksentaa.
Hunajaa olen antanut, ei vaikutusta. Sipulit ja valkosipulit ja höyryhengitykset ja kaikki kokeiltu, ei auta.
Jos niillä onkin joko korvatulehdus/poskionteloissa jotain?
Olenko ihan tyhmä hysteerikko, jos huomenna vien ne lääkäriin?
 
"yx vaan"
Kyllä mä ainakin soittaisin ja kysyisin et tullaanko näyttämään... Tosin itse olen pari kertaa jo kuullut lauseen ei kannata tulla, yskä lähtee yskimällä... Eli taidan olla "tyhmä hysteerikko" minäkin....
 
alkuper.
[QUOTE="yx vaan";28813068]Kyllä mä ainakin soittaisin ja kysyisin et tullaanko näyttämään... Tosin itse olen pari kertaa jo kuullut lauseen ei kannata tulla, yskä lähtee yskimällä... Eli taidan olla "tyhmä hysteerikko" minäkin....[/QUOTE]

Mä olen jotenkin varma, että mitään ei "taaskaan" ole, mutta entä jos on?
Toiset kärsii turhaan, kun ei vie niitä näytille... On tämä taas vaikeaa.
 
"Vieras"
Meillä on ainakin korvatulhedus aina ilmennyt sellaisena kuivana yskänä.
Tarina ei tietenkään kerro, että millainen yskä on ja onko muita oireita?
Kuulostaa kyllä korvatukehdukselta jos ilmenee aina yöllä makuuasennossa.
 
alkuper.
Kiitos vastauksista!

No käytiin maanantaina lääkärissä, eikä mitään ollut.
Yskä oli kaksi yötä helpompaa, mutta nyt on taas kauheaa.
MITÄ TÄMÄ ON?
Pitääkö käydä yksityisellä verikokeissa vai meneekö tämä varmasti ohi?
 
"Kifa"
Voi olla mikä vaan varmaan paristakymmenestä viruksesta, 2 viikkoa ei ole määritelmän mukaan edes pitkittynyt yskä vielä. Kuukautta kun lähestytään niin ruvetaan niitä muita syitä kuin perusflunssia miettimään. Yli 3 viikkoa meilläkin kevättalvella yskittiin, korvat olivat terveet ja kaikki muutenkin ok.
 
Meillä oli vuosi sitten yhdellä, tuolloin 6v lapsella kova yskä ja oksensi usein yskänpuuskan jälkeen. Pari viikkoa seurasin ja vein lääkäriin. Selvää syytä ei löytänyt, mutta antoi kuurin ja putkia avaavaa lääkettä, noilla saatiin yskä loppumaan. Korvat oli ok. Öisin varsinkin oli ihan kamalaa, joka yskänpuuskan jälkeen poika narskutti vielä hampaitaan ja ääni oli aivan karmea. Suorastaan ihmettelin aamulla, että pojalla oli hampaat tallella.
 
alkuper.
Kiitos taas vastauksista!

Taidan maanantaina vielä soittaa lääkäriajan, koska vanhempi yskii ainakin vielä todella paljon.

Maanantaina siis jo ainakin 3 viikkoa yskää ja huonoja yöunia takana. Mekin saatiin ventolinea maanantaina, mutta siitä ei ole ollut apua.
Mitähän "hauskaa" vielä odotettavissa kun lapset aloittaa kohta tarhan...
 

Yhteistyössä