Veisitkö lapsen hoitoon jos olisit itse sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Olen siis raskaana ja sairaslomalla supistelun vuoksi. Käveleminen sattuu joten olen periaatteessa vuodelevossa (en voi esim. siivota tai mennä puistoon). Mietin vaan pitäiskö tuo 3-vuotias viedä huomenna päiväkotiin vai ei... Tänään vein kun oli lääkäri ja myöhemmin aika labraan.

Veisin vaikka mistä syystä. Jos olen sairas etten voi tehdä töitä niin miten voisin hoitaa lasta täysipainoisesti? Olisiko lapselle kiva olla kotona äidin kanssa joka makaa vain sängyssä ja lepää.

"Lissu"
Olen vienyt.

Meillä myös työnantaja aina muistaa muistuttaa kun joku ilmoittaa sairauslomasta, että viehän lapset sitten hoitoon... ei työnantaja sitä tietenkään vaatia voi, mutta on ihan ymmärrettävää jos haluavat sairaan työntekijän lepäävän sairauslomapäivät eikä touhuavan kotihommia. :)

"Kaisa"
Kuten edelliset vastaajatkin sanoivat, veisin hoitoon. Jos on niin sairas että ei voi mennä töihin, niin tuskin pystyy kunnolla hoitamaan kolmivuotiasta vipeltäjää.

Tottakai
Sinun tilanteessasi ehdototmasti veisin. Tarvitset lepoa ja ei se varmasti olisi muksullekaan mukavaa jumittaa koko päivää kotona ilman seuraa jos on tottunut siihen päiväkodissa touhuamiseen ulkoiluineen ja muineen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27442506]No jos voisin hoitaa kotona 2-vuotiastani, niin yhtä hyvin voisin mennä töihin. Eli jos oikeasti olen sairas, niin vien lapsen hoitoon.[/QUOTE]

Lisään tähän, että itse en veis, mies veisi ja hakisi kun tulee töistä. Jos siis olisin oikeasti sairas.

Veisin. Itselläni nyt rv36 ja vointi ollut jo pari viikkoa aika heikko, muutenkin hankala raskaus. Kohta 2v kuopus on kotihoidossa joten hänen kanssaan on vaan jaksettava. 6v ja 7v erityislapset viettävät nyt syyslomaansa koulun järjedtämässä hoidossa. Juurikin siksi että resurssini huolehtia heistä ja tarjota heille jotain mielekästä tekemistä.

"Vieras"
Kyllä. Mä olen tämän viikkoa sairaslomalla, lääkäri määräsi petiin. Eli liikkuminen mullakin ihan minimissä. Vien tai mies vie lapsen aamulla yhdeksään hoitoon ja haetaan kahdelta tai kolmelta.

Yhteistyössä