Veisitkö nuhaisen ja yskäisen lapsen muskariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksin

Vieras
Ikää 5v.
Tuntuu että hermot menee kun ei lasten kanssa pääse edes ulos kun pakkasta 25 astetta.
Nyt on nuhaa ja yskää ja ajattelin että pitäiskö harrastuksetkin jättää välistä?
Miten ihmeessä saadaan aika kulumaan.

...tilanteesta. Jos räkä on vihreetä/keltasta ja lapsella on selvästi joku tauti, niin en veis. Se kun tarttuu. Jos kirkasta räkää valuu vähän ja pikkuflunssa selvästi menossa jo ohi, niin voisin viedäkin.

En vie nuhaista/yskäistä lasta mihinkään harrastukseen tartuttamaan muita. Kyllähän sitä pahimmalla räkätauti kaudella meinaa välillä hermo palaa siihen kotona kököttämiseen, mutta eipä sitä köhässä oo kiva laulaakaan.

Muiden lasten vanhemmat varmaan arvostaisivat sitä, ettette menisi tartuttamaan tautia... Lue jotakin kivaa kirjaa lapselle? Tehkää hedelmäsalaattia tai vastaavaa yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu...:
...tilanteesta. Jos räkä on vihreetä/keltasta ja lapsella on selvästi joku tauti, niin en veis. Se kun tarttuu. Jos kirkasta räkää valuu vähän ja pikkuflunssa selvästi menossa jo ohi, niin voisin viedäkin.

Samoin. Ajattelen niin et häiritsiskö mua jos joku tois tossa kunnossa olevan lapsen muskariin kun meidän lapsi on terve. Ellei häiritsis niin menisin.

No mä en vienyt tänään päiväkotiin vaikka kuumetta ei enää olekaan, kun lapsella valuu räkää ihan solkenaan ja yskii paljon. Mutta tilanteen mukaan. Tylsää on täällä kotona pönöttää, mutta parempi että sairastetaan kerralla pois eikä tartuteta muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No siis nuha on tuollaista niiskutusta. Ei ole kertaakaan tarvinut nenää edes pyyhkiä eli mitään ei valu :D
Ja yskää on vain yöllä.

No kyllä mä varmaan tollasessa tilanteessa veisin. Vaikka tiedän kyllä, että jotkut on sitä mieltä ettei sais edes noin vähän sairaana viedä, kun voi tartuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No siis nuha on tuollaista niiskutusta. Ei ole kertaakaan tarvinut nenää edes pyyhkiä eli mitään ei valu :D
Ja yskää on vain yöllä.

Tuo saattaa johtua vaikkapa vain pakkasen kuivattamasta ilmasta, eli ei välttämättä ole mitään oikeaa flunssaa. Kyllä mä tuossa tilanteessa veisin. Jos lapsi olisi selvästi kipeä ja nenä valuisi, niin sitten en veisi. Samoin siellä nuhan/pikkuflunssan loppuvaiheessa voisin myös viedä.

Yhteistyössä