Veisitkö lapsesi perhepäivähoitajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ypph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veisin
Lasten edellinen hoitopaikka oli ryhmis. Ryhmiksen yrittäjä oli todella mukava (tietysti myös omat hoitajat) ja hän useasti pyysikin meidän(kin) lapsia hänelle yöhoitoon.
Silloin tosin ei ollut siihen tarvetta, mutta aika usein hänellä lapsia vissiin oli yöhoidossakin.

Vuorojeni epäsäännöllisyyden vuoksi mieluummin päiväkotiin, kuten poika nyt on.
Muuten kyllä ajatus pph:sta miellyttää, mutta päiväkoti joustaa tarvittaessa kun on 24/7 auki. Samaa en todellakaan pyytäisi pph:lta.

Minä veisinpäiväkotiin ajatellen, ettei pph:n tarvitsis tehdä ympäripyöreitä päiviä.. Anoppi kun joutuu tekemään viikonloppujakin, niin ei se kivaa ole..

Tykkään lapsista todella paljon,siksi teen tätä työtä :)Eikö pienelle lapselle kodinomainen hoitopaikka olisi mukavampi kuin laitosmainen ryhmis?Varsinkin jos lapsi aloittaa just hoidon :)

Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Tykkään lapsista todella paljon,siksi teen tätä työtä :)Eikö pienelle lapselle kodinomainen hoitopaikka olisi mukavampi kuin laitosmainen ryhmis?Varsinkin jos lapsi aloittaa just hoidon :)

Ehdottomasti on. Itse tykkäsin kovasti kun lapsi oli ypph:lla :D

Lapsi aloittaa vuorohoidossa ens kuussa ypph:lla, olen aivan älyttömän onnellinen että tällainen mahis löytyi koska olen etsinyt aivan paniikissa kaikkia mahdollisia ja mahdottomia hoitokuvioita. Meillä päin on yks vuoropäiväkoti ja sinne on aivan törkee matka, ja tietysti täsmälleen eri suunnalla kuin mun työ. Eli edessä oli joko duunin vaihto (mun alalla työpaikkoja vähän ja yt:t päällä joten kukaan hullu ei vapaaeht. irti sano itseään...) tai kotiin jääminen (taloudellisesti itsemurha), mutta sit lötytyi tää ihana nainen suht läheltä jolla kaks hoitolasta, jotka molemmat on noin 12-19 tai jotain sellasta hoidossa ja aina välillä "normaali 8-15 tai miten se nyt oli. No jokatapauksessa mulle todellinen unelma, koska mun lapsi tarvii 4 pv /vk just suunnilleen kello 13-19 hoitoa ja tämä kuulemma sopii tuolle hoitajalle tosi hyvin.

En tiedä mikä vitsi hoitajalla että välillä on lapset eka tulee klo 8 ja vika lähtee klo 19 mutta koska on yksityinen niin saa itse päättää työaikansa, sillä alalla ei kuulemma työehtosopimuksia ole sellaisia jotka kieltäisi pitkät päivät, joten mikäs siinä. Tää todellakin pelasti meidän perheen!!!

Päiväkotiin. Esikko on ollut vuorohoidossa siellä ja kun menen kuopuksen hoitovapaan jälkeen töihin, niin päiväkotiin menevät. Lähipiirissä on ihan liian paljon huonoja kokemuksia pph:sta, joten luotto niihin on nolla :(

Yhteistyössä