veisitkö hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="akka";23741655]Haluatko itse töihin jos olet edellisenä päivänä oksentanut ja edelleen huono olo?[/QUOTE]

No en mutta tuntuu lusmuilulta olla kotona jos lapsi on "toipilaana" ei siis kunnolla kipeenä.
Jään varmaan kotiin huonon omatunnon kanssa , töissä kiireitä ja ne kaatuu tietenkin työkavereiden niskaan :(

ei se mitään lusmuilua ole jos toipilasta hoitaa kotona. ja työ on VAIN työ, mä oon ainakin aina huoleti jääny lapsen kanssa kotiin. ne työkaverit pärjää kyllä, ei kukaan ole niin korvaamaton... lapsi ensin ja muut vasta sitten :)

Niin ja edellisten näkökulmien lisäksi lapsesi vielä tartuttaa sitä oksennustautia. Joten ajattele vaikka kokonaiskansantalouden kannalta eikä pelkkää omaa osuuttasi siitä. Elikkä jos tulos on se, että monta muuta vanhempaa on myös kohta kotona sairaiden ja toipilaiden kanssa. Jos kaikki rauhassa antaisivat lastensa parantua kotona, niin vähemmän pyörisi noita tautejakin.

Joo selvähän se että kotiin jään. Musta vaan tuntuu että itse jään kotiin aika helposti ja muut tuo paljon kipeimpinä lapset hoitoon .
Harmittaa sillä meidän lapsi sai tartunnan päiväkotikaverilta joka oli hoidossa kun sisarus jäi yrjötaudissa kotiin ja yllätys, yllätys tää kaverikin sairastui kesken päivää ja tartutti muut .

[QUOTE="alkup.";23741679]Joo selvähän se että kotiin jään. Musta vaan tuntuu että itse jään kotiin aika helposti ja muut tuo paljon kipeimpinä lapset hoitoon .
Harmittaa sillä meidän lapsi sai tartunnan päiväkotikaverilta joka oli hoidossa kun sisarus jäi yrjötaudissa kotiin ja yllätys, yllätys tää kaverikin sairastui kesken päivää ja tartutti muut .[/QUOTE]

No ihan samallailla se sun lapses on ehtinyt tartuttaa muita siellä hoidossa. Mä en ymmärrä tota syyllistämistä... taudit tarttuu jostain kumminkin, ei voi mitään. Eikä sitä voi oikeasti tietää kuka kantaa mitäkin tautia. Monet sairaudet kun tarttuu jo ennen näkyviä oireita.

Ei saa viedä!

Yksi hoitolapsistani oksensi erään maanantain päätteeksi (oli ollut tosi väsynyt, ei syönyt mitään) juuri kun oltiin tulossa hakemaan, ja kävikin ilmi että lapsi oli viikonloppuna oksennellut (ei ehkä kuitenkaan sunnuntaina, ainakaan iltapäivällä, äidin ja isän kertomukset olivat hieman erilaiset). Sanoin sitten maanantaina haettaessa että huomenna onkin sitten kotipäivä, ja aikaisintaan keskiviikkona hoitoon. Hakija oli hieman hölmistynyt, ja totesi että niin varmaan sitten joo...

Mutta itse en ottaisi hoitoon jos TIEDÄN että on oksentanut edellisenä päivänä. Näitähän ei vanhemmat aina kerro, lapset kyllä toisinaan. Lasten aikakäsitys vaan on hieman hakusessa, joten niihin tarinoihin ei aina voi luottaa.

En veisi.
Pitäähän sitä pystyä päikyssä syömään ja tuskin sielläkään tykättäis että heti seuraavana päivänä vietäis hoitoon.
Nauti kauniista päivästä (riippuen missä asutte) =)