veikatkaapa että minkälainen synnytys mulla on edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
eli edellisesti vähän yli vuoden. Eka tuli seuraavasti:

Supistukset alkoi illalla 9 maissa ja jatkoi läpi yön, mutta ei todellakaan mitenkään kovaa vaan sain nukuttua ja mietin että onkohan nää edes supistuksia. Illalla meni myös limatulppa joka oli vihertävä ja siksi soitinkin aamulla synnärille, ja sanoivat että pitäis tulla käymään. Viikkoja 40+4
Menin ja kello oli 8.30, olin auki 3cm. Päästiin aika nopeasti synnytyssaliin ja sain sielä 12 pintaan eka spinaalin, ja sitten epiduraalin. Epiduraalin yhteydessä laitettiin sitä lääkettä joka nopeuttaa touhua. Lapsi syntyi vähän yli 15.00 eli sairaalassa ehdin olla reilu 6h. Ponnsituaika oli ensimmäisen kanssa 6min, 2 ponnistusta. Jouduin odottamaan kun lapsen pää oli ulkona, että lääkäri imi sellasella jutulla lapsivettä jota oli lapsi niellyt.

Nyt mielenkiinnolla odotan arviotanne että mitenkäs tän seuraavan kanssa menee? Mua jännittää taas ihan yhtä paljon ja mietin pelkopolille menoa. Mä oon ihan kauhusta kankeana ja ekan kanssa se meni ohi se pelko about 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Toivon että nyt menee samoin.

Ei tosta voi päätellä MITÄÄN! Tiedän paljon äitejä jolla eka synnytys on ollut pahin (itsekin kuulun näihin), mutta myös sellaisia että toinen,kolmas, neljäs tai viides on ollut pahin/pahempi. Riippuu niin vauvan koosta, tarjonnasta ja vaikka mistä tähtien asennosta...

no eipä tosiaan voi sanoa mitään seuraavasta synnytyksestä...nehän vaihtelee riippuen niiin monesta tekijästä. Mutta sen sanoisin ihan faktana, että mikäli lapsivesi on vihreää niin silloin täytyy sitä imeä pään synnyttyä, koska se vihreä on vauvan hätäkakkaa ja aiheuttaa kyllä keuhkoihin tulehduksen mikäli sinne pääsee. Eli siis sun esikoisella on ollut synnytyksessä jossain vaiheessa (tai loppuraskaudesta) hapenpuutetta, joka on saanut hänet ulostamaan veteen.

tältä pohjalta sanoisin, että minä en ainakaan suostuisi odottelemaan yliajalle seuraavassa raskaudessa , koska raskauden lähetessä loppuaan hapenpuute uhkaa herkemmin (ja sulla on jo kyseistä taustaa).

Itselläni on vihreästä lapsivedestä yksi lapsi päätynyt synnytyksessä hautausmaalle...ja toinen leikattu kiireisellä sektiolla uhanneen hapenpuutteen vuoksi.

Peesi. Eipä tuosta voi oikein muuta päätellä kuin että ehkä vähän lyhyempi kestoltaan kuin eka. Mun kaikki neljä synnytystä olleet tosi d erilaisia niin kivuiltaan kuin kestoltaankin. Viimeisin jopa a alkoi supistuksilla vaikka aiemmat selvällä vesienmenolla. Eli jokainen synnytys on omanlaisensa.

no eipä tosiaan voi sanoa mitään seuraavasta synnytyksestä...nehän vaihtelee riippuen niiin monesta tekijästä. Mutta sen sanoisin ihan faktana, että mikäli lapsivesi on vihreää niin silloin täytyy sitä imeä pään synnyttyä, koska se vihreä on vauvan hätäkakkaa ja aiheuttaa kyllä keuhkoihin tulehduksen mikäli sinne pääsee. Eli siis sun esikoisella on ollut synnytyksessä jossain vaiheessa (tai loppuraskaudesta) hapenpuutetta, joka on saanut hänet ulostamaan veteen.

tältä pohjalta sanoisin, että minä en ainakaan suostuisi odottelemaan yliajalle seuraavassa raskaudessa , koska raskauden lähetessä loppuaan hapenpuute uhkaa herkemmin (ja sulla on jo kyseistä taustaa).

Itselläni on vihreästä lapsivedestä yksi lapsi päätynyt synnytyksessä hautausmaalle...ja toinen leikattu kiireisellä sektiolla uhanneen hapenpuutteen vuoksi.

voi ei, kamala kuulla! Pahoitteluni sinulle!
Ihmettelen että miksi ei ollu mitään vakavempaa puhetta sillon hoitajien kanssa, sanoivat että tarkkaillaan mutta ei muuta. Sairaalassa oltiin 4 päivää, lapsen sokerit alhaalla. Laps vietiin toiseen huoneeseen heti synnyttyä, ja ei kuitenkaan annettu ymmärtää että oliss ollu mitään vakavempaa, mutta sitä lapsivettä oli nielly pikkasen.

Yhteistyössä