Joo, minäkin kuvittelin olevani parempi silloin olin vegaani. 6 vuotta sitä kesti, mutta terveys ei sitä monilla kestä pitkiä aikoja, tiedän hirveän monta jotka on terveyssyistä dropannu. Vegaaniruoka ei sovi kaikille, mulle tähystyksessä määrättiin välttämään fodmappeja, eli se on palkokasvit pois. Ei paljon proteiinivaihtoehtoja jää. Seitan pois gluteenin takia. Maapähkinälle olen allerginen. Kalsium on myös ongelma jos kaaleja ei pysty syömään kun tulee veriripuli. Tahinia tai mantelia ei kannata vetää liikaa oksalaattien takia. Ensin otin mukaan vain maitotuotteet mutta ei riittänyt korjaamaan terveyttä, joten syön jonkin verran lihaa, enimmäkseen poroa ja luomunautaa, joskus harvoin kanaa. Ja vegaanina söin kaikki lisät purkista että siitä ei ole kyse. Vegaanit haluaa että ruokarajoitteiset saisi lihaa vain reseptillä ja muiden on syötävä vegaanista. Aika harva muuten toteuttaa vegaaniutta oikealla prosessoimattomalla ruualla, vaan syö hirveät määrät Ultraprosessoitua ruokaa kuten nyhtökauraa, soijamakkaroita, kaurajuomaa jne. Ei nekään ole terveellisiä. Kauanko ap on ollut vegaani?