vedin sitten herneet nenääni...appiukko kuuli kunniansa!!!

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
whaatt??!!huh!!oliks se tahallaan ampunu :eek: vai vahingossa
No tahallaan :headwall: :headwall: . Ilmeisesti järjenjuoksu siis pysähtynyt hetkellisesti aivan kokonaan.
Ja varmaankaan ei ymmärtänyt kuinka paljon se voi sattua.Mutta siltikin ampua toista kohti.
Joo ei tosiaan ymmärtänyt. Jotain mullekin vielä änkytti että ei ampunut läheltä. Kerroin vaan tyynesti että tarpeeksi läheltä että jälki tuli.

Kyllä apesta huomasi että pelästyi. Ei taatusti siis ymmärtänyt että se sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
whaatt??!!huh!!oliks se tahallaan ampunu :eek: vai vahingossa
No tahallaan :headwall: :headwall: . Ilmeisesti järjenjuoksu siis pysähtynyt hetkellisesti aivan kokonaan.
Ja varmaankaan ei ymmärtänyt kuinka paljon se voi sattua.Mutta siltikin ampua toista kohti.
Joo ei tosiaan ymmärtänyt. Jotain mullekin vielä änkytti että ei ampunut läheltä. Kerroin vaan tyynesti että tarpeeksi läheltä että jälki tuli.

Kyllä apesta huomasi että pelästyi. Ei taatusti siis ymmärtänyt että se sattuu.
ei suatana..mä oisin antanu muutaman osuman appiukkoon perkele..muutoin minkä ikänen lapsi sul on?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
whaatt??!!huh!!oliks se tahallaan ampunu :eek: vai vahingossa
No tahallaan :headwall: :headwall: . Ilmeisesti järjenjuoksu siis pysähtynyt hetkellisesti aivan kokonaan.
Ja varmaankaan ei ymmärtänyt kuinka paljon se voi sattua.Mutta siltikin ampua toista kohti.
Joo ei tosiaan ymmärtänyt. Jotain mullekin vielä änkytti että ei ampunut läheltä. Kerroin vaan tyynesti että tarpeeksi läheltä että jälki tuli.

Kyllä apesta huomasi että pelästyi. Ei taatusti siis ymmärtänyt että se sattuu.
ei suatana..mä oisin antanu muutaman osuman appiukkoon perkele..muutoin minkä ikänen lapsi sul on?
No niin mäkin ellen olis ehtinyt vuorokauden aikana rauhoittelemaan itseäni. 7-vuotias on poitsu.
 
Mun isäni opetti mut ampumaan ekaluokkalaisena.
Yhdeksänvuotiaana sain ekan kerran ampua oikealla kiväärillä.
Se kun potkas sellasen pienen keveän tytön vauhdilla taaksepäin, isä oli arvannutkin jo, otti takaapäin kainaloista kii ja hersyvästi nauroi, et kyllä hän tän arvas.

Me oltiin ihan pienestä pitäen ampumaradoilla mukana.
Itselläni on aseenkantolupa, kivääri ja haulikko. Metsälläkin käväistiin monet kerrat.
 
vieras
Ajatelkaapa kun näitähän aina sattuu, että lapset ampuu toisiaan (luulevat ettei ole panoksia tai eivät muuten ymmärrä,miten pahasti voi sattua..) sitten joku älynjättiläinen isoisä ampuu pientä lasta (olkoon sitten kuulapyssy tai mikä vaan) mutta lapsi voi ajatella, että kerran pappa ampuu, niin voi itsekin ampua.. sitten jos joskus sattuu saamaan käsiinsä oikean aseen..rumaa jälkeä tulee.. Huh..
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
No minen antaisi minkäänlaista asetta lapselle :eek:

Vaikka olisi kenen antama :/
Mä olen itse aloittanut ampumisen saman ikäisenä kuin mitä poikani nyt on. Mä en näe siinä mitään pahaa, mukavaa että meidän perheellä olis yhteinen harrastus josta kaikki tykkää.

Eli se ei nyt ollut se ongelma, vaan typerä appiukko :(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajatelkaapa kun näitähän aina sattuu, että lapset ampuu toisiaan (luulevat ettei ole panoksia tai eivät muuten ymmärrä,miten pahasti voi sattua..) sitten joku älynjättiläinen isoisä ampuu pientä lasta (olkoon sitten kuulapyssy tai mikä vaan) mutta lapsi voi ajatella, että kerran pappa ampuu, niin voi itsekin ampua.. sitten jos joskus sattuu saamaan käsiinsä oikean aseen..rumaa jälkeä tulee.. Huh..
No tätäpä juuri. Ja kiva tosiaan aloittaa sitten selvittämään pojalle että vaikka nyt faffa tekikin mitä teki, niin silleen ei tosiaan saa tehdä :headwall: :headwall: .

Toisaalta jos nyt jotain positiivista tästä pitää löytää, niin ainakin poika näki että ihan kuulapyssylläkin saa satutettua toista. Eli ehkä omalta osaltaan lisää varovaisuutta.

Ja totisesti me ollaan miehen kanssa tarkkoina missä, miten ja milloin asetta käytetään (kun siis se ilmakko hommataan).

Mutta surullista tosiaan. Etenkin kun ammunta on hieno laji, jossa kuka tahansa voi pärjätä. Ja sitten tehdään tuollaisia typeryyksiä aseen kanssa.
 
Turkilmas
Mä olin muuten aivan varma että appiukko vetäis ketutuskännit ja soittais kiukutellakseen. Eipä ole soittoa kuulunut, joten mitä suurimmalla todennäköisyydellä appi kerrankin myöntää tehneensä väärin ja katuu itsekin tekosiaan.
 

Yhteistyössä