Vedin herneen nenään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liekassa loppuelämä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liekassa loppuelämä?

Vieras
Siis äidilleni. Päätin pitää pienen hengähdystauon hänestä.
Hänestä on tullut todella röyhkeä.

-Pyytää vieraita meille, ilmoittamatta asiasta kuitenkaan tänne suuntaan..

-Kutsuu lastani nimellä joka häntä miellyttää, ei sillä nimellä jolla me vanhemmat lastamme kutsutaan.

-Antaa sukulaisten ymmärtää että olemme nimenneet lapsemme sillä nimellä jota itsekkin käyttää.

-Ei osaa arvostaa päätöksiämme muutenkaan mitenkään, vaan pyrkii vaikuttamaan kaikkeen.

Olenko minä mielestänne se kohtuuton, jos pyydän häntä käyttämään lapsestani nimeä jonka lapsi (pieni) kuitenkin tunnistaa? Entä jos pyydän häntä kysymään minulta tahdonko vieraita? Jos pyydän kertomaan sukulaisille oikean nimen, koska en jaksa selittää kun näen heitä, että nimi on kyllä ihan joku muu kuin äitini ilmoittama?
Pyysin anteeksipyyntöä näistä edellä mainituista. Äitini on sitä mieltä ettei hänellä ole anteeksipyydettävää. Ajattelin pistää välit poikki, ainakin hetkeksi. Olenko siis kohtuuton?

Ei ole kohtuutonta!kyllä itsekkin ajaisin tuollaisen äidin ulos ja en päästäisi vähään aikaan sisälle!törkeää toimintaa!ihan kuin olisitte antaneet väärän nimen,koska ei ole hänen antamansa nimi.Mitä äitisi sanoo lapsesi nimestä yleensä,onko se kaunis vai aivan järkyttävä?kai äitisi tajuaa että teillä on oma elämä,eikä hän voi päättää teidän puolesta vieraita yms.Huh huh!

Eli siis lapsen nimi on Maija, mutta äitis esittelee hänet Liisana, niinkö? Vai onko antanut jonkun lempinimen, mitä sitten käyttää?
Voi hyvä ihme, pitäs varmaan äitis lääkitystä korjata!

Siis lapsellani on kolme nimeä, itse käytämme tietenkin ensimmäistä, emmekä koskaan käytä näitä kahta muuta. Arvoimme odotusaikana kahden ensimmäisen välillä. Kolmas oli selvillä. Äitini mielestä lapsen nimi viittaa hänen elämässään sellaiseen ihmiseen joka ei ollut mukava. Tästä syystä äitini käyttää lapsen toista nimeä. Lapsi on vasta vuoden joten hän ei todella tajua äitini tarkoittavan häntä. En ymmärrä ollenkaan. Olen jotenkin todella hämilläni.
Kaikkiin kortteihin ja paketteihin hän kirjoittaa kaksi ensimmäistä nimeä, sen mitä itse käyttää hän kirjoittaa isommalla.
Ja siis todella kertoo sukulaisille lapsen nimen olevan se toinen nimi. Ei se ensimmäinen, ja minä saan aina korjailla sitä. Minulle sanoo selitykseksi (siis jo vuoden ajan) ettei muista lapsen nimeä :O

hänen mielestään olen kohtuuton, kun en ole iloinen siitä että tulee positiivisia yllätyksiä. Siis niitä vieraita kuokkimaan meille kun meillä on juhlat. Että minä olen kohtuuton kun valitan asiasta hänelle. Niille vieraille joita hän on kutsunut, en ole sanonut mitään, he tuskin tietävät olevansa kuokkimassa.
Olin vielä moneen kertaan sanonut että kaikki ystävämme eivät pääse, kun tahdomme pitää pienet juhlat.
Nyt hän luulee että kyse on rahasta, vaikka kuinka selitän hänelle, etten tahdo rasittaa lasta miljoonalla vieraalla, joita hän hädin tuskin tuntee.

mulle tulee joka kerta tosi paska fiilis, kun kehtaan valittaa jostain. Mutta silti tuntuu että jos en avaa suutani, hän ei koskaan tule kunnioittamaan mitenkään päätöksiäni.

Nytkin siis luuli ettemme tahtoneet pitää isoja juhlia, ja pyytää paljon ihmisiä, koska luuli että meillä on rahasta tiukkaa. Me emme ole kuitenkaan antaneet ymmärtää näin muuten, ja asia ei ole näin. Emme myöskään ole pyytäneet häneltä rahaa mihinkään, jonka takia en ymmärräkkään mistä hän tämänkin keksi.

Nyt harmittaa tosissaan. Olen täällä niin shokissa näistä kaikista jutuista mitä äitini mulle laukoi, että en saa nukutuksikaan :( Kyllä mahtaa mammalla olla hyvä mieli kun senkin varmasti huomaa sanoa minulle.

Puhelin äänettömällä,äläkä vastaa kun äitisi soittaa!eläkä päästä sisälle,kun tulee oven taakse!sietäisi hävetä aikuisen ihmisen tuollaista käytöstä,mutta ilmeisesti hän on päättänyt määrätä myös teidän elämää..ja näin ollen syy on sinussa!elä anna äitisi pilata elämääsi!!!!voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen:
Puhelin äänettömällä,äläkä vastaa kun äitisi soittaa!eläkä päästä sisälle,kun tulee oven taakse!sietäisi hävetä aikuisen ihmisen tuollaista käytöstä,mutta ilmeisesti hän on päättänyt määrätä myös teidän elämää..ja näin ollen syy on sinussa!elä anna äitisi pilata elämääsi!!!!voimia!

Jep narsisti ja marttyyri :( Muttei poista pahaa oloa :(
olen kuulemma kiittämätönkin viellä.

En ymmärrä miksi edes mietit oletko kohtuuton. Omalla käytökselläsi sinä opetat muille miten sinua kohdellaan. Jos et halua että äitisi kutsuu lasta toisella nimellä, sanot että lopeta tai et ole meille tervetullut enää. Mikäli ei lopeta, niin heitä ulos.

Jos sinä annat anteeksi ja nielet kaiken purematta, niin ei ole ihme että ylitsesi kävellään. Opettele puhumaan suusi puhtaaksi. Voi hyvin olla että äitisi ei edes tajua tekevänsä mitään väärin, kun et ole siitä ennenkään suuttunut. Ymmärrän että eniten sinuun koskee se, että et koe tulleesi kuulluksi ja ymmärretyksi, mutta siihen on varsin yksinkertainen ratkaisu: laita se ihminen ymmärtämään.

Niina80 on kyllä oikeassa, olen antanut vahvan äitini kävellä ylitseni, koska en jaksa aina tapella. Nyt kuitenkin ilmaisin asian todella selkeästi hänelle, ja sain osakseni naureskelua siitä kuinka naurettavaa on valittaa tuollaisista asioista. Hän ilmoitti selkeästi että hän ei todellakaan koe tehneensä mitään väärää ja näin ollen ei pyydä anteeksi, koska hänellä ei ole mitään anteeksipyydettävää. Olen vahvasti eri mieltä, ja samalla olen kyllästynyt taistelemaan. Sanoin hänelle jo aikaisemmin ettei tarvitse pitää yhteyttä minuun tai lapseeni mitenkään ennen kuin pyytää anteeksi.
Olen ehkä idiootti, mutta säälin äitiäni. Hän on yksinäinen, ja muutenkin pitää lastani todella isona osana elämäänsä. Tuntuu julmalta sanoa hänelle etteivät saa tavata, mutta samalla tiedän ettei auta mitään jos uhkaan pistää välit poikki enkä niin tee. Jotenkin minussa on vain se inhimillinen osa joka tuntee kamalaa oloa siitä että vielä syvennän hänen yksinäisyyttään.
Kuitenkin olen nyt päättänyt pitää pitkän kauden jolloin en hänelle puhu, en vastaa puheluihin, enkä viesteihin.

Lähetåä sukulaisille viakka kortti, että nimi on kylläkin tämä. VArsinkin jos joskus olet yhteydessä. Vaikkapa joulutervehdyskorttina. Tyyliin "Toivottaen Milla, Erkki ja Pamela". Niin eiköhän mee perille?

Äitisi nyt kyllä kuulostaa siltä, että hakee ihan hirveästi huomiota. On visisin yksinäinen? Aika töykeää kutsua teille vieraita, kun itsehän te vieraat kutsutte. Tämä pitää ottaa heti puheeksi ja kunnolla, että teillä on oma elämä.

Toinen on se, että on ihan tosi tylyä, jos ei käytä nimeä jonka annoitte. Ei tässä nyt ole k yse mistään nukkeleikistä, jossa joka päivä on eri nimi. Mun mielestä tästä saa sanoa jo tylysti, jos ei perille mene. Korjaat joka kerta vaan aina tylysti päälle. Voithan sanoa, että olette perheenä todella loukkaantuneita tästä. Siis nimenomaan koko perhe, ei pelkästään sinä. Koska ei välttämättä kehtaa koko porukan varpaille pitkään astella.

Jos pidät pienen jäähyn hänelle, niin kerrot sitten ihan suoraan nämä asiat mistä kiikastaa. Niin ymmärtää korjata. Laita vaikka just tuollaisena vikalistana menemään ;) Kun on aika röyhkeää käytöstä, itse kyllä hiiltyisin. Mun mielestä nimiasiat on varsinkin sellaisia, ettei sovi niistä lähteä vääntämään. Tai sitten alat itse kutsua häntä vaikkapa Kyllikiksi, tai laita tähän tietysti joku nimi, mitä oikein inhoaa. Mutta toivottavasti nyt ei tuolle tarttis lähteä. Ja ei ole reilua, että koko suku kuvittelee toisen olevan jotain muuta kuin on.