Veden juomisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Holisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Holisti

Vieras
Suositushan on vissiin että 3 litraa pitäisi juoda päivässä vettä....

Siis ihan pelkkää vettä??

Mä olen tosi huono juomaan pelkkää vettä, mutta saatan ison kannun juoda fun ligt mehua, siis suuri osa vettä ja vähän tiivistetttä... tai teetä juon myös paljon...

Lasketaanko nämäkin mukaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Holisti:

Mä olen tosi huono juomaan pelkkää vettä, mutta saatan ison kannun juoda fun ligt mehua, siis suuri osa vettä ja vähän tiivistetttä... tai teetä juon myös paljon...

Suositus on että noin kolme litraa nestettä päivässä (muuta kuin alkoholia). Eli siihen nestemäärään lasketaan myös ruuasta tuleva vesi mukaan, mehut, jugurtit, maito, limu jne. Pelkästä ruuasta tulee jo yleensä reippaasti päälle litra nestettä, kun lihassa, kanass,a hedelmissä jne on vettä myös.
Ei hanavettä tarvitse siis litratolkulla lipittää. Tai välttämättä lainkaan.

Jos katoitte sitä Totuus ruuasta dokkaria, niin siinä ne selvitti tota juo paljon vettä -juttua ja lopputulos oli se, että siitä ei oikeestaan oo mitään hyötyä, kunhan muuten juo/saa nestettä tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Jos katoitte sitä Totuus ruuasta dokkaria, niin siinä ne selvitti tota juo paljon vettä -juttua ja lopputulos oli se, että siitä ei oikeestaan oo mitään hyötyä, kunhan muuten juo/saa nestettä tarpeeksi.

Mikä dokkari tuo on ja tuleekohan se joskus uusintana?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

mielenkiinto heräsi mullakin ?? !!

se varmaa oli jo uusinta. mutta löytyy varmaan yle areenalta!

juominen on turhaa!!!

Se tuli öö ykkoseltä? Prisman sarjaa (siitä on ollu jo kai 3-4 jaksoa ja kai viel tulee yks) eli siis ylen dokkari.

Se tuli öö ykkoseltä? Prisman sarjaa (siitä on ollu jo kai 3-4 jaksoa ja kai viel tulee yks) eli siis ylen dokkari.

pitäisi vissiin tutkailla vähän useammin noita tv-ohjelmatietoja ja katsoa telkkaria täällä roikkumisen sijaan :/

mää oon kova juomaan limukkaa. ligh-limsaa tosin mutta kuitenkin...
juon sitä sen 1.5l päivässä. vessassa ei tartte käyä sen useemmin. mutta jos juon sen 1.5l vettä, ihan kirkasta siis, vessassa pitää käyä todella usein. Joten lopputulos: vesi parantaa aineenvaihduntaa, muut esim.limsat kertyy nesteeksi elimistöön(ainakin suurin osa) joten ihan höpö puhetta että veden juonnista ei muka ole hyötyä.

Vesi parantaa aineenvaihduntaa, ihon hyvinvointia sekä tietenkin puhdistaa elimistöä.

Alkuperäinen kirjoittaja höpönlöpö:
mää oon kova juomaan limukkaa. ligh-limsaa tosin mutta kuitenkin...
juon sitä sen 1.5l päivässä. vessassa ei tartte käyä sen useemmin. mutta jos juon sen 1.5l vettä, ihan kirkasta siis, vessassa pitää käyä todella usein. Joten lopputulos: vesi parantaa aineenvaihduntaa, muut esim.limsat kertyy nesteeksi elimistöön(ainakin suurin osa) joten ihan höpö puhetta että veden juonnista ei muka ole hyötyä.

Vesi parantaa aineenvaihduntaa, ihon hyvinvointia sekä tietenkin puhdistaa elimistöä.

et sitte katsonu tuota dokkaria?

Höpönlöpö: en väitä, että toi BBC:n sarja olis täydellisesti tehtyä tiedettä, mutta kyllä siinä enemmän tutkimustietoa on kuin tuossa siun vessassa käynneissä. Tekevät siinä "ihmiskokeita" ja saavat tuloksia (tai eivät saa kuten veden ja ihon hyvinvoinnin kanssa kävi) ja ne tulokset yleensä täsmää kansainvälisten tutkimustulosten kanssa. Tietysti tiedepiireissäkin voidaan olla eri mieltä asioista.

Limsa kyllä varmaan kertyy elimistöön, sen uskon, onhan siinä enemmän käsiteltävää kun pelkässä vedessä, joten ei ihme jos vesi tulee nopeammin läpi...

Alkuperäinen kirjoittaja Holisti:

Suositus on että noin kolme litraa nestettä päivässä (muuta kuin alkoholia). Eli siihen nestemäärään lasketaan myös ruuasta tuleva vesi mukaan, mehut, jugurtit, maito, limu jne. Pelkästä ruuasta tulee jo yleensä reippaasti päälle litra nestettä, kun lihassa, kanass,a hedelmissä jne on vettä myös.
Ei hanavettä tarvitse siis litratolkulla lipittää. Tai välttämättä lainkaan.

meikä repes kohdasta: muuta kuin alkoholia... :laugh:

Mä voin kyll paremmin kun vaan viitsin litkiä sitä vettä. Maha pysyys kunnossa eikä oo kipeä, ei turvota, pitää näläntunnetta poissa... en tiedä, onko siitä juuri muuta hyötyä, mutta nämä ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä voin kyll paremmin kun vaan viitsin litkiä sitä vettä. Maha pysyys kunnossa eikä oo kipeä, ei turvota, pitää näläntunnetta poissa... en tiedä, onko siitä juuri muuta hyötyä, mutta nämä ainakin.

Saahan sitä juoda, voihan se vaik olla, et siul ei muuten tulis riittävää määrää nestettä. Mut liikaahaan ei saa vettäkään juoda, sekin on vaarallista...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Saahan sitä juoda, voihan se vaik olla, et siul ei muuten tulis riittävää määrää nestettä. Mut liikaahaan ei saa vettäkään juoda, sekin on vaarallista...

Kyll mä muutenkin saisin nesteitä varmaan ihan tarpeeksi, juon mehua ja teetä ja maitoa päivittäin ja syön kasviksia ja hedelmiä..

Yhteistyössä